Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, augustus 25, 2014

En weer een gezellig etentje bij vrienden

Om half acht hoor ik Rick opstaan.  Dat vind ik nog te vroeg, maar ik ben toch wakker en meteen werkt mijn brein weer op volle toeren.  Vanochtend is dat een goed iets, want ik bedenk een plan voor onze "bedsituatie". 

De korte versie van dat verhaal is dat Rick en ik al jaren een king bed willen en nu onze kamer leeg is is het natuurlijk de perfekte tijd om daar werk van te maken.  Alleen moet er dan geschoven worden met de andere bedden, want ons vorige bed is ook nog heel mooi.  Nu heb ik daar dus een idee voor.

Om acht uur ben ik klaarwakker en blij te zien dat de zon uitbundig schijnt.  Samen met Kai ga ik beneden ontbijten.  Het wordt maar weer eens ham, ananas, roerei en tomatensap.  De koffie hier is werkelijk heerlijk, dus daarvan neem ik vandaag twee flinke mokken.

Dan maak ik me klaar om naar de sportschool te gaan.  Eerst doe ik een half uur cardio en dan mijn wekelijkse uur personal training met Sharon.  Het gaat vandaag allemaal heel goed en mijn spieren trillen na afloop van de inspanning.

Terug in het hotel merk ik dat mijn sleutel niet meer werkt.  Dayna, de receptioniste, programmeert hem weer, maar dat helpt niet.  Zelfs een helemaal nieuwe sleutel doet het niet, dus er moet een technicien naar kijken. Gelukkig heb ik ook een sleutel van Kai's kamer mee, want Kai heeft zijn geen geluid doorlatende koptelefoon op en zou mijn geklop niet horen.

Na mijn douche nemen Kai en ik Cosmo mee het Mosaic District in.  We besluiten dit keer eens Sweet Green uit te proberen.  Daar staat de rij tot buiten de deur, maar we vinden nog twee krukjes aan hun bar buiten.  Kai geeft mij zijn bestelling en ik sluit aan in de lange rij, die gelukkig wel vrij snel gaat.


We snappen als we ons eten krijgen waarom dit restaurant zo populair is.  Kai heeft een wrap met guacamole en kip en ik een salade met boerenkool, watermeloen, zonnebloemzaden, feta, tomaat, mint en een champagne vinaigrette.  Het smaakt werkelijk heerlijk en is niet zoals bij sommige andere salade restaurants alleen maar groenvoer met een beetje van de andere ingredienten.

Na de lunch brengt Kai Cosmo terug naar de kamer, terwijl ik even een paar boodschapjes doe.  Bij Swirl & Sip koop ik een fles wijn om vanavond mee te brengen.  En daarna ga ik een verrassinkje voor Kai kopen dat ik bij Dawn Price Baby heb gezien.

In de brand is een houten treintje met de letters van Kai's naam verwoest.  Bij deze winkel heb ik weer zoiets gezien en neem het locomotiefje, de letters en een wagonnetje erachteraan mee voor Kai.  Boven geef ik ze gelijk aan hem en hij is er duidelijk door geroerd.  Het is natuurlijk niet wat hij had, maar alvast een leuk iets om straks op zijn nieuwe kamer te zetten.

Dan haast ik me naar Koons Tysons Toyota waar de van alweer zijn 70000 mijl beurt moet krijgen.  Over de telefoon zeiden ze dat dat anderhalf uur zou duren, dus ik heb me voorgenomen erop te blijven wachten.

Alleen blijkt er een recall te zijn en moet er iets aan de versnellingsbak gemaakt worden.  Daardoor zal het allemaal drie tot drieeneenhalf uur duren.  Dat vind ik wel heel erg lang en vraag om een leenauto.  Gelukkig kan dat en niet veel later rijd ik in een splinternieuwe zwarte Toyota Corolla weg.

