Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, augustus 20, 2014

Onze 26e huwelijksverjaardag

Om acht uur schrik ik wakker en ik besef dat dat is omdat Rick de hotelkamerdeur (weliswaar zachtjes) dichtdeed.  Ik blijf nog even liggen lezen, maar als Rick terugkomt van zijn ontbijt sta ik ook maar op.  We wensen elkaar een "happy anniversary" en dan vertrekt Rick naar zijn werk.

Samen met Kai ontbijt ik op mijn gemak.  Dit keer weer roerei, ham en ananas.  Intussen praat ik met de moeder naast mij, die een schattig zeven maanden oud baby-tje heeft.  Die tijd ligt al zo ver achter ons!

Om kwart over tien heb ik met Sharon afgesproken voor personal training.  Ze rekt en strekt mijn schouders en heupen ook flink, want daar heb ik op het moment veel last van.  Het uur gaat weer snel voorbij en ik besluit vandaag geen cardio te doen, omdat ik op tijd naar Richmond wil.

Eerst rijd ik nog even langs ons huis om te kijken of een pakketje wat Saskia verwacht al is aangekomen.  Dat is helaas niet het geval.  Bij het huis van haar vriendin haal ik nog Saskia's krultang op en haast me dan terug naar het hotel.

Daar haal ik Saskia's Vitamix en wat andere spullen, die ze wilde hebben, op.  Bij Taylor Gourmet haal ik een broodje met tomaat, mozzarella en basilicum voor de lunch, die ik in de auto opeet.  Dan sms ik Saskia dat ik op weg ga.

Net als ik op weg ben belt Katja met de vraag wanneer ik in Richmond zal zijn.  Zij is op weg naar Virginia Beach om wat botten en huid weg te brengen voor Lifenet en moet onderweg bij het kantoor in Richmond stoppen.

We komen vrijwel tegelijk in Richmond aan en Katja ziet zo ook Saskia's dorm.  We kletsen even en Katja maakt een heel leuke selfie van ons drieen.  Dan moet Katja er alweer vandoor, want Roanoke naar Virginia Beach is vijf uur rijden en ze wil vanavond op tijd terug zijn.

 

Saskia en ik lopen nog een rondje door de campus.  Zij laat mij de werkelijk schitterende sportschool zien.  Die heeft twee verdiepingen, een klimmuur en een hardloopbaan.  Daar is Anytime Fitness helemaal niets bij vergeleken!

Richmond heeft zoveel muurschilderingen!
 
Eigenlijk wilde Saskia dat we wat zouden gaan winkelen, maar daar heb ik vandaag geen tijd voor.  Rick en ik gaan onze huwelijksverjaardag vieren met een etentje en ik wil niet het risico lopen in lange files terecht te komen.

Na een uurtje neem ik afscheid van Saskia, haar op het hart drukkend goed voor zichzelf te zorgen.  Misschien dat ik binnenkort nog eens kan gaan om te winkelen, maar laat haar eerst maar in een schoolritme komen nu.

De terugrit verloopt gelukkig heel soepel.  In de verte zie ik wel heel donkere wolken en net als ik het hotel inloop barst het onweer los.  Wat een geluk!

Rick komt thuis met een prachtig boeket bloemen en dan kleden we ons netjes aan. We geven elkaar onze cadeautjes, voor mij de mooie blauwe diamanten slider en ik heb voor Rick dus bier en een daarbij passend glas.  Gelukkig vindt hij dat erg leuk, want ik vind het altijd maar moeilijk iets voor hem te bedenken.
Met mijn cadeau om (ik ben slecht in selfies)
 

Gelukkig is het droog als we naar het restaurant, 2941, rijden. Daar krijgen we een romantisch tafeltje aan het raam.  We bestellen onze traditionele kir royale als voorafje en klinken op nog een lange toekomst samen.  Het menu ziet er heerlijk uit!  Eerst delen we een tartine met ricotta kaas en champignons.

Daarbij drinken we een van hun speciale cocktails.  Voor mij een gun slinger, bourbon, limoen, agave nektar en habanero liqueur.  Het smaakt heel speciaal!
Mijn gerechten zijn de gazpacho en steak tartare (filet Americain), beiden even lekker.  Rick heeft de reerug en vindt dat ook heerlijk.  We genieten, ook van de mooie omgeving, want dit restaurant heeft prachtige kunst en we kijken uit op een meertje met een fontein.

