Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, september 21, 2014

Vegfest en rustige zomerse zondag

Zaterdag

Om half negen ben ik klaar wakker, maar Rick ligt nog in diepe rust dus ik ga maar wat lezen in bed.  Ik ben begonnen aan de Train Through Time serie van Bess McBride.  Tot nu toe vind ik het eerste boek erg leuk.

Als Rick ook wakker is kleden we ons aan.  We beraden ons wat te gaan doen voor ons ontbijt als Saskia onze kamer binnenkomt.  Zij wil heel graag dat ik met haar en Kaylee meega naar Vegfest DC.  Daar heb ik eigenlijk wel oren naar en Rick en ik besluiten dus snel in de eetzaal beneden te gaan eten.

Eenmaal weer boven in de kamer vertrekt Rick naar het huis met de was en maken de meisjes en ik ons klaar om naar de stad te gaan.   Opeens merk ik echter dat ik mijn Fitbit niet aan heb.  Gauw bel ik Rick, denkend dat die nog aan mijn nachthemd zit wat in de wasmand ligt.  Maar dat blijkt ook niet het geval.

Na even zoeken en ook in de eetzaal gekeken te hebben vertel ik aan de receptioniste dat ik de Fitbit kwijt ben, mocht iemand hem vinden en inleveren.  Heel vreemd vind ik het maar, want hij klipt goed vast aan kleding.

Saskia rijdt ons naar het Vienna metrostation, maar daar blijkt dat Kaylee haar portemonnaie is vergeten in het hotel.  Niet zo handig als je naar een festival gaat waar van alles van je gading te koop is.  We gaan dus maar weer terug.

Terwijl we voor het hotel staan te wachten op Kaylee zien we chef R.J. Cooper van het restaurant naast het hotel op ons afkomen.  Hij heeft op Saskia's auto gezien dat ze veganistisch is en geeft ons ieder een verse peer en nectarine vers van de boerderij. 

Zo aardig! Hij grapt dat hij verre van veganistisch is, maar hij weet dat je "vegans" altijd te vriend moet houden.  We bedanken hem vriendelijk en onderweg naar de metro genieten we van het inderdaad heerlijke fruit.  Dit keer gaan we maar naar Dunn Loring, want dat is veel dichterbij.

We moeten bijna twintig minuten op de trein wachten.  Er zijn werkzaamheden aan de rails in het weekend waardoor de treinen veel minder vaak rijden.  Bij L'Enfant Plaza stappen we over op de groene lijn.  Ik bedenk me dat dit de eerste keer ooit is dat ik de groene lijn heb genomen!

Bij de halte voor het honkbalstadion van de Washington Nationals stappen we uit.  Het Vegfest wordt naast dat stadion gehouden.  Deze buurt was er vroeger eentje waar je niet wilde komen, maar is nu helemaal opgeknapt en er wordt veel nieuw gebouwd. 

Het Vegfest beslaat een groot veld met allemaal standjes met voornamelijk veganistisch (soms vegetarisch) eten, t-shirts, stickers en meer.  Het is er flink druk en voor sommige standjes staan lange rijen. 


Het is precies lunchtijd dus we lopen eerst rond om te kijken van welk standje we lunch willen.  De keuze valt op een met Caribische cuisine.  Ik neem de veganistische "kip" met ananas.  Een goede keuze, want ik vind het erg lekker.  Vaak vind ik de zogenaamde kip rubberachtig smaken, maar dat valt in dit gerecht erg mee.

Na het eten willen Saskia en Kaylee de tentjes met t-shirts, posters e.d. bekijken.  Saskia weet mij twee t-shirts en een poster te ontfutselen.  Altijd handig zo'n moeder met geld mee te nemen.  Maar het is leuk om zo even in hun veganistische wereldje te vertoeven.

Als de dames uitgekeken zijn nemen we de metro terug en rijden, na een korte stop in het hotel, naar ons huis.  Ik neem de van mee, want Saskia gaat na nog een bezoekje aan Flapjack terug naar Richmond.  Ze is erg serieus aan haar studie bezig en dat vind ik fijn om te zien na vorig schooljaar.

Omdat ik nu eenmaal verslaafd ben aan mijn Fitbit rijd ik even snel naar Tysons Corner.  Daar koop ik een nieuwe bij de Microsoft Store.  Zul je zien dat ik hem straks in het hotel weer vind, maar ja, dat risico neem ik dan maar.

De rest van de middag zitten Kai en ik op het deck.  Het is heerlijk zomers weer met een graad of 28.  Rick is bezig met van alles in het huis.  Ik lees mijn Barcelona gids van Rick Steves.  In Lissabon hadden we heel veel aan zijn gids, die niet de gewoonlijke algemene tips geeft, maar persoonlijk advies.
Er zijn eindelijk weer mooie vlinders op onze vlinderstruik

Pas als het donker begint te worden gaan we weer richting hotel.  Daar laten we Cosmo achter en lopen dan naar Matchbox..  Als oude bekenden worden we begroet.  Vanavond bestel ik eens een pizza met vijg en prosciutto, erg lekker.

