Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, november 20, 2014

Ricks verjaardag

Vijfenvijftig jaar geleden werd mijn lieve man geboren.  Ik feliciteer hem als hij om zeven uur afscheid komt nemen om naar zijn werk te gaan.  Dan draai ik me nog een aantal keren om, want ik lag gisteravond flink laat in bed voor mijn doen en kon daarna niet slapen. 

Pas om negen uur sta ik op, maar voel me dan ook wel goed uitgerust voor het eerst in een tijdje.  Na mijn ontbijt staat er een dubbele max capacity training op mijn programma met acht pond gewichten.  Intussen kijk ik naar opgenomen episodes van The Daily Show, mijn favoriete "nieuws" programma.

Een half uur later heb ik de oefeningen gedaan en ren nog wat op de plaats om tenminste 5000 stappen te krijgen vandaag.  Tijd voor cardio heb ik verder niet, want het is tijd om me klaar te maken voor Ricks verjaardagslunch.

Kai en ik rijden naar Reston waar Rick ons al bij zijn kantoor staat op te wachten.  Er zijn heel wat restaurants in het Reston Town Center, dus Rick moet even nadenken waar hij heen wil.  Zijn keuze valt op American Tap Room.

Het is een populair restaurant, want er zijn alleen nog tafeltjes in de bar.  Dat vinden wij prima.  Ondanks dat we in een tap room zitten bestelt Rick geen bier, want dat maakt hem slaperig.  Ik bestel een lekkere lichte Maryland krab soep en de mannen beiden een burger.  Het is gezellig zo.

Na het eten gaat Rick weer aan het werk en Kai en ik gaan in Vienna nog wat dingen voor zijn verjaardag halen.  In plaats van een hele verjaardagstaart, die Rick dit jaar niet wilde, bedacht ik dat cupcakes toch wel leuk zouden zijn.  Bij Cupcakes! helpt Kai mij er zes uitzoeken.

Bij Party Mania moet ik het echter zelf doen, de cupcakes vond Kai genoeg hulp.  Ik kies een enorme sterballoon met Happy 55th (doen ze er per persoon op) birthday Rick (ook per persoon).  Verder neem ik wat kaarsjes mee voor de cupcakes.

Thuis gaat Kai meteen weer aan de X-Box.  Ik laat de honden kort uit en vertrek dan naar Lofty Salon om mijn uitgroei bij te laten kleuren en mijn haar te laten foehnen.  Carmen vertelt me dat ze die uitgroei niet meer gratis bijkleuren, maar vandaag voor mij nog wel.  Heb ik even geluk, ik vond het al een fantastische service. Hoewel het foehnen zo duur is dat ik toch spijt heb het niet thuis te hebben gedaan.

Katja komt giechelend binnen na haar werk.  Zij dacht dat Rick ook net thuiskwam en begon "Happy birthday, Dad, te zingen", maar het bleek de jongen van de klokwinkel te zijn (die niet veel ouder dan  Katja is).  Ze moeten er beiden om lachen en raken in gesprek.

Terwijl die jongen onze twee gemaakte klokken terugbrengt leren we dat hij van heel veel markten thuis is.  Duidelijk is hij ook een goede klokkenmaker, want twintig jaar nadat ik hem geerfd heb werkt de klok uit 1927 van mijn grootouders weer. 

Het was waarschijnlijk een huwelijkscadeau, want zij trouwden in 1928.  Nu hoor ik na al die jaren weer de ieder uur en half uur de klank, die ik altijd als kind bij mijn opa en oma hoorde om te weten hoe laat het was 's avonds, 's nachts en vooral 's ochtends vroeg.  Als de klok zeven sloeg mochten we bij oma en opa op de kamer komen, eerder absoluut niet!

Ook onze Friese stoeltjesklok doet het weer na meer dan vijftien jaar stilte.  Ik vind klokken in huis zo gezellig, dat huiselijke getik.  Ik ga deze firma zeker aanbevelen voor anderen, die met kapotte klokken zitten.  Heel goede service en ook een goede prijs in vergelijking met de andere klokkenwinkel in Vienna, die ook absoluut niet bereid was ons te helpen met de staande klok, al hebben we die daar gekocht.

Rick komt ook uit zijn werk en zijn keuze voor zijn verjaarsmaaltijd is op Texas de Brasil gevallen. Kai rijdt ons er bekwaamd door het spitsverkeer heen.  Dit is een Braziliaanse churrascaria waar je zoveel vlees kunt eten als je wilt.  Gelukkig is er ook een salade bar, want aan mij is al dat vlees niet zo besteed.

