Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, november 25, 2014

Deck lichtjes ook gedaan

"Katja blijft vandaag ziek thuis", vermeldt Rick als hij afscheid komt nemen om naar zijn werk te gaan.  Helaas voor Katja geeft haar tijd van de maand haar enorm veel pijnen en hoofdpijn.  Ze heeft nog geen ziektedagen opgebouwd dus vandaag zal ze niet betaald worden.

Als ik om een uur of negen opsta liggen Katja en Kai nog op een oor.  Ik drink op mijn gemak een paar koppen koffie en deel wat yoghurt met Cosmo.  D.w.z., ik eet de yoghurt en hij likt het bakje schoon.  Toen hij een puppy was deed ik altijd een schepje yoghurt door Cosmo's eten en hij is er dol op.

Voor mijn uur cardio vandaag stel ik de elliptical op "gluteal" in, bilspierenwerk, dus.  Ik lees Christine's boek uit en vond het een heel goed verhaal.  Natuurlijk weet ik ook de achtergrond en dat zij maar liefst 5000 woorden eruit moest halen van haar uitgever.  Daardoor lijkt het soms wat gehaast, maar dat stoort mij niet. Ik vind het bijzonder om de naam van mijn beste vriendin zo op Amazon.com te zien!

Tegen de tijd dat ik klaar ben ga ik maar eens kijken of Katja iets nodig heeft.  Ze wil langzaam opstaan en vraagt of ik lunch van Panera kan halen.  Natuurlijk kan ik dat!  Nu heb ik eindelijk eens de kans haar weer eens lekker te vertroetelen als ze zich niet lekker voelt.

Op weg naar het restaurant gooi ik de van vol, want er zit nog maar 12 mijl benzine in.  Bij de Shell krijg ik maar liefst 70 cent per gallon korting van onze Giant kaart.  Dat maakt de prijs per gallon (ongeveer vier liter) $2,23!  Dat hebben we in vele jaren niet gezien!

Bij Rite Aid haal ik mijn medicijnen en onderweg bedenk ik welke foto ik in 's hemelsnaam kan maken van iets dat met "Y" begint.  Ik zie een yoga studio, maar die is aan de andere kant van de drukke weg dus daar kan ik niet dichterbij komen.  Ik hoop maar een van Flapjacks grote gapen te zien voor "yawn".

Kai heeft al lunch thuis, dus bij Panera haal  ik twee "you pick two's" voor Katja en mij.  Voor Katja natuurlijk de halve sandwich met kalkoen en avocado, die laatste groente is haar favoriet, en de kippensoep.  Ik kies mijn favoriete tonijnsaladesandwich op tomaat-basilicum brood en groentesoep.

We eten thuis samen en net zoals ik het altijd wel stiekem gezellig vond als de kinderen ziek thuis waren van school (behalve met maag- en darmklachten, dat was minder) geniet ik vandaag ook van Katja's gezelschap.   Gelukkig lijkt ze zich wel beter te voelen.

Nu is het wachten op de technicien voor de verwarming en open haard.  Ik maak van de tijd gebruik om onze jaarlijkse fotokalender af te maken.  Met de jaren zijn er zoveel tradities ontstaan dat het me soms overweldigt, hoe leuk ik ze ook vind.  Ik ben dan ook blij al een paar dingen gedaan te hebben.

De filters van de verwarming worden weer verschoond en de open haard doet het weer als de techinicien van Airflow zijn werk heeft gedaan.  Morgen zullen we die open haard waarschijnlijk gaan gebruiken, want er wordt winters weer voorspeld.

Omdat het vandaag ook nog lekker weer is met een graad of vijftien wil ik de versieringen op het deck al aanbrengen.  Alleen kan ik op zolder nergens het verlengsnoer daarvoor vinden.  Ik rijd dus naar Home Depot waar ik nog het laatste snoer vind!  Gelukkig, dan kan ik mijn doel voor vandaag tenminste volbrengen.

Al kletsend met Christine, onder anderen over het loslaten van onze kinderen, hang ik de "sneeuwvlokken" en groene verlichte slingers.  Zo'n anderhalf uur later ziet het er weer heel gezellig uit en ik voel me voldaan dat ik het toch voor elkaar heb vandaag ondanks de late start.


Vorige week kregen we dus twee van onze klokken, die al heel lang niet werkten, terug van John Alabaster klokwinkel.  Michael, de jonge klokkenmaker, zei dat ik hem altijd kon bellen met vragen.  Nou, vrijdag hield de klok van mijn grootouders op met slaan, nadat ik hem opwond en beide klokken lopen te snel.

Michael bood aan na zijn werk weer even langs te komen en dat nam ik met graagte aan.  Ik blijk de niet meer slaande klok net voor hij ging slaan opgewonden te hebben, dus die klinkt weer mooi.  Om de klokken beter op tijd te laten lopen moet het kleine gewichtje onderaan de slinger wat lager gehangen. 

Weer wat geleerd.  Ik blijf genieten van het huiselijke geluid van de tikkende klokken.  Geen wonder dat het gezegde is "Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens".  Hopelijk is dat nu na de aanpassingen het geval.

Rick komt thuis met avondeten van Friends.  Zalm kabobs voor Katja en mij en ik heb er ook een heel erg lekkere linzensoep bij.  We eten gezellig met zijn viertjes.
Kai en ik spelen met een nieuwe app, Kaleidoscopic, deze "foto" is van de family room

Tegen tienen komt Saskia ook thuis voor het lange Thanksgiving weekend.  Katja en Rick en moeten morgen nog werken en dan hebben we vier dagen met ons vijven.   
Uiteindelijk geen Y "Yawn" van Flapjack dus maar gauw een foto bij Home Depot voor "Yuletide"

6 reacties:

Anoniem zei

Ik wens jullie vooral een gezellig lang thanksgiving weekend met jullie volledig gezinnetje.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Wat gezellig, iedereen thuis voor het lange weekend!
Wat is de bezine bij jullie toch heerlijk goedkoop, ik ben jaloers :-)
Onze Cooper mag ook altijd het restje yoghurt oplikken, die loopt altijd om me heen te drentelen als ik bijna uitgegeten ben.
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Dat worden heerlijke dagen met het hele gezin onder 1 dak. Veel plezier. Groetje van Henny Breedijk.

Marion van de Sande zei

Gezellig hè, al die kerstversieringen. Ik zou ook graag al starten maar moet van mezelf nog even wachten aangezien we nog een verjaardag en Sinterklaas te vieren hebben in huis, maar daarna ga ik los!

Het spreekwoord over tikkende klokkende gaat net iets anders namelijk: zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens.
Je had de spreekwoordelijk klok horen luiden maar kon de klepel niet vinden ;-)

Hopelijk valt de kou vandaag mee!

Tineke zei

Leuk zo'n versierd deck, ik krijg ook zin in kerstlichtjes in de tuin.
Fijn dat je Katja even kon 'verwennen'
Fijn thanksgiving weekend met elkaar toegewenst.
Ik ga toevallig morgen met collega's uit eten , zal aan jullie thanksgivingfeest denken.

Petra zei

@Hilde - Dank je wel!

@Anja - De benzine is hier op het moment idioot goedkoop. Dat gaat niet zo blijven.

@Henny - Dat worden het zeker!

@Marion - LOL, ik heb het gauw veranderd. Ik had oost west, thuis best in gedachten denk ik.

@Tineke - Veel plezier met je etentje!