Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, september 10, 2014

Een heerlijke verjaardag!

Vaag hoor ik Rick opstaan en niet veel later de kamer verlaten.  Ik heb zo'n vermoeden dat hij ontbijt gaat halen en draai me nog een paar keer om.  Dan lees ik mijn emails op mijn telefoon.  Ik krijg mijn Facebook berichtjes in email en zie dat ik er 99+ heb!

Het zijn allemaal gelukwensen voor mijn verjaardag en ik ben nog bezig met lezen als Rick terugkomt met een Starbucks ontbijt.  Voor mij heeft hij een Americano en een kalkoenbacon, kaas en eiwit sandwich.  Het is zo fijn eens een keer niet naar de eetzaal beneden te hoeven gaan!  Ook Kai geniet van zijn spinaziewrap in alle rust gegeten.

Rick vertrekt naar zijn werk en ik blijf nog een tijdje lui in bed liggen lezen.  Ook bellen mijn ouders om me een fijne verjaardag te wensen.  Leuk om hun stemmen weer te horen!

Als ik alle berichtjes leuk heb gevonden maak ik me klaar om naar de sportruimte te gaan.  Daar doe ik een half uur intensieve cardio.  Naast mij staat een man in keurig overhemd op de elliptical en hij transpireert niet eens, zo langzaam gaat hij. 

Transpireren doe ik wel en mijn hartslag gaat goed omhoog.  Ik heb dan ook in de 35 minuten ervoor gezorgd dat de machine 52 minuten geen electriciteit nodig heeft.  Boven doe ik een droog t-shirt aan en neem Cosmo mee voor een wandeling op het W&OD pad. 

Daar zijn we al een tijd niet geweest en eerst is Cosmo heel enthousiast, maar dan wil hij opeens niet meer.  Zodra ik "hertjes" zeg is hij wel weer geinteresseerd en we lopen naar de volgende kruising.  Langs de kanten bloeien allerlei wilde bloemen, waaronder heel mooie kleine oranje bloempjes, die "jewel weed" blijken te zijn.

 
Terug in het hotel douche ik en kleed me in gewone kleren.  Mijn telefoon gaat en het is vriendin Petra, die op het moment op vakantie is in zuid Californie.  We hebben elkaar al een tijd niet meer gesproken en wisselen nieuwtjes uit.  Zo fijn om haar stem ook weer eens te horen, zij is een van de meest positieve en blije mensen, die ik ken!

Eerst zou ik gaan lunchen met Anja, maar vanochtend had haar man druk op de borst en zij zijn dus in het ziekenhuis.  Gelukkig lijkt hij na wat medicijnen beter, maar hij moet vannacht wel ter observatie blijven.  Die verjaardagslunch hebben we binnenkort nog weleens, nu heeft M. Anja nodig natuurlijk.  Kai heeft werk en Rick moet in het huis aanwezig zijn voor de man, die de lamellen komt ophalen en afmeten.
Speciaal voor Ann, de oorbellen, die ik gisteren kocht doe ik vandaag aan

Niet getreurd, ik kan mezelf ook heel goed trakteren.  Ik neem plaats op het terrasje van Le Pain Quotidien en bestel een rose en de gerookte zalm tartine.  Dan gaat mijn telefoon en het is mijn jongste broer in Nederland.  Erg leuk om ook met hem weer eens bij te kletsen.

Als ik na de lunch het hotel weer binnenloop zegt Dayna dat ze iets voor me heeft.  Het blijkt een boeket bloemen van Katja te zijn.  Ik laat vallen dat ze voor mijn verjaardag zijn en Dayna feliciteert me daarmee.

Tegen tweeen lopen Kai en ik naar de Dunn Loring metro, nadat hij mij een heel lieve verjaarskaart heeft gegeven.  We gaan naar het Natural History Museum.  Terwijl we daarheen lopen belt mijn zusje en later zie ik ook van mijn oudste broer een voicemail.  Hij belde terwijl we ondergronds waren.  Ook Saskia heeft me al ge-sms-t en zo heb ik van al mijn familieleden gehoord en dat stemt me toch wel heel blij!

