maandag, augustus 04, 2014

Aruba 1: Lekker dagje zon, zee en zwemmen

Om tien over half acht ben ik klaarwakker, maar Rick ligt nog in diepe rust.  Ik besluit op mijn telefoon te gaan lezen en zie dan dat het pas tien over half zeven is.  Ik draai me dan toch nog maar om en doezel verder tot Rick ook weer van deze wereld is.

We besluiten eens op verkenning te gaan voor ons ontbijt.  Als eerste lopen we naar het Juan Valdez cafe aan de overkant wat pas om tien uur open blijkt te gaan.  Vreemd voor een zaak, die allerlei koffies verkoopt.

In het hotel kijken we bij Mira Solo waar ik gisteren een sandwich met gerookte zalm op het menu zag staan.  Die blijkt vandaag niet voorradig te zijn en in de zoete broodjes, die ze wel hebben, hebben we geen zin.

De andere opties zijn het buffet, veel te duur voor hoeveel wij ervan zouden eten, en het restaurant aan het strand, Gilligan's.  Het wordt dus die laatste.  Ik bestel bananenpancakes en Rick worstjes en fruit.  Dat is zoveel dat ik er ook van meeeet.

We kijken nog even waar de sportzaal en spa zijn en gaan dan weer naar boven.  Rick gaat hardlopen buiten en ik ga een uur cardio doen op de elliptical.  Ik ben helemaal in de Out of Time serie van Monique Martin en lees het derde boek daarvan alweer uit.  Intussen geniet ik ook van het uitzicht op zee, jammer toch dat Anytime Fitness dat niet heeft!

Als mijn uur klaar is kleed ik me gauw in bikini en maak een plastic tas klaar voor het zwembad waar ik de anderen vind.  Alleen Rick is er niet, hij sms-t dat hij bij Bugaloe aan een Windows Phone app voor tropische vissen aan het werken is.

Na lekker gezond, gezwommen en gelezen te hebben lopen de kinderen en ik tegen half een ook naar Bugaloe.  Daar is het een gezellige drukte, maar Rick heeft al een tafel voor ons bezet gehouden.  We bestellen lunch en ik neem de gerookte zalm sandwich, die ik voor het ontbijt al zin in had.  We drinken er een lekker Amstel Bright bij.

Onze schatten

Nu we allemaal weer min of meer droog zijn, besluiten we ontbijtspullen, drankjes en snacks te gaan kopen bij de nieuwe Superfood vlakbij.  Die is veel groter dan de vroegere en heeft Jumbo als huismerk.  We vinden er van alles van onze gading en met zakkenvol proviand keren we terug naar het hotel.
Er is nu ook een heuse automatiek, maar die heeft zo te zien enkel kroketten en frikandellen

De anderen doen van alles op de kamer, maar ik wil graag een pet en een strandtas, beiden dingen, waarvan mijn gewoonlijke tijdelijk in opslag liggen.  Ik kijk in een paar winkeltjes langs het strand en vind wat ik wilde waar ik het verwacht had.

Bij The Juggling Fish is het "sale" en ik vind een heerlijke en ook vrouwelijke pet. Ik kies een gele, die heel lekker luchtig zit.  Ook de strandtassen zijn hier afgeprijsd en ik koop een lichtblauwe.  Blij dat ik heb gevonden wat ik wilde.

Katja sms-t dat ze naar het strand gaat.  Ik ben nog niet in de zee geweest, dus ga met haar mee.  Het water voelt heerlijk en we kletsen lekker.  Ook krijg ik twee websites voor bikini's van een vrouw met een soortgelijk figuur als het mijne.  Mijn favoriete bikini topje ging gisteren helaas stuk.

We zoeken een paar stoelen op en lezen daar verder.  Niet veel later zien we Kai en Rick ook, maar zij gaan naar het zwembad waar Saskia ook is.  Ook wij migreren niet veel later naar het zwembad.

Daar bestellen we lekkere cocktails en genieten gewoon van de rust.  Dit hotel voelt om de een of andere reden nog rustiger, dan het Westin hotel waar we de afgelopen jaren logeerden.  Het landschap hier is ook mooier.  Het Westin is nu gesloten en zal deel van de Riu all inclusive keten worden.

Tegen zessen gaan we naar boven en maken ons klaar voor het avondeten.  Vanavond gaan we naar Passions.  Dit is een strand restaurant en we zijn er voor de  zonsondergang.   Heerlijk om zo met je voeten in het zand te zitten!

We maken allerlei foto's en bestellen dan ons eten.  Katja en ik beginnen met een watermeloen met feta salade, zo ontzettend lekker!  Als "hoofdgerecht" heb ik de terrine van gerookte vis en de krabsalade, beiden voorgerechten en erg lekker.

Ook de anderen genieten van hun eten en de bediening is erg goed.  Nathaly, onze serveerster, vind het dan ook vreselijk dat Saskia's pasta toch met kaas wordt bezorgd.  Zij snapt veganistisch goed en heel snel wordt er een bord met pasta en groentes voor Saskia gebracht.

Terug in het hotel kijk ik weer wat Nederlandse tv.  Al moet ik zeggen dat er hier meer kanalen op een tv zijn dan ik ooit ergens anders heb gevonden!  Volgens mij zijn er zeker dertig kanalen en ik heb geen idee wat de nummers zijn, dus het is zappen geblazen.  Enfin, uiteindelijk kijken we Nederland 1 en vallen al gauw in slaap.