We hebben beiden plaats overgehouden voor het dessert.  Ik bestel de "gateau Basque" en heb daar geen spijt van.  Het is een amandeltaartje met wat fruit, erg lekker!  Rick heeft de omelet Siberienne, maar dan anders.  Ook hij vindt zijn dessert zeer smakelijk.

Dan komt de serveerder twee donut holes brengen en een bord met een "marshmallow" (marscapone met een bodem van chocolade cake) en een kaarsje erop.  Erop geschreven staat "Happy Anniversary", een erg attente geste.

We hebben  genoten van het eten en de service en halen onze auto op.  We rijden terug naar het Mosaic District.  Rick wil graag nog ergens een drankje halen en we proberen eerst Gypsy Soul, maar daar hebben ze geen cognac of port waar Rick zin in heeft.

Dan lopen we maar naar Matchbox (en ja, dat is een van de voordelen van in een hotel wonen, alles binnen loopafstand).  Daar is het druk en we vinden nog een stoel in de bar.  Zij hebben wel port en Rick krijgt zijn drankje.  Ik houd het bij een glas rose. 

Hand in hand lopen we terug naar het hotel.  Zevenentwintig jaar samen (want we verloofden ons op 27 augustus 1987 na slechts zes maanden samen) en we zijn gelukkig nog heel blij met elkaar.  Op naar de volgende 26 jaar!

14 reacties:

Angelika zei

Ha ha. Dat klinkt leuk. Even wat huid en botten wegbrengen. Een korte maar leuke ontmoeting van de drie Engle dames en een prachtige foto

Jort & Suus - On the road zei

Klinkt als een prachtige dag. Van harte gefeliciteerd. Op nog vele jaren.
En die selfie is hartstikke leuk hooor
��

mexigirl zei

Gefeliciteerd!!!
Vind je selfie wel goed gelukt

Ineke zei

Ja, selfie is ontzettend leuk!
Wat een toeval dat Katja er ook even bij kon zijn. Ook al zo'n mooie selfie.
Heerlijk etentje hadden jullie.

jolanda zei

Van harte gefeliciteerd! Leuk dat Katja ook even kwam kijken en hopelijk vindt Saskia snel haar draai in haar nieuwe leven.

Jurgen de Bruin zei

Gefeliciteerd en die volgende 26 (en meer!) jaren zullen niet zo'n probleem zijn.

Marie zei

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag! Wat zien jullie er gelukkig uit, helemaal geweldig! Leuke foto's van jullie allemaal, ook jouw selfie (dat blauw staat je werkelijk prachtig) en een leuke foto met je knappe dochters!

Nancy zei

Nog heel erg gefeliciteerd met jullie 26th Anniversary! En je selfies zijn erg leuk!

Anoniem zei

Nog van harte met jullie trouwdag.
Gezellig even met de meisjes en dan met je man.
Leuke selfies.
Groet, Bea

Tineke zei

Van harte gefeliciteerd; leuke dag heb je ervan gemaakt en goed dat je het winkelen met Saskia even uitstelde.
Katja straalt helemaal op de selfie, hoe is het met haar sollicitaties om dichterbij te komen werken?

Sandrah zei

Op Facebook ook al gezegd, maar nog van harte gefeliciteerd! Leuk hoe jullie ieder jaar een klein feestje vieren en wat stralen jullie op de foto.

Gezellig dat Katja er ook nog even was. Leuke foto van jullie 3-en. Enne, zoals de anderen al aangeven: met jouw selfie is niets mis! :-)

Sandra

hester zei

Gefeliciteerd! Hester

Petra zei

@Angelika - Ja, het is wel wat luguber, LOL

@Suus - Dank je!

@Mexigirl - Jij ook bedankt.

@Ineke - De meisjes zijn heel bedreven in de selfies met Snapchat

@Jolanda - Dat hoop ik ook!

@Jurgen - De eerste 26 waren dat ook niet hoor ;)

@Marie - Dank je, wie weet wordt het nog iets met mij en selfies ;)

@Nancy - Hartelijk dank!

@Bea - Ja, het was een dag met een sterretje gisteren

@Tineke - Geen idee of dat nog gaat gebeuren. Katja's plannen veranderen constant dus wij zien het wel.

@Sandra - Ja, wij vinden het belangrijk zulke hoogtijdagen ook echt te vieren.

@Hester - Dank je wel!

Becs zei

Hartelijk gefeliciteerd met jullie jubileum. En wat een prachtige foto's, zowel die van jouzelf als die van jouw en de meiden.