Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, november 26, 2014

De eerste sneeuw van dit seizoen

Bijtijds sta ik op, want Kai's matras zal eindelijk bezorgd worden.  De regen klatert tegen de ruiten en de achtertuin is in een zwembad veranderd.  Het is moeilijk voor te stellen dat dit in sneeuw moet overgaan.

Na Kai ook gewekt te hebben slepen we zijn tijdelijke matras (die korter is dan Kai's bed, vandaar dat hij een nieuwe moest) op Katja's oude bed in de sportkamer.  Nu hebben we daar dus ook een logeerbed wat wel van pas kan komen als neefjes of nichtjes komen logeren.

Niet veel later komen de bezorgers en kan Kai zich weer helemaal uitstrekken in bed op zijn extra lange matras vannacht.  Eindelijk is er dan tijd voor een paar koppen koffie en warme wafels.

Tegen tienen ga ik naar boven om te sporten en inmiddels is de regen overgegaan in dikke sneeuwvlokken.  Het is een gezellig uitzicht tijdens het uur cardio.  Het blijft wel op daken en gras e.d. liggen, maar de wegen blijven schoon.  Het is ook 24 graden kouder dan maandag, onvoorstelbaar!

Als je even wacht zie je het buiten sneeuwen
 
Na een hete douche kleed ik me warm aan en ga met Saskia Vienna in.  Eerst eten we bij Noodles & Company samen lunch.  Handig dat zij veganistische gerechten hebben. 

Het blijft gestaag sneeuwen en Saskia en ik zijn het erover eens dat het er heel wat gezelliger uitziet dan regen.  Zolang het de wegen niet gevaarlijk maakt vind ik het prima.

Bij Whole Foods is het flink druk met mensen, die Thanksgiving inkopen doen.  Saskia en ik kiezen eerst een paar groentes voor bij de maaltijd morgen en Saskia koopt ingredienten voor een veganistische cheesecake.  In plaats van groene bonen uit blik heb ik Rick overgehaald verse groene asperge te maken, dus die gaat ook mee.
Het lijkt meer Kerst dan Thanksgiving!

Twee van Saskia's vriendinnen halen hun lunch bij Whole Foods en gaan dan mee naar ons huis.  Alle drie helpen heel lief mee met boodschappen uitpakken, want ik heb vandaag enorme pijn.  Het zal het weer zijn, maar ik word er wel wat wanhopig van dat het zo vroeg in het seizoen al zo is.

De rest van de middag besteed ik met het alvast kerstcadeautjes uitzoeken voor de verre familie.  Daarbij zitten ook wat fotoprodukten van de HEMA.  Ik ben al een uur bezig er iets te vullen met foto's als de site eruit vliegt!  Grrr!!  Gisteren had ik er ook al problemen mee, zo kost het wel heel veel tijd om iets eenvoudigs te maken.
 Ook hier even wachten om de sneeuw te zien vallen


Als Katja en Rick terugkomen uit hun werk zijn we allemaal thuis voor het lange Thanksgiving weekend.  Rick heeft Japans mee voor het avondeten.  Natuurlijk sushi voor de meisjes en mij, want ongeacht hoe koud het is vinden wij dat heerlijk. 

Het is goed dat ik gisteren de open haard heb laten maken, want die gaat vandaag veel aan.  Nog steeds geniet ik volop van het feit dat we lekker gezellig vanuit ons warme huis naar de sneeuw kunnen kijken.  Ik moet er helemaal niet aan denken in dit seizoen in een hotel te wonen!
Mijn themafoto vandaag: Z = Zigzag

9 reacties:

Anoniem zei

Leuk effect op dit foto's; is dat een gimmick van je Windowsphone?

Monique zei

Iedere dag geniet ik van je verhalen. Uit het blog haal ik veel tips voor wat wij kunnen doen als wij in de zomer 3 dagen in de buurt van Washington verblijven, dank je wel hiervoor.
Voor vandaag een hele gezellige Thanksgiving met het gezin!
Monique

Anoniem zei

Van achter het raam ziet de sneeuw er gezellig uit. Maar ja het brengt ook de pijnen mee.
Ik wens jullie een gezellige Thanksgiving, Bea

Anoniem zei

Happy Thanksgiving .

Groetjes Wil

Marion van de Sande zei

O wat leuk, je venster-sneeuw-foto, wat gezellig!! Ik krijg zin in sneeuw en in de winter, hier is het nog niet zo koud alhoewel er geloof ik wel kou voorspeld is. Maar dat valt dan vaak hier in Limburg wel mee. Toen ik nog studeerde en in Leusden en later Amersfoort woonde kwam het voor dat ik met sneeuw uit Amersfoort vertrok voor het weekend en in Limburg lag er geen vlok en was het een aantal graden warmer. Op zo'n kleine afstand en in zo'n klein land!

Als ik tegenwoordig Charlotte aan de telefoon spreek (ze woont in Amsterdam) komt het ook vaker voor dat er echt verschil in het weer is.

Sandrah zei

Inderdaad, als je lekker binnen kunt blijven en bij de verwarming kan zitten, ziet de sneeuw er leuk en gezellig uit. Totdat je naar buiten moet... brr...
Vervelend dat het weer voor jou zo'n naar effect heeft op je pijnen.

Hopelijk heb je wel een gezellige Thanksgiving met het hele gezin.

Oh, en ik mis de Whole Foods. Zo veel lekkere dingen wat het zo moeilijk maakt om te kiezen.

Sandra

Marie zei

Happy Thanksgiving Petra & Family!

Petra zei

@Ruud - Ja, de Nokia app Cinemagraph

@Monique - Dank je voor het compliment!

@Bea - Dank je!

@Wil - Ook jij dank je!

@Marion - Wist ik dat jij in Leusden hebt gewoond? Vast wel, maar ben dat vergeten. Hier verschilt het ook enorm, wij kregen sneeuw en in Washington zelf bleef het regen.

@Sandra - Vandaag was het gelukkig een stuk milder. Vroeger vond ik het saai als de temperatuur in de winter boven de tien graden bleef, kan ik me nu niet meer voorstellen!

@Marie - Dank je!

Marion van de Sande zei

Hallo Petra,

Ja, we hebben het er heel lang geleden wel eens over gehad dat ik in Leusden heb gewoond maar datis denk ik al een jaar of 9 geleden want ik volg al heel erg lang jouw blog.

Ik heb niet zo lang in Leusden gewoond, een klein half jaar in 1980 omdat de woningnood toen heel hoog was en ik nog niet meteen een studentenkamer in Amersfoort of Utrecht kon vinden. Maar het was toen een van de zwaarste winters en ik kan me vele fietstochten herinneren van Amersfoort naar Leusden terwijl de sneeuw erg hoog lag en zeker als je terug kwam van een weekendje Limburg bij je ouders dan was de weekendtas zwaar.

Ik vond het een deprimerend dorp, het had destijds het hoogste echtscheidingspercentage geloof ik. 's Ochtends stroomde de wijk leeg met mensen/mannen die naar hun werk reden. Overdag kon je met een kanon door het winkelcentrum schieten zonder iemand te raken.

Liefs