Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, augustus 24, 2014

Een "van alles en nog wat" weekend

Zaterdag

Aan hoe donker de kamer nog is als ik om acht uur voor het eerst mijn ogen open kan ik zien dat het niet bepaald mooi weer is.  Ik draai me nog maar eens om, want voel me enorm lui vanochtend!  Rick daarentegen staat om kwart over acht op en verlaat de kamer.

Een half uurtje later stuurt hij een sms met de vraag wat ik van Panera wil als ontbijt.  Heerlijk, een keertje niet in het hotelrestaurant eten, ik ben helemaal voor.  Met de lekkere sandwich van Panera en een bak ijskoffie komt Rick niet veel later terug.

Na het ontbijt in bed is het toch echt tijd om op te staan.  Ik ga beneden in de sportzaal een uur cardio doen.  Ik had gehoopt vandaag ook wat van het zwembad hier gebruik te kunnen maken, maar daar is het het weer absoluut niet naar.


Eenmaal weer boven werk ik eerst wat rondleidingscorrespondentie af en dan rijden Rick en ik samen naar het huis.  Voor het eerst sinds we terug zijn uit Moab ga ik er weer binnen.  Alle rooklucht is weg, alles is behandeld met Kilz.  De afgelopen week zijn de schilders hard bezig geweest in huis.

Ze zijn nog niet klaar, maar het ziet er al een heel stuk beter uit.  Katja's en Saskia's kamers en een van de badkamers hebben mooie nieuwe kleuren, voor de rest hebben we de kleuren ongeveer hetzelfde gehouden.  Kai's kamer moet nog helemaal herbouwd worden voor die kan worden geverfd.
Katja's kleuren

Rick meet de ruimte waar onze ijskast staat nog even op en dan vertrekken we naar Fair Oaks Mall.  Daar willen we eerst bij de Cheesecake Factory lunchen, maar daar is het beredruk.  We hebben echter weer eens enorm geluk, want de mensen aan het tafeltje in de bar waar we bij staan rekenen net af en zo kunnen we vrijwel meteen plaatsnemen.

We bestellen beiden van het "Skinnylicious" menu, een lekkere en lichte lunch.  Ik neem de zalm rolletjes en Rick de witte bonen chili.  Beiden gaan er goed in.

Als we klaar zijn  lopen we door de drukke mall naar Sears.  We zijn al lang niet meer in deze mall geweest en merken op dat er heel wat veranderingen en verbouwingen zijn.  Deze mall zal de concurrentie van Tysons Corner wel goed voelen, vooral nu er een metroverbinding naar die laatste is.

Bij Sears willen we een nieuwe koelkast uitzoeken.  Onze oude is vijftien jaar oud en heeft een aantal gebreken.  We hadden ook zonder de brand het plan dit jaar een nieuwe te kopen en met alle renovaties in het huis is dit een goede tijd. 

We worden goed geholpen door Rita en de keuze valt op een dubbeldeurse LG.  Het betreft een heel nieuw model met aan een kant een soort dubbele deur waar melk en andere dranken inkunnen.  Zo hoeft je niet de hele koelkast te openen om die te pakken.  Natuurlijk weten we nog niet wanneer hij bezorgd kan worden, maar dat is geen probleem.

Intussen zien we het buiten werkelijk plenzen!  We besluiten dan maar in de lange rij voor Starbucks te gaan staan voor een drankje.  Daar zijn ze heel efficient en voor we het weten hebben we onze koffie en chai thee.  Gelukkig regent het inmiddels minder (overigens merkte mijn gezelschap gisteren op dat het hier ondanks de regen toch nog zomers aanvoelt qua temperatuur en dat is ook vandaag het geval).

In de hotelkamer doe ik een aantal Duolingo Spaanse lessen en Rick kijkt tv. Dan gaan we op weg naar Ashburn. We zijn vanavond uitgenodigd om te komen eten bij Ricks collega Nancy en haar man Lars.  Nancy is Kenyaans en Lars Deens en we krijgen een heerlijke Kenyaanse maaltijd voorgeschoteld.

Ook maken we kennis met een heel aantal van Nancy's familieleden.  Zij zijn Masai en Nancy vertelt interessant over hun leven in Kenya vroeger.  Het eten smaakt ontzettend goed en Rick, Kai en ik eten voor het eerst in ons leven (tenzij ik het als kind ooit heb gegeten en dat vergeten ben) geitenvlees.

Het wordt zo gezellig dat het opeens al na elven is!  We rijden snel naar huis en rollen na middernacht moe maar voldaan onze bedden in.

Zondag

Heerlijk uitslapen doen we weer vanochtend.  We halen nog net het ontbijt beneden dat om tien uur sluit! 

Dan nemen we Cosmo mee in de van en rijden naar ons huis.  Ik heb afgesproken met Mary Ellen om samen de honden uit te gaan laten en Rick doet intussen de was.

Mary Ellen en ik hebben elkaar de hele zomer niet gezien, dus heel wat bij te kletsen.  Cosmo vindt het ook duidelijk heerlijk weer lekker veel te snuffelen te hebben in onze buurt.  Marty en hij kunnen het goed vinden, maar na een korte snuffel aan elkaar negeren ze elkaar voornamelijk.

Na afloop drinken we nog even water op Mary Ellens deck, terwijl de honden ook buiten liggen.  Als de was klaar is komt Rick me weer ophalen.  Mary Ellen nodigt ons uit om over een paar weken te komen eten.  Nu de collegekinderen terug naar school zijn krijgen we opeens uitnodigingen, gezellig!