We hebben hier vlakbij Chima, een echt authentiek Braziliaanse churrascaria, en daar zijn de kinderen en ik door verwend, want daar gaat niets boven.  Wat ik het jammerst vind is dat er alleen vlees is en geen vis, behalve wat in het saladebufffet. Ik houd nu eenmaal niet erg van vlees. Het is toch heel smakelijk en Rick geniet wat het belangrijkste is.

Thuis geven we Rick zijn cadeaus.  Ik heb het mijne in een zilveren tasje gepakt met een Starbucks cadeaubon erop.  Hij krijgt van mij een luchtballonvaart voor twee personen, natuurlijk hoop ik die tweede persoon te zijn, ha ha.  Waarschijnlijk gaan we die in de lente maken.  De kinderen geven Rick met zijn drieen een of ander statief voor zijn Go Pro. 

Dan steken we de kaarsjes op de cupcakes aan en zingen "Happy Birthday".  Rick moet zo lachen dat het hem niet lukt "alle" (zes) kaarsjes in een keer uit te blazen.  De anderen genieten van wat cupcakes, ik weersta de verleiding.  Ik ben niet zo'n zoetekauw en vind dan eigenlijk alleen de frosting lekker, maar heb genoeg gegeten.

Opeens horen we de garage en daar loopt Saskia binnen.  Ze gaat meteen haar vader in de basement een verjaarszoen geven.  Hij is natuurlijk helemaal blij al zijn kinderen hier te hebben op zijn verjaardag.  Al met al heeft Rick duidelijk genoten van zijn dag.

11 reacties:

Anja zei

Ook hier felicitaties voor Rick en voor jullie. Zo te lezen heeft hij een fijne verjaardag gehad. Fijn dat je klokken weer lopen!

Anoniem zei

Wat een origineel kado voor Rick! Nu maar hopen dat jij mee mag ☺.
Groetjes Anja L.

Jurgen de Bruin zei

Gefeliciteerd allemaal met de verjaardag van Rick en dat er nog maar vele mogen volgen! Is het een ballonvaart bij jullie in de buurt? Het lijkt mij geweldig om over Virginia heen te vliegen in een ballon. Zo mooi groen is het bij jullie. Ik had trouwens ook wel mee gewild naar Texas de Brasil. ;-) Ik ben daar afgelopen voorjaar voor het eerst geweest en vond het geweldig! Dat is echt mijn type restaurant.

Anoniem zei

Vooreerst fijne 55ste verjaardag voor Rick en hopelijk ben jij zijn maatje om mee te mogen met de luchtballonvaart in de lente 2015. Ook goed van Saskia om de verjaardag van haar papa niet te vergeten en even thuis te komen om mee te vieren.
Groeten van Hilde uit B. en een gezellig weekend.

Anoniem zei

Nog gefeliciteerd met Rick zijn verjaardag. Jullie hebben er een mooie dag van gemaakt.
En wat een leuke verrassing dat Saskia ook nog langs kwam.
Een heel fijn weekend, Bea

jolanda zei

Gefeliciteerd, Rick!

Anoniem zei

Hartelijk Gefeliciteerd,de jarige Rick met zijn verjaardag!
Wat een leuk cadeau heb je bedacht voor zijn verjaardag...
Heb je m al gevraagd of je mee mag???
Fijn weekend..

groetjes Joke

Anoniem zei

Proficiat met de verjaardag van je man, leuk cadeau gaf je!
Lian

Anoniem zei

Nogmaals gefeliciteerd met rick zijn verjaardag. Wat een super cadeau had je zeg heel leuk. Fijn dat alle kinders er ook waren dan ben je toch extra jarig, niet dan. Fijne dag nog verder.
Groetjes Tine.

Petr@ zei

Nog gefeliciteerd met Ricks verjaardag.
Origineel kado heb je voor hem. Hij wil die vlucht vast met jou maken.

Petra zei

@Anja - Dank je, ik heb ze aan Rick overgebracht

@Anja - Ha ha, ja, hoor, ik laat niemand anders gaan

@Jurgen - Het bedrijf is in de buurt van Charlottesville dus ongeveer twee uur rijden hiervandaan

@Hilde - Ik word zeker zijn maatje, ik ben heel benieuwd

@Bea - Dank je en ja het was een leuke dag

@Jolanda - Dank je

@Joke - Ha ha, dat hoef ik niet eens te vragen. Ik zie er ook naar uit, een "bucket list" iets voor ons beiden

@Lian - Dank je

@Tine - Ja, we genieten maar zoveel mogelijk van alle kinderen thuis!

@Petra - Gelukkig wel, het is ook bedoeld voor stellen