dinsdag, augustus 12, 2014

Aruba 9: Antilla snorkelen

Mijn voornemen om net als gisterochtend om half acht op te staan haal ik niet, maar net na achten zijn Rick en ik dan toch op.  We gaan vanochtend eens bij Bread Basket ontbijten.  Dit is een klein cafeetje aan het strand en terwijl we op ons eten en koffie wachten genieten we van het uitzicht.

De ijskoffie smaakt goed en de English muffin met ham, kaas en ei ook.  We blijven nog wat langer zitten en lopen dan een stuk naar de kleurrijke Adirondack stoelen, die vandaag weer op een rijtje staan dus ik neem er weer een aantal foto's van.

Eigenlijk moest ik van mezelf een gewichtenroutine doen, maar ik kan me er niet toe zetten.  Ik besteed liever deze laatste vakantiedagen zoveel mogelijk genietend van zon, zee een strand.  Die gewichten komen thuis wel weer.

Om toch wat beweging te krijgen doe ik mee aan de water aerobics klas van de Nederlandse Linda.  Het is een leuk half uur dansen op muziek.  Niet echt inspannend, maar ach, mag ook weleens.  Na afloop vertelt Linda dat ze morgen een Afrikaanse dansklas geeft.  Als we er dan zijn wil ik die ook wel proberen.
Het "actieve" zwembad na de aerobics

Rick heeft een cabana aan het zwembad en ik ga erheen, maar zie niemand.  Ik leg mijn spullen neer en zie dan de kokosnoot man.  Hij verkoopt verse kokosnoten met koel kokoswater erin.  Daar heb ik wel erge zin in.  Eerst moet ik nog op de foto met hem en dan geniet ik van het verste kokosnootwater mogelijk.

Niet veel later komen Rick, Katja en Kai.  Saskia voelt zich niet optimaal en bleef op de kamer.  We zwemmen wat in zwembad en zee en lezen lekker.  Ik ben bijna door mijn Nederlandse tijdschriften heen.
Deze hagedissen vind ik zo mooi

Na een uurtje ontspannen gaan we met zijn allen naar Super Food.  Hier slaan we alle Nederlandse lekkernijen, die we mee terug willen nemen, in.  Ondanks dat we vanwege het wonen in het hotel geen kaas of zo meenemen wordt het toch nog een flinke winkelwagen vol.

Wat nemen we dan zoal mee zullen sommigen zich afvragen.  Nou, heel veel Pickwick thee voor Rick, limondesiroop voor Kai, kaas Pepsels, Chocomel, Tikkels, sambal, mosterdsoep, Shanghai nootjes en veel meer ligt er in het wagentje.  Daarvoor zullen we een extra tas moeten inchecken en betalen, maar dat hebben we ervoor over.

Als we uitgeshopt zijn halen Rick en Kai frikandellen en bamiballen uit de muur.  Dan gaan we de viswinkel in voor de rest van onze lunch.  Ik doe me tegoed aan een haring met uitjes, een paar reepjes paling en een broodje garnalen.  Zo ontzettend lekker allemaal!

Precies op tijd voor de duik/snorkel zijn we terug.  Saskia voelt zich nog steeds niet lekker en gaat niet mee.  We gaan dit keer naar het Antilla scheepswrak en op de boot gaan een aantal bekenden mee, zoals Alex en Joydel, de Cubaanse dive master.  Ook zijn er nog twee Nederlandse meisjes mee, die niet gaan duiken maar snorkelen.

Onderweg speuren we de zee af naar zeeschildpadden, die boven komen om lucht te happen.  We zien er maar liefst vier!  Dit vind ik altijd zo speciaal.  Ook bij het Antilla wrak zie ik er een paar.

Het snorkelen is best mooi, als ik het bijna overgevaren worden door een enorme catamaran niet meetel.  In het begin zijn wij de enige snorkelaars, maar na een half uur ligt het water vol met anderen.  Er liggen maar liefst drie volle catamarans voor anker.

