Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, november 16, 2014

Cosmo alweer acht!

Zaterdag

We slapen lekker uit en dan maakt Rick ontbijt.  Lekkere sterke koffie met Engelse muffins met kaas en ei, het smaakt ons prima en is lekker warm.  Opeens lijken we volop in de winter beland te zijn.

Boven in de sportkamer is het dan ook berekoud.  Ik stel de elliptical op een interval in en maak de interval extra zwaar.  Dat warmt me natuurlijk snel op.  Jarige Cosmo, die vandaag alweer acht wordt, Django en Flapjack houden me gezelschap. 

Zijn typische blik als hij even ophoudt met hijgen om naar mij te luisteren

Na mijn uur sporten maken we ons klaar om naar Fairfax te gaan.  Eerst gaan we naar Dogfish Head Alehouse voor de lunch.  De Virginia Tech football wedstrijd is gaande en het is er gezellig druk.  We vinden nog twee stoelen aan de bar.
Gezellige herfstachtige bar

Rick bestelt de chili en ik de kalkoen tortilla soep, heel erg lekker.  We kijken wat van de wedstrijd, maar moeten dan verder.  We hebben een lijstje af te werken voor ons "Home Sweet Home" feest vrijdagavond.

Bij Total Wine and Beer halen we wijn en bier goed geadviseerd door hun personeel.  De volgende stop is Petco waar ik een lekkere verjaarsmaaltijd, veganistisch, Saskia is helemaal trots op mij, voor Cosmo (en natuurlijk ook Django) koop.  Ook koop ik twee grote botten, Django is Cosmo's gast voor zijn verjaarspartijtje.

Als laatste halen we bij de ABC winkel rum, wodka en wat Baileys voor het geval mensen wat sterkere drankjes willen vrijdagavond.  Ik snap best waarom "pot luck" (neem een gerecht mee) en "byob" (bring your own beer) zo populair zijn voor feestjes hier. 

Het is toch altijd weer een heel geregel zo'n feest voor veel mensen, maar we zien ernaar uit ons "nieuwe" huis in te wijden met de mensen, die ons tijdens onze moeilijke tijd hebben bijgestaan.
Op de terugweg stoppen we bij Party City en halen daar nog een aantal versieringen.  Nu moeten we helemaal voorbereid zijn voor vrijdagavond met de catering erbij.
Kijk eens naar al het oranje, toch kies ik een andere O foto
De "O" themafoto voor vandaag: Ornaments

Thuis laden we alles uit.  De honden hebben honger en ik maak hun feestmaaltijd.  Beiden genieten er enorm van!  Cosmo schrokt het allemaal op, Django doet er langer over.  Grappig genoeg is het precies omgekeerd met botjes.  Django knauwt dat flinke bot heel snel op, Cosmo wil die van hem eerst begraven, maar geniet er dan ook lekker van.  Uiteindelijk hebben we twee tevreden hondenvriendjes.
 
 
 
 

Voor het avondeten gaan Rick en ik naar een van onze favoriete restaurants op koude avonden, Jaipur.  Ik kies zoals bijna altijd saag paneer, Indiase kaas in spinazie saus, en voor Rick iets uit de tandoori oven.  We nemen eten voor Kai mee naar huis.

Vroeger mochten de kinderen vanavond hun schoen zetten, omdat Sinterklaas is aangekomen.  Vanavond is echter alleen Kai er.  Misschien komt deze Sint de zaterdag na Thanksgiving, als iedereen thuis is, de schoenen dan vullen.

We hebben wel al lootjes getrokken voor Sinterklaasavond (via Lootjestrekken.nl) en veel van de lekkernijen zijn al aangekomen.  Op vijf december gaan we "ouderwets" Sinterklaas vieren met een cadeautje en gedicht.  Ik zie ernaar uit om iedereen en Kevin hier te hebben dit jaar.

Zondag

Het ziet er maar grijs en koud uit buiten dus we blijven lekker doezelen tot Rick om kwart voor negen opstaat.  Ik doe mijn warme trui over mijn sportkleding, want het is maar nauwelijks boven nul.

