Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, november 23, 2014

Rustig familieweekend

Zaterdag

Na de late avond gisteren slapen we maar liefst tot tien uur uit.  We eten in alle rust (letterlijk, want de kinderen slapen nog langer) ontbijt en gaan dan de vijftig ballonnen, waarvan een ons wekte toen hij tegen onze fan vloog, verzamelen en knappen.

Veel energie om te sporten heb ik niet, maar ik wil toch bewegen, want dat helpt met de pijn.  Ik besluit een half uur op de elliptical te gaan doen.  Al lezend gaat dat snel en ik ga nog door tot ik 5000 stappen heb.  De 10000 haal ik vandaag waarschijnlijk niet, maar de helft is al goed genoeg voor vandaag.

Gisteravond heeft iemand een glas rode wijn op een van onze witte muren gemorst.  We zagen dat pas toen iedereen weg was en wat ik ook probeer, het komt er niet uit.  Online zie ik ook dat de enige oplossing is de muur weer te verven.  Gelukkig is het geen enorme muur.

Rick en ik gaan op weg naar de verfwinkel, Sherwin Williams.  Eerst bestellen we burgers voor de lunch bij Elevation Burger.  Ik neem de veggie burger in sla gewikkeld.  Terwijl ik op de bestelling wacht gaat Rick de verf en borstels kopen.

Thuis verven we over de wijnvlekken en dat vergt een paar lagen verf!  Wie had gedacht dat rode wijn zo moeilijk te verwijderen zou zijn.  Nu we toch bezig zijn gaan we de andere nieuwe vlekken op onze net geverfde muren ook maar na.  Morgen moet de plint nog wijnvrij geverfd worden.

Katja en Kevin nemen de honden mee voor een lange wandeling.  Daarna gaan we met zijn allen, behalve Kai, naar Tysons Corner.  We hebben kaartjes voor Mockingjay part 1, de derde film van de Hunger Games serie. 

Mijn themafoto voor de "V" vandaag: Virginia nummerbord op mijn Van

We zijn het erover eens dat het weer een heel goede film is.  Natuurlijk eindigt hij met een cliffhanger, want er komt nog een tweede deel.  Rick had de tweede film in de serie nog niet gezien, maar kon het allemaal toch goed volgen.  Wat ons betreft is dit een grote aanrader.

Saskia gaat terug naar huis en Kai is onderweg naar de mall.  We dachten bij Gordon Biersch te gaan eten, omdat Rick daar met zijn kaart voorrang heeft, maar dat blijkt niet meer het geval te zijn.  We zetten onze naam toch maar op de lijst, ondanks de drie kwartier wachttijd.

Bij de andere restaurants waar we vragen is de wachttijd voor vijf personen zelfs anderhalf uur.  En dan zie ik opeens een lege tafel in de bar van Brio (waar een gewoon tafeltje ook anderhalf uur wachttijd zou zijn).  Ik vraag aan de barkeeper of wij daar kunnen zitten en ja, hoor, dat kan.  De tafel is ruim groot genoeg voor vijf personen.

Snel sms ik de anderen, die me al gauw vinden.  Kai komt er ook bij.  We bestellen bruschetta als voorafje om met zijn allen te delen.  Ik neem als hoofdgerecht de quinoa salade, maar met zalm in plaats van de kip, die op het menu staat.  Gelukkig is dat hier nooit een probleem.  Het eten is allemaal prima.

Katja voelt zich niet zo lekker dus zij en Kevin besluiten niet uit te gaan, zoals ze eerder van plan waren.  Saskia heeft een vriend op bezoek.  Het is gezellig zo'n huis vol te hebben, ik geniet er zoveel mogelijk van. 
Dit vind ik zo'n leuke "selfie" van Saskia en Flapjack!

Zondag

Nog een lekkere rustige dag daagt.  De kinderen slapen allemaal nog diep als Rick en ik om een uur of negen Vienna ingaan voor ons ontbijt.  Daar is het druk met hardlopers, want de "Turkey Trot" is net gehouden.  Wij hebben daar een keer aan meegedaan, maar het parcours was doodsaai.

Bij Panera haal ik een lekker broodje met ei, kaas, tomaat en spinazie en Rick gaat intussen koffie halen bij Starbucks ertegenover.  Ik heb een nieuwe combinatie ontdekt, pepermunt-mocca Americano.  Die smaakt me super!

Na het ontbijt is het tijd voor een uur cardio en dan ontwerp ik op Shutterfly onze kerstkaart voor dit jaar.  Dat is altijd leuk om te doen en ik vind hem weer erg leuk geworden met twee foto's van het hele gezin erop.  Op de voorkant staan we voor de zonsondergang in Aruba.

We lunchen van de hapjes, die over zijn van het feest, en genieten daarna van een rustige middag thuis.  Het is zelfs lekker genoeg voor het huis om even buiten in het zonnetje te zitten lezen.  Morgen zal het maar liefst 21 graden worden en voor woensdag heeft met het over sneeuw.  Vreemd weer!

Saskia vertrekt weer naar school en zal over twee dagen thuiskomen voor het lange Thanksgiving weekend.  De meesten van haar vriendinnen hebben al vrij dus het is wat moeilijk zich nog te motiveren.  Maar ze heeft dinsdag een tentamen dus er zit niets anders op. 

Kevin en Katja spelen computerspelletjes, Rick is aan het opruimen in huis en Kai heeft een vertaalopdracht.  Ik maak me ook nuttig door te beginnen de jaarlijkse fotokalender in te vullen.  Dat is altijd tijdrovend werk, maar hij is nu voor een derde klaar.
Mijn "W" foto is "Witte Wijn"

Kevin vertrekt weer naar New Jersey en wij bestellen onze vrijwel traditioneel geworden Zpizza voor het avondeten.  Wat gaan de weekends toch altijd snel voorbij!  De komende week is een korte, want donderdag is het Thanksgiving.

4 reacties:

Anja zei

Fijn en gezellig zo’n rustig familieweekend. Jammer van de wijnvlek maar gelukkig kon je het over schilderen.

Marion2 zei

Gezellig allemaal. Life is good, zeggen ze dan.

Ik blijf me verbazen over de grote temperatuurschommelingen bij jullie. Het heeft wel iets.

Wat reageer je laconiek op de wijnvlek op je net nieuwe muren. Bewonderensswaardig. Ik geloof dat ik helemaal uit mijn dak zou gaan.

jolanda zei

Ik zou minder relaxed reageren op zo'n vlek op mijn pas geverfde muur. En eigenlijk ook teleurgesteld zijn dat niemand het even is komen zeggen zodat het misschien met deppen en zout nog te redden was voor het introk.

Heeft Saskia al een major gekozen? Je zei ooit eens dat ze het nog niet wist.

Petra zei

@Anja - Ja, dat was wat minder

@Marion - Tja, de dader lag op het kerkhof zei mijn opa altijd. Weinig om boos over te worden

@Jolanda - Zeker waren we teleurgesteld dat die persoon ons niet gewaarschuwd heeft, maar gelukkig hadden we nog verf en ziet het er weer keurig uit. En nee, Saskia heeft nog geen major. Gelukkig heeft ze tot eind volgend schooljaar om te beslissen.