Nu heb ik ook tijd om mijn fototoestel op te gaan halen bij Dominion Camera.  Ze zeggen dat het SD sleufje gemaakt is en hij niet opgestuurd hoeft te worden naar Canon dus dat is wel heel fijn.  $25 versus $239 is nogal een verschil.  Ik neem Ricks fototoestel dan ook gelijk mee om schoongemaakt te worden.

Er is nog zo'n anderhalf uur voor ik naar de metro moet en ik ga met Cosmo buiten op een bankje in de schaduw zitten.  Het is ontzettend lekker weer!  Cosmo ligt heel rustig naast me en we krijgen heel wat aanspraak van langslopende mensen, die hem willen aaien.
 

Tegen vijven ga ik weer naar boven en vraag Kai om me naar de metro te brengen.  Die neem ik naar Reston waar Rick me op komt halen.  Anja en Marcel hebben ons vanavond uitgenodigd te komen eten.  Rick werkt in Reston dus dit is een goede manier om hem niet een extra uur te laten rijden om mij op te halen.

Althans, dat dachten we.  Ik heb mezelf een uur gegeven om naar Reston te komen, iets wat ons gisteren minder dan een half uur kostte.  Het perron staat echter bomvol en ja, hoor, er is ernstige vertraging vanwege een eerder mankement met een trein ergens in Maryland.

Gauw zend ik Anja een berichtje dat we waarschijnlijk verlaat zullen zijn.  Eindelijk, na meer dan een half uur (!) komt er een trein.  Dan gaat het gelukkig wel redelijk snel.  Rick haalt me in Reston op en we rijden de korte afstand naar Anja en Marcels huis.

Daar worden we heel hartelijk ontvangen en ontmoeten Anja's zus en zwager.  Het wordt een gezellig avondje.  We eten lekker buiten op het deck.  Er is van alles, biefstuk, kip, worst en zalm.  Ik kies het laatste en smul ervan met heerlijke krieltjes met rozemarijn uit de oven (wat mis ik die!) en een heerlijke salade. 
Anja's foto, ik vergat te fotograferen

Voor het dessert is er perzik met ijs en slagroom.  Het gesprek vloeit met gemak en voor we het weten is het na negenen.  We nemen afscheid, want het is morgen weer bijtijds opstaan. Het was ook heel leuk nu ook Anja's zus en zwager te hebben ontmoet. 

Op weg terug naar het hotel gaan we langs het huis.  Rick brengt er een lamp voor Kai's kamer en we halen de post op.  De schilders lijken klaar te zijn, maar er zijn een heel aantal slordigheden waar wij niet tevreden mee zijn.  Rick gaat die morgen aankaarten.

We kijken in het hotel nog even naar de Emmy's en zullen daarna gauw gaan slapen.  Morgenvroeg moet ik naar de tandarts voor een nieuwe kroon, brrr!

6 reacties:

Lotte Hartman zei

Brr jij ook naar de tandarts? Ik ook. Mijn verstandskies gaat eruit......:-(. Succes of sterkte ;-).
Ps wat ziet die salade er heerlijk uit!!
Groetjes Lotte

Anoniem zei

Brrr, nooit leuk de tandarts. Sterkte vandaag!
Groetjes Anja L.

Marion2 zei

De salade ziet er erg goed uit. Ik heb Sweetgreen bij mijn bladwijzers gezet. Mogelijk kom ik dit najaar in de buurt van Washington en dan wil het eens proberen.

Sterkte bij de tandarts, het valt vast wel mee!

Sandrah zei

Bah, ik moet ook een kroon en mijn verstandskies moet er eigenlijk uit. Niet leuk! Hopelijk viel het allemaal mee bij jou.

Die salade ziet er inderdaad wel heel erg lekker uit.

Sandra

Petra zei

@Lotte - Hopelijk viel het mee? Ik vond het maar niets!

@Anja - Dank je

@Marion - Oh, als je komt hoop ik je even te kunnen zien om bij te kletsen!

@Sandra - Het was een van de pijnlijkere bezoeken, helaas, maar gedaan!

Anja zei

Het was gezellig dat jullie er waren. Hoeplijk is het meegevallen bij de tandarts.