Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, september 07, 2014

Een gezellig etentje en een dagje wijngaarden

Zaterdag

Om half negen hoor ik de hotelkamerdeur dichtgaan.  Ik neem maar aan dat Rick ontbijt is gaan halen, want een telefoon om hem te sms-en heb ik niet.  Ik sta op en ga beneden met een kop koffie de Wall Street Journal lezen.  Kai komt bij me zitten.

Niet veel later komt Rick inderdaad met een lekkere power ontbijtsandwich van Panera voor mij en een ontbijtsandwich van Starbucks voor hemzelf.  Tijdens het eten bespreken we onze plannen voor vandaag.

Eerst ga ik drie kwartier cardio doen in de sportruimte beneden. Rick probeert intussen mijn telefoon weer aan de praat te krijgen, die de hele nacht in rijst heeft gelegen.  Het telefoongedeelte werkt prima, maar de camera niet en die gebruik ik juist ontzettend veel.

Rick heeft de Microsoft Store al gebeld en ze houden de ene gele Nokia Lumia 1020, die ze voorradig hebben, voor ons vast.  We gaan dus op weg naar Tysons Corner mall, want ik kan niet lang zonder telefoon.

Eerst kopen we bij Swirl & Sip een lekkere fles lambrusco om mee te brengen naar het etentje van vanavond.  Ik bedenk me dat ik al jaren geen lambrusco meer heb gedronken.  Hopelijk maakt Mary Ellen hem vanavond open, want ik ben wel benieuwd hoe hij smaakt.

Bij de Microsoft Store duurt het een hele tijd voor ik met mijn nieuwe telefoon kan vertrekken.  Ik heb garantie op mijn telefoon, maar die kunnen ze niet vinden.  De manager, Simeon, is heel aardig en geeft me uiteindelijk de nieuwe telefoon mee met nieuwe garantie.  Rick had vanochtend nog een backup gedaan en alle apps etc. beginnen keurig te downloaden.

Mijn dagelijkse architectuur themafoto

Het is inmiddels al lunchtijd en Rick moet nog bij de AT&T winkel buiten de mall zijn, dus we besluiten bij de ernaast gelegen Panera te gaan eten.  We krijgen nog een tafeltje op hun terrasje, want het is weer een heel zomerse dag.  De groentesoep en tomaat-basilicum sandwich met tonijnsalade laat ik me goed smaken.
Soms moet ik spontaan lachen om een nummerbord

Dan rijden we terug naar ons huis waar we de was in de machine stoppen.  Ik ga op het deck zitten lezen terwijl Rick binnen van alles doet.  Het is goed toeven op het deck met de "concerten" van de cicades in de tuin.

Pas tegen zessen sluiten we het huis weer af.  In het hotel geven we Cosmo eten en een wandeling en gaan dan weer terug naar onze buurt.  We zijn vanavond uitgenodigd om bij Mary Ellen en Phil te komen eten.  Chris en John zijn er ook en het wordt erg gezellig!

Er zijn eerst allerlei lekkere hapjes vooraf en dan zalm en kip met verschillende salades als hoofdgerecht.  Vooral de zalm vind ik ontzettend lekker!  Als toetje is er bananencake, die zelfs ik, die niet zo'n zoetekauw is, lekker vind.  Pas na tienen nemen we afscheid.

Zondag

Na lekker uitgeslapen te hebben en Cosmo even te laten wandelen gaan Rick en ik beneden ontbijten.  Daar zie ik dat ze vandaag wel wafels hebben en heel lekkere ook nog blijkt.  Dat met wat ananas en roerei smaakt prima.

Rick gaat vandaag met mij mee naar de sportruimte en samen doen we een half uur cardio.  Daarna maken we ons klaar om op pad te gaan.  De afgelopen jaren is het een beetje traditie geworden om op de zondag voor mijn verjaardag een aantal wijngaarden te gaan bezoeken.

Gisteren heb ik de kaart met wijngaarden in ons gedeelte van de staat afgedrukt en daarop een drietal gevonden, die we nog niet eerder bezocht hebben.  We halen een koelbox op thuis en ijs bij de Shell.  Dan rijden we naar Whole Foods om lekkernijen voor een picknick in te slaan.  Rick is helemaal enthousiast, want we zien onderweg de Bing auto Vienna filmen.

Bij Whole Foods vindt Rick opeens een aan mij geadresseerde envelop op zijn achterbank, die daar al een paar weken schijnt te liggen.  Het blijkt om een enquete te zijn voor zitten in een jury.  Er staat dat het kan zijn dat ik in het komende jaar daarvoor wordt opgeroepen.  Dat zou voor het eerst in de vijfttien jaar dat ik Amerikaans staatsburger ben zijn. Die enquete had allang ingestuurd moeten worden, dus we doen hem gauw op de bus.
 

Letterlijk met een mand vol proviand, want we hebben crackers, olijfstokbrood, Leidse kaas, mosterdkaas, brie, prosciutto en meer mee rijden we naar het westen.  Voorbij Leesburg rijden de route 9 op.  Het landschap is hier aan de voetheuvels van de Appalachen schitterend en het wemelt van de oude plaatsjes en wijngaarden.

De eerste waar wij heengaan is 8 Chains North.   We zien de wijnmaker, Ben, bezig met sauvignon blanc druiven, die net geoogst zijn.  Ik vraag wat de naam van de wijngaard betekent en een "chain" blijkt een lengtemaat te zijn, die in de Burgeroorlog nog werd gebruikt. 

