Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, november 27, 2014

Thanksgiving 2014

Rick is al bijtijds uit bed om aan het Thanksgiving maal te beginnen.  Ik draai me nog een paar keer om en ga dan ook naar beneden.  Daar staat de televisie aan en we kijken naar de voorshow van de Macy's Thanksgiving parade.

Die begint om tien uur en al kijkend doe ik een half uur tabata (20 seconden heffen, 10 seconden rust) met mijn acht pond gewichten.  De parade is zoals altijd heel vrolijk met de enorme ballonnen.  Het sneeuwt in New York dus wij kijken graag vanuit onze warme woonkamer.

De parade begint met een grote kalkoenballon
En eindigt met de komst van Santa Claus

Omdat we vanmiddag relatief vroeg eten haal ik voor Katja en mij een hot and sour soup bij Lotus Garden.  Veel restaurants zijn vandaag dicht, maar dit restaurant zit vol met, je raadt het al, Chinezen.  De soep gaat er goed in.

Daarna dek ik de tafel in de eetkamer.  Het is even zoeken naar het Thanksgiving tafelkleed en servetten, waarvan we er maar een vinden.  Rick bedenkt zich dat er nog dingen in de kasten van de kinderen hangen, die nog niet opgeborgen zijn.  En jawel, we vinden het kleed en servetten in Kai's kast.

Het is best lekker in het zonnetje voor het huis.  Rick en ik overtreden de "regel" van niet voor Kerst versieren tot na Thanksgiving weer even en brengen meer lichtjes voor aan.  Morgen wordt alles binnen ook versierd.

Terwijl we traditioneel Amerikaans voetbal kijken, een van Ricks teams, de Detroit Lions speelt, kookt Rick en werk ik verder aan Kerstdingen.  Vandaag werkt de HEMA site gelukkig wel mee en maak ik de projekten daar af.

Tegen vieren kan de kalkoen uit de oven en zetten we alles op tafel.  Dit jaar vind ik het lekkerder dan anders. De bijgerechten zijn aardappelpuree met rozemarijn en knoflook (veganistisch en zeer smakelijk), zoete aardappelen in sinaasappelsiroop, butternut squash en wortels van Whole Foods, verse groene asperges, stuffing en cranberries. 
De chef snijdt zijn vogel

Rick snijdt de kalkoen en we kunnen aan tafel.  Saskia heeft een veganistische kalkoen "rollade", die ze erg lekker vindt.  De kalkoen is ook zeer goed gebraden, heel mals en zacht.  We hebben een heel gezellig maaltijd en, zoals Rick in zijn toast zegt, genieten er extra van om weer in ons eigen huis te zijn nu.
 
De hondjes krijgen ook wat kalkoen

We ruimen met zijn allen op en ik klop vast de room voor de pies later.  Saskia maakt veganistische room van iets met kokosnoot, het smaakt bijna hetzelfde.  We gaan eerst een beetje uitbuiken voor we aan het dessert gaan.

Thanksgiving is ook altijd football kijken en dat doen de anderen dan ook.  Mij kan het niet zo boeien als het geen teams zijn waar ik iets om geven.  Het is wel heel gezellig gewoon zo met zijn vijven in een kamer te zijn.  Het was een Thanksgiving met een sterretje!

7 reacties:

Nel zei

wat zien je foto's er feestelijk uit en jullie stralen helemaal

Fijne dag nog !!

Anja zei

Fijn om met je hele gezin thuis Thanksgiving te vieren. Het ziet er feestelijk uit!

Anoniem zei

Dat ziet er allemaal lekker en gezellig uit.
Ik neem aan dat jullie nog dagen kalkoen eten?
De hondjes die zo gebroederlijk naast elkaar zitten voor een stukje. Zo leuk.
Groet, Bea

Anoniem zei

Dat klinkt als een gezellige Thanksgiving.
Vroetjes Anja L.

Anoniem zei

Gezellige Thanksgiving, hier op Curaçao wordt ook aandacht besteed aan deze feestdag, zo leuk. Groetje van Henny Breedijk.

Marion van de Sande zei

Ik ben zo benieuwd wat voor servies je daar nu hebt, wil je het bij de volgende gelegenheid eens wat dichterbij fotograferen? Is het een Europees servies of US?

Gezellige foto's en wat kan Katja toch stralen, die spat echt van de foto af.

Petra zei

@Nel - Ja, het was echt super met zijn allen te zijn

@Anja - Dit jaar voelde het ook echt als een maal door ons allen bereid

@Bea - Rick is dol op kalkoenboterhammen en Kai en Katja ook. Ik vind een avond kalkoen genoeg.

@Anja - Dat was het zeker

@Henny - Grappig dat ze er op een Nederlands eiland ook aandacht aan besteden.

@Marion - Your wish is my command, ik heb een foto geplaatst. Het is het servies van Ricks ouders. Wij hebben ook veel moderner porcelein, maar lang niet genoeg voor zo'n maaltijd