Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, augustus 19, 2014

Een dag om een lijst af te werken

Rick is voor zijn werk weer vroeg op.  In een hotelkamer is het een stuk moeilijker om dan door te slapen, dan thuis.  Ik ben dus ook meteen klaarwakker.  Ik blijf nog even liggen, maar lang is het niet.

Na Cosmo zijn ochtendwandeling te hebben gegeven ga ik beneden ontbijt eten.  Ik bestel weer een eiwitomelet met groentes.  Dat is toch wel het lekkerste op het menu hier, hoewel ik zou willen dat ik van havermout hield, want wat mensen daarmee bereiden ziet er ook erg lekker uit.

Daarna rijd ik naar Vienna Family Medicine voor mijn dokters, of althans nurse practioner's, afspraak.  Zoals altijd ben ik flink nerveus en jawel hoor, ondanks het medicijn is mijn bloeddruk hoog, terwijl dat anders niet zo is.  Het helpt ook niet dat ik de nurse practioner, die ik noodgedwongen toegewezen kreeg, niet bepaald mag.

Daarom wacht me een zeer aangename verrassing.  Niet Mylene Kedrock komt de kamer binnen, de nurse practitioner, die ik bij tijden ronduit onaardig heb gevonden, maar Beth Intermill, die ik om te beginnen had aangevraagd in november, maar niet toegewezen kreeg.

Hoe de mix up heeft kunnen gebeuren is ons een raadsel, maar ik ben helemaal blij.  Beth is precies de warme en attente vrouw, die mensen online in recensies beschreven.  Ze neemt ruim de tijd en ik ga met een blij hart weer weg.  Ik wil haar als NP houden, dus maak meteen een afspraak voor november.

Nu ik toch in Vienna ben kan ik net zo goed naar Anytime Fitness gaan.  Onderweg zie ik Sharon in haar van, maar zij gaat niet naar de sportschool.  Ik doe een uur cardio en ga dan terug naar het hotel.  Zoals zo vaak begint mijn dag voor mijn gevoel pas als mijn sporten erop zit.


Vanaf de sportschool rijd ik naar huis.  Maar wacht, ik ga niet naar huis, maar naar het hotel.  Voor de zoveelste keer rijd ik automatisch richting ons huis.  Mijn brein staat op auto-piloot.

In het hotel biedt Kai aan Noodles & Co te halen voor de lunch.  Dat vind ik prima en ik bestel hun Bangkok curry, heerlijk met veel groentes.  We eten het op de kamer en dan ga ik op weg om een lijstje af te werken. 

Als eerste rijd ik naar Falls Church naar Dominion Camera.  Mijn Canon 60D laadt geen sd kaarten meer.  Of althans ze gaan er wel in, maar blijven steken.  Met een heel klein zaklampje ziet de medewerker dat er een stukje plastic, waarschijnlijk van een sd kaart, in vastzit.

Hij stelt voor dat ik met een tandenstoker probeer dat eruit te halen.  Ik vraag of zij dat niet kunnen doen, want terugsturen naar Canon kan wel $230 kosten!  Zij kunnen het inderdaad proberen voor een tiende van die prijs en dan wil ook mijn toestel schoongemaakt.  Dat kan allemaal en ik laat mijn fotobaby achter.  Gelukkig mag ik voorlopig Ricks 60D gebruiken mocht ik dat willen.

Volgende stop is Merrifield Wine and Beer, hier hoop ik een speciaal bierglas en bier te vinden voor Rick. Morgen is onze 26ste huwelijksverjaardag en hij heeft uitdrukkelijk gezegd niets te willen, maar dat vind ik zo saai.  Hier hebben ze echter niets bijzonders.

Dan rijd ik maar naar Vienna waar ik bij Norm's Beer and Wine wel iets leuks vind, of tenminste, ik hoop dat Rick het leuk vindt.  Bij The Fresh Market haal ik wat snacks voor op de kamer, zij hebben net weer wat andere dingen, dan elders.

Precies op tijd voor mijn afspraak van drie uur kom ik bij Pro Nails 3 aan.  Ti maakt mijn verschrikkelijk uitziende nagels weer presentabel.  Ik kies dit keer weer eens lichtpaars en ben blij weer nette handen en voeten te hebben na afloop.

