Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, november 03, 2014

Een mooie herfstdag

En dan is het weer maandag en een vroege werkdag voor Rick en Katja.  Katja heeft nu haar eigen patienten en wil daarom een kwartier vroeger op haar werk zijn, zodat de doktoren niet door haar achter gaan lopen.

Als ik de lamellen open word ik weer zo vrolijk van het uitzicht op onze achtertuin.  De herfstkleuren zijn nog prachtig, maar ook gewoon het feit dat ik weer op een tuin uitkijk is nog steeds een genot. 


Kai en ik eten samen ontbijt.  Dan is het weer tijd voor de sportschool en personal training met Sharon.  Natuurlijk hebben we het veel over Saskia.  Sharon heeft mijn zorgen daaromtrent al die maanden gehoord en een van haar kinderen heeft soortgelijke problemen gehad.

Na het uur is het buiten alweer lekker opgewarmd.  Na de winterse kou van het weekend belooft het vandaag weer een prachtige herfstdag te worden.  Ik besluit mijn stappen vandaag dus buiten bij elkaar te krijgen en niet op een saaie machine.

Eerst ga ik bij Noodles & Company eten.  Het is er vandaag druk, want de scholen zijn gesloten.  Nog steeds zo'n vreemd gevoel dat wij daar niets meer mee te maken hebben.  De pasta gaat er goed in.

Volgende stop is Whole Foods waar ik spullen voor het avondeten haal.  Ze hebben er ook heel lekkere crackers om te proeven,  Lesley Raincoast crisps met pompoensmaak.  Daar moet een pakje van mee naar huis!

Daar lijn ik de honden aan voor een wandeling door de buurt.  Mijn fototoestel gaat ook mee, want al heeft de wind dit weekend heel wat bladeren van de bomen geblazen, er is nog genoeg kleur te zien.  Het is een graad of zeventien en het zonnetje schijnt lekker warm.

Thuis ga ik dan ook nog even voor op het bankje zitten lezen.  Eigenlijk zou ik op zolder dozen uit moeten pakken, maar daar kan ik me met zulk weer niet toe zetten.  De zon verdwijnt nu ook een uur eerder achter de huizen, dus lang duurt het niet voor het te koel wordt.

Cosmo gaat weer mee om met Chris en PJ te wandelen.  Zij staan al klaar en we lopen door de buurt.   Op een gegeven moment komt er een vrouw met een vriendelijke boxer langs en ik laat Cosmo zoals gewoonlijk even groeten.  Tot mijn schrik valt hij de andere hond aan en bijt hem, gelukkig niet hard genoeg dat de andere hond bloedt, maar dit heeft Cosmo nog nooit gedaan!

Eerlijk gezegd vraag ik me af of het de invloed van Django is.  Django is erg dominant en laat Cosmo vaak niet met rust.  Ik denk dat ik de twee toch af en toe eens uit elkaar ga halen.  Woensdagavond komt er een hondentrainer, hopelijk kan die ook helpen.

Tot overmaat van ramp valt mijn telefoon en breekt het scherm.  Morgen maar weer eens naar de Microsoft Store, zucht!  Ik zou hem blijven gebruiken, maar er komen telkens kleine scherfjes vanaf en daarvan had ik er al een in mijn vinger.

Het avondeten is snel gemaakt.  Voor Katja en mij is het zalm en Rick heeft meatloaf.  Dat laatste is een typische Amerikaans gerecht volgens mij.  Gehaktbrood is de beste vertaling, aan mij is het niet besteed. We hebben er zoete aardappelfrietjes uit de oven en erwtjes en worteltjes bij.  Het smaakt prima.

We zijn allemaal moe dus de tv gaat aan en we gaan bijtijds naar bed.  De eerste dag van de werkweek is weer voorbij.
Mijn dagelijkse alfabet themafoto: C=cat
 
Foto's van vandaag staan hier


2 reacties:

Marion van de Sande zei

Lijkt me inderdaad meer dan duidelijk dat het de invloed is van Django. Vast heeft de hondentrainer donderdag goeie tips.

Heb ik het verkeerd of eten jullie na de "hotelzomer" vaker thuis i.p.v. in een restaurant? Ik vind eten in een restaurant ook leuk hoor maar niet te vaak, zeker in drukke tijden vind ik het na een drukke dag ook heerlijk om gewoon thuis te eten en dan een rustige avond met z'n allen.

Heerlijk om nog een dag zo lekker weer te hebben. Gisteren was het hier in Limburg ook nog lekker maar vandaag wordt het niet meer zo zonnig. Ach ja, dan lekker knus binnen de kaarsjes vroeg aan.

Petra zei

@Marion - We eten inderdaad vaker thuis nu, ook omdat we nu met zijn vieren zijn. Als Rick en ik met zijn tweeen zijn is het makkelijk even ergens een hapje te gaan eten. En ja, ik vind het ook lekker rustig door de week om thuis te eten (hoewel we vanavond weer uitgaan ;))