Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, november 30, 2014

Eerste weekend van het Kerstseizoen

Zaterdag

"Toet, toet, toet, toet", het alarm van een auto dichtbij wekt me.  We slapen met deze kou met de ramen open en dat betekent ook meer lawaai van buiten.  Even houdt het getoeter op en dan begint het weer.  Een heel goede wekker is het, dat wel.

Rick was al eerder op en heeft de koffie klaar.  We eten samen ontbijt en dan gaat Rick verder aan zijn deel van de kerstversieringen en ik doe mijn uur sporten op de elliptical.  Mijn boek is weer zo leuk, Gemma Halliday's mysteries zijn grappig en de dader is altijd een verrassing aan het einde.

Het is weer de Kersttrui tijd en deze wordt het vandaag voor mij

We werken nog wat verder aan de kerstlichtjes buiten en dan gaan Katja en ik samen lunchen bij Panera.  Voor mij wordt het de groentesoep en Mediterranese groentes sandwich, allemaal erg lekker.  Het is ook gezellig om met Katja op stap te zijn.  Voor haar is de aankomende verhuizing naar New Jersey ook een hele stap met veel onzekerheden.  Ik ben blij dat ik haar klankbord een beetje kan zijn.

Eindelijk zijn wat mij betreft de kerstversieringen klaar, de rest is aan Rick met ladders e.d. waar ik me niet op waag.  Natuurlijk ben ik wel zeer bereid om te helpen die vast te houden, want ik moet er niet aan denken dat Rick eraf valt!

Gisteren opperde ik om naar de Penguins of Madagascar te gaan en tenminste de meisjes leken daar ook in geinteresseerd.  Vanmiddag is er echter geen animo voor bij de kinderen en Rick en ik besluiten er een "date night" van te maken. 

Om de idiote parkeergarages bij de mall te mijden geven we de auto af aan de valet.  Die kost $10, maar dat is het ons waard.  Op weg naar de bioscoop maken we een avondeten reservering bij Seasons 52, denkend dat het vanavond wel druk zal zijn.

We zijn extra vroeg naar de mall gegaan en Rick heeft wel zin in een biertje van Gordon Biersch.  We nemen plaats aan de bar en kijken naar de football wedstrijd tussen Michigan State en Penn State.  Naast mij zit een Penn State fan, die dezelfde Lumia 1020 telefoon heeft als ik.

Ondanks dat Rick en hij rivalen zijn qua sportteams raken we aan de praat.  Hij is vooral  geinteresseerd in onze Microsoft Bands.  Daar zijn Rick en ik allebei nog heel blij mee en laten hem zien wat die Band allemaal kan. 

Dan nemen we afscheid en lopen naar AMC voor onze film.  We komen in een zaal met allemaal kleine kinderen terecht.  Wij zijn er waarschijnlijk als een van de weinige volwassen stellen.  Deert ons niets, wij vinden de meeste geanimeerde films heel leuk. 

Zo ook deze, hoewel ik hem wel minder vond dan de andere films in de serie.  Zoals Rick na afloop zegt, wat zouden de schrijvers gerookt hebben voor ze het script schreven?  De kinderen in de zaal vinden het in ieder geval allemaal prachtig aan de reacties te horen.

We komen na afloop vroeger dan onze reservering aan bij Seasons 52, maar daar is het, heel vreemd voor een zaterdagavond, helemaal niet druk.  We krijgen dan ook meteen een tafeltje.  Rick en ik delen een voorafje van champignons met crab en garnalen en kaas, erg lekker.
Varkenshaas met spruitjes, boontjes en zoete aardappelpuree

Als hoofdgerecht nemen we beiden de varkenshaas met zoete aardappelpuree en een mengsel van boontjes, spruitjes, uitjes en spek.  Dit restaurant gaat er prat op dat geen enkel gerecht meer dan 475 calorieen heeft en het is verbazingwekked hoeveel lekkers ze daarmee kunnen maken!
Onze lichtjes met mijn sterfilter


Thuis is het donker en stil.  Kai komt vlak na ons terug van zijn avondeten en Saskia komt ook net binnen na met vriendinnen te hebben gegeten.  Katja is op weg om met vrienden uit te gaan.  Rick en ik kijken naar Brave en daarna Despicable Me.  We zijn duidelijk in de kinderfilms stemming vandaag  Ik ga wel op tijd naar bed, want was gisteravond te laat op.