Het heeft te maken met de afstand van de wijngaard naar de Potomac rivier.  Zo hebben Rick en ik weer wat geleerd, want we hadden geen van beiden ooit van een "chain" maat gehoord. 

We brengen onze picknick naar een van de tafeltjes buiten en bestellen er dan een glas wijn bij.  Voor mij een witte wijn, vino loco, die lekker licht smaakt.  Rick heeft een glas rode wijn.  Met prachtig uitzicht op de wijngaard en de erachter gelegen bergen genieten we van al het lekkers.  Intussen is er live muziek, dit keer een pianospeler.
 

Ook staat er een dame met leuke sieraden met Swarovski kristallen van Touchstone Crystal.  Ekster, die ik ben, moet ik die natuurlijk bekijken.  Er ligt een heel leuke ketting met precies mijn kleuren!  Rick besluit die voor mijn verjaardag te kopen, zo leuk!

Als we klaar zijn met eten luisteren we nog even naar de muziek en rijden dan naar de volgende wijngaard, The Barns.  Ook hier is het gezellig met een zangeres en hier hebben ze rose, mijn absoluut favoriete wijn. 

Het uitzicht hier is zo mogelijk nog mooier dan bij de vorige wijngaard.  We hebben vers fruit mee en genieten daarvan en de wijn.  Intussen lezen en kletsen we en bekijken de andere bezoekers.  Zo'n middagje wijngaard op het weekend is in deze omgeving heel populair.

Als laatste gaan we naar een Ierse wijngaard, Hunters Run.  Deze is veel kleiner dan de andere twee en ook een stuk minder druk.  Het proeflokaal is in een heel pittoreske schuur.  Het is te zien dat deze wijngaard door een vrouw wordt beheerd. 

Rick neemt dit keer geen wijn, omdat hij moet rijden, maar ik neem weer hun rose.  Die wijn wordt hier steeds populairder en ook hier smaakt hij prima.  Toch vinden we deze wijngaard de minste sfeer hebben van de drie. 

We blijven er dan ook niet zo lang als bij de anderen en rijden weer richting het hotel.  Daar halen we Cosmo op en gaan buiten op een van de stoelen in het Mosaic District lezen en computeren.  Het is zulk prachtig weer!

Om een uur of zeven brengen we Cosmo terug en lopen naar het Four Sisters restaurant.  We hadden gehoopt buiten te kunnen eten, maar daar zijn we niet de enigen in en het terras zit vol.  Binnen is er wel een tafeltje en ik bestel weer eens het gegrilde gehakt in druivenbladeren, die je in rijstpapier pannenkoekjes wikkelt.

Als we terugwandelen zien we een prachtige zonsondergang.  We besluiten de lift naar het dak van de parkeergarage te nemen om die te fotograferen.  Helaas is het alweer minder in die paar minuten, maar nog steeds erg mooi.  Een mooi einde van een prachtige dag is het.

Foto's van vandaag staan hier.

7 reacties:

Becs zei

Wat fijn dat jullie een fijne avond hebben gehad bij jullie vrienden. Leuk zo een traditie ieder jaar vlak voor je verjaardag

Anoniem zei

Ik wens jou, Petra al een gelukkige verjaardag voor deze week en dat heb je dit weekend al vooraf lekker gevierd met lekkere glaasjes wijn.
Verjaardagsgroeten van hilde uit B.

Marion2 zei

Heerlijk weekend zo. Fijn ook dat het nog zo'n mooi weer is.
Misschien nog een kijktip voor je: gisteravond was de uitzending van Boer Zoekt Vrouw waarin de nieuwe boeren worden voorgesteld.

Anoniem zei

Hi Petra,

Wil je alsjeblieft geen foto's meer posten van mooie uitzichten, lekker eten en heerlijke wijnen.... ik ben in staat om mijn vakantie naar Marbella volgende week om te boeken naar ticket DC ;-))))
Hoop dat je een fijne week hebt deze week, dat het huis opschiet zodat je met positieve vooruitzichten jouw verjaardag eind deze week kan vieren...

Groetjes,
Evelyn

PS hoe is het met de poot van Cosmo?? En ik had nog een vraag: waarom worden die pauzes in de zwembaden ingelast waarbij de kinderen eruit moeten, just out of curiosity zou ik dat graag willen weten......

Anoniem zei

Ook van mij alvast - hartelijk gefeliciteerd. Leuk die uitstapjes naar de wineries. Wij gaan volgende week een winery tour maken naar Niagara-on-the-Lake en natuurlijk ook naar de watervallen - en ik verheug me er al op.
Hoop dat je nieuwe telefoon goed werkt!
Groetjes, Ida

ann zei

Er wordt precies hard gewerkt... vijf camionettes!

Petra zei

@Becs - Ja, ik vind dat ook leuk, omdat Rick er gewoonlijk niet zo dol op is.

@Hilde - Dank je wel! Nog twee nachtjes (ik ben echt een kind waar het op mijn verjaardag aankomt, hi hi)

@Marion - Dank je voor de tip, ik ben het vanmiddag begonnen te kijken, hoop het vanavond af te zien.

@Evelyn - Nou, Marbella is ook niet niks, maar ik zou je graag DC laten zien

@Ida - Dat lijkt me super, veel plezier. Het is alweer meer dan tien jaar geleden dat wij bij de Niagara watervallen waren.

@Ann - Zeker, heel veel gedaan vandaag, hoera!