In het museum kopen we kaartjes voor de IMAX en de vlindertuin.  We lopen eerst, na het koraalrif aquarium wat helaas maar erg klein blijkt te zijn bekeken te hebben, naar de vlindertuin.  Ik maak een aantal foto's, maar veel tijd hebben we niet. 

Kai wil ook nog even door de insektendierentuin lopen, maar dan moeten we ons naar de IMAX haasten.  Daar krijgen we prima plaatsen.  Het gaat over de lemurs in Madagascar en is zo'n schattige film, ik wil nu een lemur als huisdier en ben heel boos op degenen, die branden beginnen op dat eiland.  Zo'n mooie film is het weer!

Wij nemen de metro terug en Rick haalt ons bij Dunn Loring op.  Als we het hotel binnenkomen zegt Jane, de receptioniste, dat ze wat voor mij hebben.  Het blijken allerlei lekkernijen te zijn met een lieve kaart voor mijn verjaardag.  Zo aardig en attent!  Als we hier weggaan wil ik iets lekkers laten bezorgen voor het personeel, iedereen is zo vriendelijk!

Dan is het tijd voor Rick's cadeau, mijn favoriete deel van een verjaardag.  Hij weet het altijd weer zo bijzonder te maken!  Dat is vanavond niet anders.  Ik moet mijn cadeautjes in volgorde openen, beginnend met een Pandora bedel, die een fleur de lis heeft.  Er begint al wat te dagen.  De afgelopen paar jaar gaf Rick me een reisje en de fleur de lis hoort bij New Orleans, een stad, die me na aan het hart lift.

En jawel, het volgende cadeautje is mijn kaart en daarna in de envelop in welk hotel ik in februari in New Orleans zal logeren!  Hoera! (Bente!)   Er volgt nog een reisgids en kaart voor New Orleans en ik ben helemaal blij een van mijn favoriete Amerikaanse steden weer te kunnen gaan bezoeken.  Ik hoop dit keer ook wat buiten de gewoonlijke toeristengebieden te gaan.  Ook krijg ik de ketting, die Rick dit weekend bij de wijngaard kocht.  Die past mooi bij mijn kleding vanavond dus ik doe hem meteen om.

Dan rijden we naar Reston voor het avondeten.  Ik heb Passion Fish uitgekozen en dat blijkt een heel goede keuze.  Ik begin met echte caviaar, Rick met een krabcocktail en Kai met sushi.  Als "hoofdgerecht" heb ik gazpacho en ook krabcocktail, ontzettend lekker.  Ook Rick en Kai vinden hun keuzes zeer smakelijk.

Als dessert besluiten we een chocolade mousse te delen.  Die is ook heel erg lekker!  Op de terugweg naar het hotel belt Katja ook nog.  Er zijn ook allerlei goede berichten over het huis, dus dit was een heel fijne verjaardag!

Foto's van vandaag staan hier

9 reacties:

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je verjaardag!!! En wat ziet het eten er heerlijk uit!!

Anoniem zei

Sorry, ik vergat mijn naam er bij te zetten. Groetjes Greet

Anoniem zei

Wat ben je verwend op je verjaardag! Leuk hoor, New Orleans. Ga je alleen of gaat Rick mee?
Wat attend van het hotel personeel.
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Wat een top dag, een STER met hoofdletters.
Groet, Bea

Ann zei

7coole oorbellen, Petra !
Fijn dat je tock kon genieten van je verjaardag, ondanks de omstandigheden...
Geniet er nog van !
Ann

Anoniem zei

Nog van <3
Wat weten jullie er toch altijd een feestje van te maken. Leuk!

Anoniem zei

Petra,van harte gefeliciteerd met je verjaardag,een superdag had je met veel felicitaties,tof hoor!

groetjes Joke

Anja zei

Dat klinkt als een leuke verjaardag!
Jammer dat onze lunch niet kon doorgaan, we halen die nog in!

Anoniem zei

Veeeeel te laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Karin (uit Den Haag)