Na het eten vertrekken Rick en Kai terug naar het huis en ik loop naar de kamer.  Zou dit de laatste zaterdagavond hier zijn?  Ik hoop het zo.  We hadden het er vanavond over dat als we niet voor de dertigste terug kunnen verhuizen Rick en Kai na hun reis toch nog tenminste een nacht in dit hotel zullen moeten logeren.  Duim, duim en meer duim!

Zondag

Alweer slapen we lekker uit en gisteren hebben we besloten bij Le Pain Quotidien te gaan ontbijten. Het belooft alweer een heerlijk zomerse dag te worden en we nemen een tafeltje op hun terrasje, zodat Cosmo ook meekan.

Het is heerlijk vertoeven en mijn ontbijt van gerookte zalm, een zachtgekookt eitje en brood smaakt prima.  Rick en Kai smullen ook van hun omeletten.  Ik zou hier bijna willen blijven zitten, maar Rick en Kai vertrekken naar het huis en ik moet sporten.

Het uur op de elliptical gaat al lezend vrij snel.  Dan maak ik me gauw klaar en ga met een kort lijstje van benodigdheden naar Target.  Daar koop ik o.a. een nieuw douchegordijn, haken en stang voor de badkamer van de kinderen.  Het oude gordijn was helemaal vies van het roet en we vonden het niet bijzonder genoeg om schoon te laten maken.

Met de spullen rijd ik naar Vienna.  Rick en Kai hebben al lunch gehaald, dus ik haal een avgolemono soep bij Plaka Grill voor mezelf.  Buiten op het deck eten we en de rest van de middag ben ik heel lui en lees aan een stuk door, met uitzondering van het even bestellen van een toegangskaartje voor de Sagrada Familia in Barcelona.

De serie Train Through Time, die ik aan het lezen ben, is zo ontzettend leuk!  Ik ben alweer aan het derde boek begonnen.  Het zijn tijdreis romances spelend in het begin van de twintigste eeuw en ze zijn met veel humor geschreven.

Het is zo fijn om in onze groene, hoewel de bomen al wel wat herfsttekenen beginnen te vertonen, tuin te zitten.  Kai en ik zien zelfs een paar keer een kolibri bij de geraniums vliegen.  Een paar dagen geleden vloog er zelfs een ons huis binnen en redden Rick en Kai die met moeite.

Tegen zonsondergang rijden we terug naar het hotel.  Vanavond gaan we naar de Four Sisters en zelfs op zondagavond zouden we een half uur moeten wachten op een tafeltje.  Gelukkig zijn er nog drie stoelen op aan de bar en die nemen wij in.  Ik bestel weer de Vietnamese loempia's en de papaya salade, heerlijk!

En zo is dit weekend ook weer voorbij.  Hopelijk horen we morgen wanneer we terug kunnen verhuizen.  Even allemaal duimen dat het vrijdag of zaterdag kan!

8 reacties:

Anja zei

Natuurijk ga ik duimen voor jullie. Hopelijk was dit het laatste weekend in het hotel.

Tineke zei

Duim, duim; leuk weekend zo samen met deels hele gezin en gisteren met Saskia en vriendin.

Marie zei

Begrijp ik het goed dat jullie naar Barcelona gaan, of lees je de genoemde reisgids zomaar? Wij gaan nl. ook naar Barcelona, op 4 oktober voor 5 dagen. Heb je nog tips? Heerlijk dat zonnige weekend, hier is, ben ik bang, de zomer echt voorbij nu. Vorige week was het prachtig weer, we konden elke avond tot laat buiten zitten. Maar goed, aan alles komt een eind, ook aan de zomer!

Hester zei

Ik duim hard voor jullie! De laatste loodjes zijn het zwaarst, hopelijk duurt het niet lang voordat jullie terug kunnen. Hester

Marion2 zei

Heerlijk weekend zo. Ook zo fijn dat het nog lekker warm is.
Een Vegfest lijkt me wel wat. Hoop dat het naar hier overwaait.

Anoniem zei

Ik duim met jullie mee.
En ik lees nu pas dat jullie naar Barcelona gaan. Een van mijn favoriete steden.
Staat weer op mijn lijstje voor volgend jaar.
Groet, Bea

Jeanny zei

Volg jij ook Outlander en heb jij ook de boeken gelezen van Diana Gabaldon? Ben zo blij, dat deze serie hier ook te zien is op HBO.
Natuurlijk duim ik ook voor je!! Groetjes!!

Petra zei

@Anja - Net niet, maar we weten nu dat volgend weekend wel het laatste is

@Tineke - Was inderdaad leuk

@Marie - Ik ga op 7 oktober naar Barcelona, dus onze bezoeken overlappen wat. Ik ben er nog nooit geweest.

@Hester - Het duimen heeft geholpen!

@Marion - Mensen schijnen zelfs uit New York te zijn gekomen voor "ons" Vegfest!

@Bea - Ja, ik ga naar Barcelona, Rick en Kai niet

@Jeanny - Om de een of andere reden kon ik niet in de Outlander serie komen, ik ga het weer eens proberen binnenkort