Zondag

Alweer lekker uitslapen en dit keer is er geen autoalarm.  Rick en ik halen ons zondagse ontbijt van Starbucks en nemen ook voor Katja en Kai koffie en sandwiches mee.  We ontbijten gezellig samen en gaan de laatste hand leggen aan de kerstversieringen.  Sommigen daarvan hebben wel een klap gekregen van de verhuizing helaas.

Rick probeert onze grote krans voor op het huis te maken, want een deel van de lichtjes doet het niet.  We hebben binnen een Mickey en Minnie in een slee staan, die bewegen.  Een deel van de slee is afgebroken en de candy canes zijn stuk.  Ik lijm alles weer een beetje bij elkaar en het werkt allemaal weer.

Daarna dwing ik mezelf tot een half uur interval op de elliptical.  Ik heb werkelijk helemaal geen zin, maar een half uur is te overzien en het helpt me een stuk beter voelen.

De meisjes hebben mij overgehaald vanmiddag met hen te gaan winkelen.  Dat hebben we al jaren niet meer met zijn drieen gedaan dus daar was ik meteen voor te vinden.  Bovendien wil ik graag een jurk voor het Kerstgala van Ricks werk volgende zaterdag vinden en hulp met het uitzoeken daarvan is me zeer welkom.

Saskia rijdt en we gaan eerst lunchen bij Pho Thang Long.  Of althans, Katja en ik, want Saskia heeft al gegeten.  Het is druk, maar er komt net een tafeltje vrij.  De pho smaakt zoals altijd heerlijk en het is gezellig met mijn twee dochters.

Bij Tysons Corner proberen we eerst een parkeerplek buiten te krijgen, want de parkeergarages zijn in dit seizoen een ramp.  We hebben weleens een uur in de file gestaan om eruit te komen!  Helaas staan de buitenparkeerplaatsen ook vol.  Ik besluit er weer $10 aan te wagen en de valet de auto te laten parkeren.

We lopen eerst naar Lord & Taylor waar de meisjes mij helpen acht jurken uit te kiezen om te passen.  Echt ongekend dat er zoveel zijn, die potentieel leuk zijn.  Er zijn er uiteindelijk zelfs vier, die me goed staan.  Een ervan springt er echter uit, een "zeemeermin" model in donkergrijs.

Met de Thanksgiving weekend korting is hij ook nog eens een heel redelijke prijs en ik ben er erg blij mee.  De kleur is ook met van alles aan sieraden te combineren en ik heb er al schoenen bij.

Nu is de beurt aan de meisjes.  Katja wil een winterjas, die ze ook flink afgeprijsd bij New York & Company vindt.  Saskia slaagt met wat warme topjes bij Pacsun.  Dan zijn we klaar met de drukke mall en gaan de auto ophalen. 

Buiten is het werkelijk heerlijk weer met maar liefst 20 graden!  Eigenlijk zonde om binnen te winkelen, maar morgen wordt het ook nog mooi.  Katja wil nog even langs DSW waar ze leuke laarzen en zilverkleurige schoenen (voor Oud en Nieuw) vindt. 

Dan rijdt Saskia ons bekwaam naar huis en gaat uit eten met Kaylee alvorens terug naar Richmond te gaan.  Wij halen sushi voor het avondeten, lekker op zo'n "warme" dag.  Vanavond gaan de Kerstfilms op Hallmark weer aan. 

4 reacties:

Anoniem zei

Wat een leuke jurk heb je gekocht.
Gezellig met de meiden.
Jammer dat Kai uitgeloot is voor Brussel, wat zijn nu de plannen?
Groet, Bea

Anoniem zei


wat een geweldige jurk heb je gevonden. Leuk model en met de juiste sieraden is het een eyecatcher. Bling-bling zoals Swarovski zal het er heel goed bij doen.
Ik heb nog nooit een avondjurk gehad en het lijkt me juist zo enig eens flink uit te pakken voor een speciale gelegenheid.
Helaas geen party's voor me. Op deze leeftijd heb je er eigenlijk ook niet zo'n behoefte aan.
Gezellig in de huiselijke sfeer met familie voldoet ook hoor.
Groetjes Wil

Sandrah zei

Altijd leuk om alles uit de kast te trekken voor een gala. Leuke jurk!
Gezellig dat jullie weer een keer met z'n drieën konden gaan winkelen.

Sandra

Petra zei

@Bea - Hij gaat zich aanmelden voor een masters programma in Mainz volgende herfst. Hopelijk wordt hij daar wel aangenomen.

@Wil - Grappig ik heb in mijn leven heel wat lange jurken gehad, beginnend met de gala's als studente. Ik vind het inderdaad altijd wel erg leuk dat formele.

@Sandra - Dat winkelen samen was inderdaad erg leuk.