Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, september 28, 2014

Kleren, beddengoed en andere stoffen spullen terug

Zaterdag

Rick gaat vroeg naar het huis waar het bedrijf dat de airconditioning
- en verwarmingsbuizen van de airconditioning (we hebben twee airconditionings, degene boven is helemaal vervangen) beneden komt schoonmaken hem al opwacht.  Katja en Kevin zijn dan ook al vroeg wakker. 

Zelf heb ik niet zo'n haast en blijf nog een tijdjje doezelen.  Daarna eet ik ontbijt, het een na laatste in het hotel.  Ook het uur cardio in de sportruimte is een van de laatste keren.  Ik kan niet wachten tot ik mijn eigen elliptical terugheb!

Intussen sms-t Rick dat de kleding, beddengoed en andere stoffen spullen terug zijn gebracht.  Hij kan alleen onze haken, die over de deuren hingen, niet meer vinden.  Na mijn sporten ga ik dus gauw even naar Target om een paar nieuwe te kopen.

Dan haal ik mijn kleding uit de hangkast in het hotel en neem die met nog een doos kleding alvast mee terug naar het huis.  Ik wil maandag bijna niets meer mee te nemen hebben als we uitchecken.  Op weg naar buiten laat ik receptioniste Anida wat foto's van de kamers zien.  Daar vroeg ze een paar dagen geleden om.

Onze kamer
 
Bij het huis zijn de schoonmakers inmiddels aangekomen voor de laatste diepe schoonmaak voor de aflevering van het huis.  En dan valt ons op dat de binnenkant van de keukenramen niet geschilderd is.  Ook gaan sommige ramen niet open, nadat ze geverfd zijn.  De schilder moet dus zeker nog eens terugkomen.

Om de schoonmakers niet voor de voeten te lopen gaan Rick en naar Micro Center om nieuwe power strips (geen idee wat dat in het Nederlands is, sorry) te kopen.  We halen dan ook gelijk maar lunch.  Ik een mozzarella met tomaat sandwich van Starbucks en Rick taco's van Baja Fresh.  We eten het op het terrasje op, want het is weer heerlijk zomers weer.

Rick gaat daarna naar IKEA om de laatste meubelen voor Kai's kamer te kopen.  Ik blijf met Kai van het mooie weer genieten al Nederlandse tijdschriften lezend op het deck.  Katja en Kevin zijn naar een Nationals honkbalwedstrijd en wij "passen op" Django en Cosmo.

Als het wat koeler wordt en de schoonmakers zijn vertrokken pak ik tenminste de dozen van onze linnenkast uit.  De rest moet voornamelijk wachten tot onze meubelen terug zijn, maar dit zijn toch weer zes dozen minder na afloop.  Alles is natuurlijk keurig opgevouwen.  Onze linnenkast heeft er lang niet zo netjes uitgezien.

Op zijn terugweg van IKEA haalt Rick sushi op voor ons avondeten.  We eten samen in de basement.  Rick wil vanavond nog de rest van de meubelen in elkaar zetten.  Ik blijf tv kijken in ons "bioscoopje".  Tegen half tien gaan we weer richting hotel voor de een na laatste nacht daar.
 
Zondag
 
We slapen lekker uit en net als ik op wil staan gaat mijn telefoon.  Het zijn mijn ouders, die even willen kijken hoe het gaat met de verhuizing.  Een leuk begin van de dag is het.
 
We pakken spullen in om uit het hotel naar huis te brengen.  Dan halen we ontbijt bij Panera.  Rick zet mij bij het hotel af.  Hij rijdt door naar huis en ik ga in de ontbijtzaal eten.  Het smaakt me goed, het meergranenbroodje met eiwit, kaas, spinazie en tomaat.
 
Dan haast ik me naar de sportruimte waar ik voor het laatst een uur cardio op de elliptical doe.  Het is fijn dat de sportruimte er was, maar geef mij maar mijn eigen elliptical of Anytime Fitness veel dichter bij.
 
Als ik gedoucht heb nemen Kai en ik nog een stel spullen mee en gaan ook naar huis.  We moeten nog minstens een keer op en neer morgen.  Onvoorstelbaar hoeveel spullen je in 3,5 maanden verzamelt! 
 