Rick en ik gaan naar Starbucks voor ons zondagse ontbijt.  De warme Americano en de kalkoen bacon, kaas en eiwit sandwich zijn lekker op zo'n koude dag.  We nemen een sandwich mee voor Kai en eten gezellig met zijn drieen.

Dan kost het me wat zelfdiscipline, maar ik weet dat ik me er beter door voel, en ik ga drie kwartier op de elliptical sporten.  Eigenlijk zou ik ook de honden een lange wandeling moeten geven, maar het is me er gewoon te koud voor.  Helaas zal dat de komende week ook zo blijven.  Misschien moet ik me toch maar vermannen, want beiden hebben meer dan even uitlaten nodig.  Hoewel ze elkaar ook wel bezighouden.
 
Rick is hard aan het werk voor een presentatie, die hij dinsdag in Chicago moet geven.  Denk ik dat we het hier koud hebben, het weerbericht is Chicago voor de komende paar dagen is ronduit ijzig!  Door de 40-55 km/u wind zal het er voelen als -12!  Rick zoekt meteen zijn skikleding op om warm genoeg te blijven.

We hebben zin in soep voor de lunch en halen die bij Panera.  Rick verwelkomt de pauze en in het restaurant is het warm en gezellig.  Ik moet toegeven dat ik dit koude en grijze weer vreselijk vind.  Ik voel me niet lekker met het naderende slechte weer en dat maakt dat ik me wat down voel.

Als Rick dan ook voorstelt naar de comedy film "Dumb and Dumber To" te gaan ben ik daar meteen voor te vinden.  Gewoonlijk is dit niet echt mijn genre film, een beetje teveel onderbroekenhumor, maar Jim Carrey vind ik altijd wel leuk. 

De film is best vermakelijk.  Inderdaad soms wat teveel letterlijke onderbroekenhumor voor mijn smaak, maar er zit een verhaal in en soms moet ik stiekem hardop lachen.  Ik heb wel (veel) ergere films in dit genre meegemaakt.

Als we naar buiten lopen is de beloofde koude regen aangekomen.  Het is ook al donker om vijf uur, bah!  Maar goed, ik ga proberen de winter positiever te benaderen.  Ik moet er gewoon weer even aan wennen.  Iedere dag iets leuks doen en dan komen we hem wel door.

Thuis gaan de voeten omhoog en de tv aan.  We bestellen pizza van Zpizza en zo is het binnen weer erg gezellig.   Na dit vrij rustige weekend zal een drukke week volgen.  Katja is ook weer onderweg naar huis vanuit New York, hopelijk heeft ze niet te veel last van het verkeer.

Vandaag was het ook Dutch-American Heritage Day.  Ik vier dat nooit zo, maar vind het wel leuk dat het bestaat.  Uiteindelijk hebben we allemaal (Ricks overgrootmoeder was Nederlands) een Nederlandse en Amerikaanse afkomst.
De themafoto van vandaag is iets met de letter P.  Wat beter dan Flapjack's pootje (paw)
 
Hier nog een mooi filmpje van onze staat Virginia:




5 reacties:

Anja zei

Vorige week was het nog zomer, het voelt of we zo de winter zijn ingedoken.

tineke zei

Leuk promotiefilmpje voor Virginia.
Hier regenachtig weekend maar gezellige dingen gedaan; high tea met kleindochter was erg leuk en museum ook.
Verder geniet ik ook van het lekker lezen en wat socializen.

Ann zei

Zag ik het goed dat er ergens een windmolen in het filmpje staat ?
Kop op met het slechte weer ...

Anoniem zei

BRRR, even wennen aan het koude weer. Ook voor mij na de heerlijke vakantie in Florida/Cancun.
Veel sterkte deze week, maak er wat van.
Groet, Bea

Petra zei

@Anja - Nou, zeker, bah!

@Tineke - Er zitten inderdaad ook gezellige kanten aan regen.

@Ann - Ik heb het nog eens gekeken, maar zag geen molen. We hebben hier wel windmolens, trouwens.

@Bea - Er staat deze week van alles op het programma, dus saai zal het niet zijn