Helaas zijn de vissen te diep om er foto's van te maken.  Ik zie wel een heel aantal kleurige papegaaienvissen en andere kleurige soorten, maar met al die mensenvinnen in het water houd ik het voor gezien.  Het is nogal koud ook.

Eenmaal weer op de boot klets ik de anderen tot de duikers terug zijn.  Ook zie ik nog een schildpad boven water komen.  Er zijn er dit jaar veel, schijnt het, een goed teken, natuurlijk.  Morgen hoop ik er nog een tijdens het snorkelen te zien, laatste kans, maar zo niet, dan heb ik er tenminste een heel aantal aan het zeeoppervlak gezien deze vakantie.

Terug aan wal gaan we nog een paar uur aan het zwembad liggen met wat Amstel Bright biertjes.  Pas tegen zonsondergang gaan we naar boven, want ons restaurant van vanavond ligt op loopafstand aan de overkant van het hotel.  Die zonsondergang is trouwens prachtig, maar zo moeilijk op de foto over te brengen!

Bij Salt & Pepper hebben we gereserveerd, maar dat was volgens mij niet echt nodig. Er zijn genoeg vrije tafeltjes.  Toch is dit een van onze favoriete minder dure restaurants.  Ze serveren er tapas, kleine gerechtjes, mijn favoriete soort eten.

Tommy uit Enschede is onze zeer vriendelijke en attente serveerder.  Hij vertelt het hier wel erg leuk te vinden.  Kan ik me goed voorstellen.

Het eten is lekker en ook Saskia smult van haar pasta met knoflooksaus.  Wij genieten onder anderen van een heel smakelijke carpaccio,  bruschetta, paschetti, gehaktballen, garnalen en meer.  Tommy zorgt ervoor dat alles in goede banen wordt geleid.  Een heel goede maaltijd was het!

We kijken nog wat bij de souvenirwinkeltjes en kopen een cadeautje voor onze buren, die voor de katten zorgen en Rick scoort een Aruba kalender.  Dan zijn Kai en ik klaar met de dag, maar Rick en de meisjes gaan nog naar Bugaloe voor een afzakkertje.  En dan wordt het morgen alweer onze laatste dag op dit fantastische eiland.

Foto's van vandaag staan hier.

Becs zei

Wat heerlijk, Al die lekkernijen uit de must en dan de Haring en paling. Het water loop me in de mond. Morgen al weer de laatste dag. Geniet nog even!

Jurgen de Bruin zei

Wat een schitterende zonsondergang! Het lukt je prima om deze over te brengen hoor.
Geniet nog even van de tijd daar en van alle Hollandse lekkernijen. Je weet nooit wanneer je ze weer krijgt. ;-)
Groetjes!

Wat een heerlijke vakantie, echt vakantie!!! Die foto's zijn watertandend gewoon en die hagedis lijkt wel van ceramiek, zo'n prachtige kleur! Geniet van jullie laatste dag vandaag en alvast een hele goeie terugreis!

Groetjes,
Evelyn

Annemiek zei

Mmm, lekker al dat Nederlandse eten! Zijn jullie weleens bij Taste of Belgium geweest? Daar heb ik ook erg lekker gegeten, en had ik tot mijn spijt geen plek voor alle heerlijke patat die ik bij mijn eten kreeg.

@Becs - Hebben we gedaan, terug naar het ware leven

@Jurgen - Ach, veel ervan is nostalgie, hoor, en kunnen we ook wel thuis krijgen met wat moeite. Alleen smaakt het dan niet zo speciaal ;)

@Evelyn - Inderdaad, Aruba is voor ons de "hoeft niet" vakantie. We kennen er alles en genieten gewoon van wat we doen.

@Annemiek - Ja, we zijn daar weleens geweest, maar vonden het niet super. Misschien moeten we het volgend jaar weer eens proberen.

Annemiek zei

Het is al wel een aantal jaar geleden dat ik daar gegeten heb. Dus als jullie er recenter waren en het was niet zo goed dan is het misschien beter dat je het niet nog een keer probeert! Ik zou niet de oorzaak willen zijn van nog een 'niet-super' ervaring.