Rick en ik brengen Cosmo terug naar het hotel en rijden dan naar het Dunn Loring metrostation.  Er wordt in deze omgeving ontzettend veel gebouwd en verbouwd en bij dit station ook. Het is dus even zoeken waar de ingang voor de parkeergarage is.

We willen vanmiddag de nieuwe Silver lijn uit gaan proberen.  Eerst moeten we daarvoor de oranje trein naar East Falls Church nemen en dan daar overstappen op de zilveren lijn.  Die trein komt net aanrijden, dus we kunnen zo het perron oversteken en mee.

Bij  Tysons Corner stappen we uit en lopen de mall in.  Daar gaan we bij Gordon Biersch een lichte lunch eten.  Voor mij tonijn carpaccio met een lekkere wortel en komkommersalade.  Precies genoeg om het vol te houden tot het avondeten.

Voor we terug lopen naar de metro bekijken we ook nog het nieuwe gedeelte van de mall.  Helaas zijn de winkels daar nog niet open.   Er komt o.a. een Zara en daar zie ik wel naar uit.

Rick wil graag de rest van de lijn meemaken dus we stappen weer in de trein.  Dit keer brengt die ons naar het voorlopige eindstation van de zilveren lijn in Reston.   Het zijn mooie stations en we maken een aantal foto's alvorens weer in de trein terug te stappen.

We zitten in de voorste wagon en kunnen uit het voorraam kijken.  Rick is daar helemaal door gefascineerd, maar na een tijdje heb ik de rails wel gezien.  Ik heb gelukkig mijn boek op mijn telefoon staan en lees daar in verder.
Grappig bord in de trein

Het gaat allemaal zeer gesmeerd, want in East Falls Church komt onze trein naar Dunn Loring ook weer meteen aanrijden.  Zo duurt het ook met de metro helemaal niet lang om naar Tysons Corner te gaan.  Een goed alternatief, dus.

Op de terugweg stoppen we even bij Home Depot voor een licht voor Kai's kamer.  In het Mosaic District lopen we ook even Sip & Swirl binnen om een fles bier om vanavond mee te nemen te kopen. 

Vanavond zijn we ook uitgenodigd om te komen eten, dit keer bij Niall en Serena.  Het wordt alweer een gezellige en heel erg lekkere maaltijd.  Serena heeft een kaas-groentesoep gemaakt met een heel verse salade van groentes direct van de boerderij.  Daarbij vers brood en als toetje een nectarine crisp, heerlijk!

Katja belt dat zij ook in de omgeving is op doorreis terug naar Roanoke.  Meteen wordt zij ook uitgenodigd om mee te eten.  We praten over van alles en nog wat en dan moet Katja weer verder naar huis.

Wij blijven nog wat langer, maar het is zondagavond en Serena en Rick moeten morgenvroeg weer aan het werk dus we gaan bijtijds terug naar het hotel.  Wat een heerlijkheid om een paar avondmaaltijden niet in een restaurant te hoeven eten!

7 reacties:

Anja zei

Mooie foto’s heb je gemaakt, misschien wil je me daar eens uitleg over geven. Wij zijn heel blij met de silver line!!

Bente zei

Als je wat dichterbij woonde zou je hier ook van harte welkom zijn voor een avondmaaltijd. We koken elke avond vers en het repertoire bevat New Orleans soulfood (manlief), Aziatisch, Surinaams, Marrokaans en nog wat keukens.
Maar goed, als je hier in de buurt zou zijn dan zou je natuurlijk aan de oesters en crawfish gaan. :-)

Anoniem zei

Ik kan me voorstellen dat het heerlijk is om eens niet in een restaurant te eten. Een paar keer is leuk maar altijd gaat vervelen.
Wel handig die goede metro verbindingen.
Groetjes Anja L.

Jeanny zei

Heerlijk voor je, een rustig weekend met home made eten. Hier blijven de kids (inmiddels is de oudste al 29, haha) ook nog steeds van alles vragen. We hebben ze verwend. (heerlijk, toch?!! :))
De foto's met de andere filter komen hier op het beeldscherm een beetje raar over. Het is wat druk in de blog, terwijl ik ze op mijn Iphone apart wel heel mooi vind.
Groetjes!!
O,ja, ik ben heeeeel blij met je beveiliging. Nu alleen maar cijfers, die ik meestal wel kan lezen...

Anoniem zei

Wat een heerlijk weekend hebben jullie gehad.
Prachtige koelkast krijg je.
Leuk dat jullie in jullie buurtje zijn geweest.
Nog even volhouden.
Groet, Bea

Sandrah zei

Wat kan een zelf gekookte maaltijd dan lekker smaken. Uit eten gaan is lekker en makkelijk, maar ik kan meg goed voorstellen dat het als verplichting een stuk minder is.

Wat een mooie kleur groen heeft Katja uitgekozen.

Sandra

Petra zei

@Anja - Ja, ik zal het je vanavond laten zien, het is een app

@Bente - Klinkt allemaal overheerlijk!!!

@Anja - Dat zijn ze zeker.

@Jeanny - Ja, HDR kan druk overkomen. Ik vind het wel erg leuk ermee te experimenteren

@Bea - Ja, maar het zien van het huis maakte dat ik er zo graag terug zou gaan!

@Sandra - Ja, he? Vond ik ook, Rick was er niet zo van gecharmeerd.