Na de van volgegooid te hebben ga ik kijken of onze buren, de kattenverzorgers, thuis zijn.  Gelukkig is dat het geval en ik geef ze de cadeautjes, die we uit Aruba mee hebben gebracht.  Die vallen goed in de smaak, gelukkig.

Flapjack komt me ook begroeten en Snickers ligt lekker te slapen.  Als ik Meike roep komt zij ook meteen tevoorschijn.  Alle drie doen het duidelijk goed, maar zijn niet hetzelfde als thuis.  Ik hoop dat ze straks weer zoals voorheen zullen zijn thuis.

We kletsen een tijdje, maar dan moeten zij naar een doktersafspraak.  Ik zie een kennis voor ik wegrijd en praat met haar.  Ze belooft ons uit te nodigen voor een etentje bij hun thuis.  Dat vind ik zo lief!  We hebben dit weekend ook twee uitnodigingen waar we naar uitkijken. 

Terug in het hotel laat ik eerst Cosmo uit.  Die vindt het hier allemaal prima, trouwens.  Hij slaapt lekker op ons bed (wat thuis echt niet mag!) of op de bank en ik denk dat dit een stuk beter is dan hem bij vreemden onder te brengen.  Ik zou alleen willen dat ik meer vrije tijd had om hem een goede wandeling te geven, maar hopelijk komt dat binnenkort.

Sea Pearl heeft een happy hour met sushi voor $1 en oesters voor $1.  Dit is de enige avond deze week dat ik daar gebruik van kan maken, dus ik loop erheen en bestel rose en sushi.  Rick en Kai komen ook en we maken een diner van de voorafjes hier.  Alles is even lekker.

Opeens hoor ik een bekende stem en daar zijn onze vrienden Denise en Michael!  We kletsen en eten, maar op een gegeven moment wil Rick terug naar het huis om onze boekenplanken in te pakken.  Ik blijf nog achter, want ik vind het zo heerlijk weer eens lekker bij te praten met vrienden!

Denise en Michael brengen mij terug naar het hotel en het was vandaag gewoon zo fijn weer met buurtgenoten te praten!  Dat mis ik dus het meest, gewoon makkelijk naar buiten en even een praatje.  Ook de mooie groene buurt met zijn dieren en geluiden, maar hopelijk zijn we over de helft wat het huis betreft.

Intussen maakte Saskia ons ook nog ongerust, want zij viel midden in een introductie sessie opeens flauw.  Ze heeft ook al een paar dagen erge maagpijn.  Gelukkig ga ik er morgen heen en kan dan zien of het ernstig is of niet.  Geen goed begin voor Saskia, hopelijk is het donderdag als haar klassen beginnen beter.

4 reacties:

Anoniem zei

Voor vandaag wens ik jou en Rick een fijne 26ste huwelijksverjaardag.
Voor Saskia wens ik beterschap, haar maagpijn en het flauwvallen zouden wel eens kunnen te maken hebben met de stress van het verhuizen en het nieuwe leven dat voor haar nu aanvangt.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Van harte Gefeliciteerd met jullie trouwdag! Hopelijk voelt Saskia zich voor donderdag weer beter!
Groetje van Henny Breedijk.

Anoniem zei

Gefeliciteerd met jullie 26 jaar samenzijn.
Toevallig was ook ik op controle bij de huisarts en mijn bloeddruk was perfect. Ik gebruik een simpele pil en daar reageer ik goed op.Mag een heel jaar weg blijven.
Fijn dat je de katten even kon zien.Helemaal goed dat ze naar je toekomen.Als je zo aan dieren gehecht bent is het extra lastig ze te moeten missen.
Goed dat je naar Saskia gaat, voor beide. Ze zal haar ouderlijk huis best wel missen. En jij haar natuurlijk ook.
Groetjes Wil

Petra zei

@Hilde - Dank je wel! Inderdaad zou het stress kunnen zijn, ik hoop maar niets ernstigers.

@Henny - Ze leek vandaag gelukkig al beter

@Wil - Ja, het was leuk haar weer even te zien.