Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, september 22, 2014

Nog een weekje hotel en dan terug!

Als ik aan mijn zoveelste eiwitomelet met groentes en ham zit gaat mijn telefoon.  Het is een enthousiaste Rick.  Eindelijk hebben we de terugverhuisdatum en die wordt precies de datum, die op het contract stond als einddatum, 29 september!

Zo om me heen hoorde ik telkens dat het heel ongewoon is dat werk ook inderdaad gedaan is voor de aangegeven datum, dus we zijn heel blij dat dat bij ons wel het geval is.  Liever hadden we vrijdag of zaterdag gehad, want het huis zal woensdag al klaar zijn.  Maar ja, lieverkoekjes worden niet gebakken en de verhuizers zijn pas maandag beschikbaar.

Gelukkig is dat dan net voor we op reis gaan, dus Rick en Kai zullen gewoon naar huis kunnen gaan na hun Oktoberfest reis.  Ik kom pas zes dagen na hen weer thuis.

Bij de sportschool vertel ik Sharon het goede nieuws.  Wat zal het weer fijn zijn om gewoon de vijf minuten naar de sportschool te kunnen rijden, in plaats van een kwartier.  We doen een intensief uur met gewichten en Sharon masseert mijn schouders, want die zitten weer erg vast.

Dan haal ik gauw een vroege lunch bij Panera en haast me naar ons huis.  Vorige week konden ze de koelkast niet installeren omdat die te diep was.  Rick las echter dat de deuren eraf zouden moeten en dus doen we vandaag een tweede poging.

Helaas gaat het nog steeds niet en moet het blad van ons eiland eraf.  Gelukkig kan onze trouwe klusjesman Jose dat al meteen vanmiddag doen en vrijdag komt Sears nog een poging doen.  Maar hopen dat driemaal dan scheepsrecht is!

Intussen zijn er allerlei mensen bezig in het huis.  De schilder doet de laatste dingetjes en het laatste stukje houten vloer gelegd.  Later in de middag wordt het tapijt gelegd in de "familie" kamer, het kantoortje en op de trap naar boven.  Nu liggen alle vloeren.  Morgen nog een paar kleinigheidjes en dan kan de laatste schoonmaak plaatsvinden op woensdag is de hoop.

Tussendoor lees ik lekker op het deck en voor in het zonnetje op de stoep.  Het is werkelijk heerlijk weer met een graad of 23. Voor ons een herfstachtige temperatuur, zoals de weermensen op de radio dan ook regelmatig vermeldden vandaag.

 

Tegen zessen ga ik terug naar het hotel en Rick volgt niet veel later na Kai's bed in elkaar te hebben gezet. We hebben vanavond besloten Gypsy Soul nog een kans te geven.  Toen we daar een paar maanden geleden heengingen was het restaurant net open en waren er nog heel wat "kinderziektes" met het eten en de temperatuur o.a.

Het ligt lekker makkelijk naast het hotel en we krijgen dezelfde serveerster, die ons prompt herkent.  Dit keer wordt het een heerlijk maal.  We delen eerst een tonijndip, die erg lekker is.  Als hoofdgerecht heb ik de zalm met kantarellen en matsutake paddestoelen en groene farro.  Het smaakt me prima!

Vanavond begint het nieuwe tv seizoen en de Big Bang Theory is nu op maandag.  We haasten ons terug naar de kamer om te kijken.  Het blijft een van onze favoriete series!
 

13 reacties:

Anja zei

Het aftellen kan beginnen, ik las het al op je facebook!

Becs zei

Oh wat een fijn nieuws!! Nog een paar dagen :)

Margreet zei

Ontzettend fijn dat jullie nu een datum hebben! En nog een keer proberen met die koelkast dan maar. Wij vonden het vanochtend zelfs frisjes na de hitte van het weekend. Ik ben weer veilig aangekomen en vond het afgelopen vrijdag een hele leuke dag, bedankt! We hebben genoten in Washington.

Jort & Suus - On the road zei

Dat is goed om te horen. Wat een fijn nieuws en vooruitzicht

Ann zei

Syes, super nieuws !
Ik werk zelf op een schade brand afdeling en het is idd quasi normaal dat de verhuisdatum meestal een week of 3 moet opschuiven...

Jeanny zei

Heerlijk!! Fijn vooruitzicht!

marianne zei

Jahaa, eindelijk! Superfijn!

Marion2 zei

Fantastisch dat jullie bijna terug naar huis kunnen. Je zult nu vast extra genieten van alle comfort, de tuin en omgeving.

Anoniem zei

Wat fijn, Petra, dat jullie eindelijk terug kunnen verhuizen! Ik ben weer in NL en heb genoten! Ik moet weer wennen aan het 'gewone' leven... Bedankt! Groetjes, Linda

Anoniem zei

Wat fijn, Petra, dat jullie eindelijk terug kunnen verhuizen! Ik ben weer in NL en heb genoten! Ik moet weer wennen aan het 'gewone' leven... Bedankt! Groetjes, Linda

Anoniem zei

Wat fijn dat jullie binnenkort terug gaan naar je huis, ook fijn voor jullie dieren. Ze zullen jullie wel missen in het hotel!
Groetjes, Ida

Anoniem zei

YES, eindelijk. Het wordt een nieuw paleisje als ik het allemaal lees.
Ga je alleen naar Barcelona?
Groet, Bea

Petra zei

@Anja - Ja, nog zes nachtjes!

@Becs - Gelukkig wel!

@Margreet - Het was vanochtend ook echt koud! Ik vond het superleuk vrijdag!

@Suus - Vinden wij ook.

@Ann - Ik verdenk ze ervan dat ze een zo ver mogelijke datum hebben gekozen om het reeel te laten zijn.

@Jeanny - Nou, ik kan niet wachten!

@Marianne - Zeker!

@Marion - Dat zullen we absoluut.

@Linda - Het was ontzettend leuk je nu in persoon te hebben ontmoet

@Ida - De katten blijven nog tot Rick en Kai's terugkomst bij de buren, maar daarna zal het beestenspul weer thuiskomen.

@Bea - Ik ontmoet mijn Nederlandse middelbare school vriendin daar.