Rick en ik halen al het plastic van onze hangende kleding en legen een aantal dozen in onze ingebouwde kasten.  Dat is wel handig, we hebben niet zoveel losstaande kasten voor kleding en bad-- en beddengoed, dus het meeste kan nu al een plaatsje krijgen.  Het zal nog wel een hele organisatie zijn om alle kleding aan hangers weer zo te krijgen als het was, maar dat is van later zorg.
 
Het is alweer schitterend weer en buiten op het deck fotografeer ik de laatste restaurant bonnen en zend die naar de verzekering. Morgen kan ook de laatste hotelrekening daarheen en zijn we daarvan af.
 
Het is inmiddels al lunchtijd en met zijn vijven, Rick, Kai, Katja, Kevin en ik, rijden we naar Glory Days Grill.  Daar vragen we een tafeltje op hun terrasje en bestellen proviand.  Ik neem, zoals altijd hier, de crabcake sandwich zonder broodje.  Het wordt een erg gezellige maaltijd, Kevin past er helemaal bij.
 
Na het eten gaan Katja, Kevin en ik met de honden naar Great Falls.  Daar ben ik de hele zomer niet geweest, heel ongewoon voor mij.  Het is heel druk in het park en we moeten zo'n twintig minuten in de file naar binnen staan.
 
We lopen naar de drie uitkijkpunten over de watervallen.  Dit is Kevins eerste keer hier.  De rivier staat laag en sommige watervallen zijn maar stroompjes.  Toch blijft het een prachtig gezicht.  Er zijn ook heel wat honden, dus Cosmo en Django vermaken zich ook prima.
 
Voor meer dan de uitkijkpunten hebben we geen tijd.  Katja en Kevin zetten mij en de honden thuis af en gaan dan even met wat collegevrienden een ijsje eten.  Intussen leeg ik nog een paar dozen.  De rest moet wachten tot de meubelen komen.l
 
Tegen half zeven ga ik terug naar het hotel.  De anderen volgen al snel en we gaan voor een voorlopig laatste keer bij Matchbox eten. Katja en ik nemen de zalm met wilde champignons, erwten en aardappel gnocchi.  Erg lekker allemaal en Kai en ik lopen na afloop terug voor onze laatste nacht in het hotel. 
 
We hebben hier dan 88 nachten gelogeerd!  Rick volgt niet veel later, Katja blijft in onze basement slapen met de honden en Zorro.
De laatste nacht hier
 


10 reacties:

Jort & Suus - On the road zei

Eindelijk is de dag aangebroken. Weer lekker thuis. Fijn. Ga er van genieten.

Unknown zei

Heel veel succes vandaag en geniet ervan dat jullie weer lekker thuis zijn.

jolanda zei

Eindelijk naar huis!

Fijn, dat Kevin bij de familie past. Wat doet hij qua beroep?

Anoniem zei

Vandaag is ie er dan eindelijk,
veel succes met het inrichten en uitpakken van de spullen.
Groet, Bea

Marion2 zei

Heerlijk dat het zover is!

Wat een leuke vriend heeft Katja! Fijn dat hij goed bij het gezin past.

Anoniem zei

Heerlijk voor allemaal om weer naar jullie eigen 'hoekje van de wereld' te kunnen!
Lian

marianne zei

Welkom thuis!

Nicole zei

Eindelijk weer naar huis! Wat zul je blij zijn! Lekker genieten van jullie 'nieuwe' huis.

Petr@ zei

Fijn, weer naar huis!

Petra zei

@Suus - Het is nog kamperen, maar zoveel fijner dan in een hotel!

@Chantal - Dank je

@Jolanda - Hij is een mechanisch ingenieur.

@Bea - Dat succes kunnen we wel gebruiken, het is behoorlijk overweldigend, maar het is ook thuis!

@Marion - Ja, hij is zeker een leuke jongen

@Lian - Inderdaad, lekker ontbijten in eigen huis morgen daar zie ik nog het meest naar uit

@Marianne - Dank je

@Nicole - Ja, eindelijk gewoon naar boven gaan om te gaan slapen, heerlijk!

@Petra - Zeker fijn, nu kunnen we tenminste echt naar het einde (alles uitgepakt) uitkijken