Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 08, 2014

Allerlei kleine boodschappen doen

De stralende zon van gisteren gaat vandaag weer schuil achter de wolken.  De verleiding om maar gewoon in bed te blijven liggen is groot, vooral omdat mijn spieren dit weer helemaal niet fijn vinden.

Maar een paar koppen sterke koffie en een bakje yoghurt zorgen ervoor dat ik weer wat meer vrouws ben.  Ik vertrek naar de sportschool en doe daar alvast wat cardio voor Sharon me komt halen voor het uur personal training.  Ook na afloop doe ik nog wat cardio, zodat ik het gros van mijn stappen voor vandaag binnen heb.  Ik zie me niet heel lang met de honden wandelen vandaag, het is maar een graad of twee en waterkoud.

Thuis kleed ik me in mijn nieuwste kersttrui, die is zwart met de waslijn van de Mr. en Mrs. Claus erop.  Hij zit in ieder geval heerlijk warm.

Dan ga ik de kou weer in.  Eerst eet ik bij Panera gauw een bak met broccoli cheddar soep.  Het is gezellig en behaaglijk warm binnen en de soep precise een lekkere lunch.


Na bij Rite Aid wat medicijnen en toiletspullen gehaald te hebben, rijd ik door naar de dierenarts.  Het is weer tijd voor Cosmo's Revolution.  Ik krijg het met de 1800PETMEDS korting, maar het is nog steeds een flinke duit uit onze zak.
Je ziet het goed, bloesem, die nu bloeit.  Een boomsoort doet dat in deze tijd van het jaar

De volgende stop is Comes A Time waar ik een cadeaubon voor Saskia's verjaardag haal.  Ik krijg hem van een jongen, die de mooiste juwelen aan zijn gezicht heeft hangen.  Er lijkt wel geen plekje onversierd!  Wie had gedacht dat ik zo regelmatig in piercing- en tattoeagewinkels zou komen!  Voor Kai zijn tattoo kreeg was ik er nooit geweest.

Op de terugweg stop ik bij Home Depot om nog wat lichtjes te kopen en de kapotte candy canes voor te vervangen.  Als laatste doe ik Michaels aan.  Zoals ieder jaar wil ik wat maken om rond te brengen naar de buren, maar ik heb geen zin om weer peppermint bark te maken.

Na wat rondkijken vind ik kerstboomversieringen waar de naam op geschreven kan worden en dat lijkt me leuk.  Daarbij dan wel een doosje in de vorm van Chinese afhaaldoosjes waar ik dan wel wat lekkernijen in zal doen, maar niet zelfgemaakte.

Kai heeft intussen Django en Cosmo al uitgelaten, maar ik neem Cosmo nog eens mee voor een koud rondje door de buurt met Chris en PJ.  Als we terugkomen is het bijna donker en zijn de kerstlichtjes alweer aan.  Ik vind dat toch altijd wel erg gezellig in deze tijd van het jaar.

Voor ons avondeten heeft Rick Thais meegebracht.  Heerlijk warme tom yum soep en een gerecht met varkenshaas en verse groene peperkorrels.  De open haard gaat en eindelijk heb ik het warm genoeg!
 
Flapjack is er altijd om eten van de honden te stelen

Intussen horen we vreselijk nieuws uit Maryland, zo'n twintig kilometer hiervandaan, waar vanmiddag een klein vliegtuigje op een huis neerstortte.  De drie inzittenden verloren het leven, maar in het huis waren ook een moeder met haar een maand oude en driejarige zoontjes, die het niet gehaald hebben. 

Zo vreselijk voor de vader en zijn dochtertje, ik weet niet of dit me meer raakt omdat wij brand hebben gehad, maar ik kan me niet voorstellen hoe die moeder zich gevoeld moet hebben gevangen in de badkamer met vlammen overal.  Het is toch maar zaak van iedere dag zoveel mogelijk te genieten, want je weet nooit wat je lot is (gelukkig maar).

6 reacties:

Anja zei

Apart die bloesem, was het maar vast weer zo ver!!
Je moet inderdaad van iedere dag genieten, het is maar goed dat we ons lot niet weten!

Anoniem zei

Inderdaad Carpe Diem (Pluk de Dag)

Anoniem zei

Wat een leuke sokken, waar heb je die laten maken, die wil ik dan volgend jaar voor de kleinkinderen laten maken.
En inderdaad, elke dag genieten.
Groet, Bea

Marion2 zei

Inderdaad, je weet maar nooit wat je lot is. Ik heb dit jaar diverse keren in mijn directe omgeving meegemaakt dat mensen ineens ongeneeslijk ziek bleken te zijn. Wat staat dan je wereld op zijn kop. Ineens is alles anders. Het zijn zeker dingen die je niet van te voren wilt weten!

En o, wat hebben jullie toch een prachtig (versierd) huis. Heel smaakvol vind ik het.

Tineke zei

Mooi versierd huis heb je.
Wij gaan morgen een kerstboom in eigen tuin omzagen; wordt te groot en die mag naar binnen, ik heb er al helemaal zin in. De buitenlichtjes hebben het begeven, dus daar gaan we wat nieuws voor kopen
De in de winter bloeiende prunus hebben wij ook gehad; gezellig gezicht.
Wat een vreselijk vliegtuigongeluk.

Petra zei

@Anja - Nou, inderdaad.

@Ruud - Heb ik altijd een mooie spreuk gevonden

@Bea - Die zijn van Personalcreations.com. Ik geloof dat ze Winter Wonderland heten of zoiets.

@Marion - He, bah, wat erg :(. Inderdaad, ineens alles anders.

@Tineke - Makkelijk om de kerstboom al in de tuin te hebben! Veel plezier met versieren