Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 18, 2014

Buurt kerstfeestje

Oh, wat was het weer ontzettend lekker in ons eigen bed te liggen!  Cosmo kwam zelfs bij wijze van hoge uitzondering tegen me aan liggen.  Ik was ook doodmoe van de drukte van de stad en blijf lekker nog een tijdje doezelen nadat Rick naar zijn werk vertrokken is.


Pas tegen negenen ga ik naar beneden. Kai en Saskia liggen nog te snurken, dus zo laat is het niet eens.  Ik maak koffie en een paar wafels en maak me klaar om naar de sportschool te gaan.  Daar wacht Sharon me al op.

Het uur personal training gaat snel.  Het is goed om weer even intensief bezig te zijn, al hebben we in New York natuurlijk heel wat stappen bij elkaar gelopen.  Vandaag ga ik mijn tienduizend stappen niet bijeen krijgen, want ik heb een hele lijst af te werken.  Nu Kerst nog maar een week weg is dringt de tijd opeens.

Eerst ga ik lunch eten bij Noodles & Company, hun lekkere Toscaanse fettuccine.  Daarna loop ik naar Walgreens want Rick heeft plakband nodig, maar net als ik binnenloop sms-t hij dat hij dat zelf al heeft gekocht.  Bij Petco zoek ik lekkere en leuke dingen voor de sokken voor de dieren. 

Bij de Michaels zoek ik naar "Santa" cadeaupapier, want hun papier is 60% afgeprijsd.  Aangezien Rick hier nogal kieskeurig in is stuur ik hem foto's van de verschillende rollen.  Santa wordt dit jaar leuk en modern met zilver en alles op het papier.

Opeens is het dan half twee en om twee uur zal Laura komen om me een massage te geven.  Ik laat de rest van mijn lijstje voor wat het is en haast me naar huis.  Laura en ik komen tegelijk aan.  Eerder vandaag is ook de nieuwe tas voor haar massagetafel aangekomen.  Cosmo kauwde de oude vorige week stuk.  Gelukkig past de tas en Laura is er als een kind zo blij mee.

Drie kwartier lang werkt Laura aan mijn pijnlijke plekken.  In New York had ik vooral veel pijn van spierkrampen in mijn rechterzij en Laura werkt daar hard aan.  De massages helpen wel, zeker een paar dagen vlak erna. 

Als Laura weer vertrokken is, ga ik naar de andere Michaels.  Ik wil wat wijnglazen versieren met permanente inktstiften en de Michaels in Vienna had daar geen goede keuze in.  Hier vind ik ze wel en loop dan naar Safeway.

Daar koop ik cadeaubonnen voor mijn kapsters, Sharon en de schoonmaaksters.  Het is hier de gewoonte die mensen extra fooi te geven, maar ik vind een cadeaubon met een kaart net iets persoonlijker.

Thuis stap ik eindelijk onder de douche en kleed me feestelijk aan. Vanavond hebben onze vrienden Michael en Denise hun jaarlijkse kerst "happy hour" bij Sea Pearl voor buren en vrienden.  Zodra Rick uit zijn werk komt gaan we erheen.
Vandaag heb ik ook de nieuwe verlichte candy canes geinstalleerd

Onderweg halen we Chris op, die autoproblemen heeft.  We zijn vroeg en dat is leuk, want zo kletsen we met iedereen, die er is.  Ik ben dol op dit restaurant, want ze hebben $1 sushi en oesters en de lekkerste hapjes.  Toen we in het hotel woonden ging ik hier heel regelmatig heen.

Het wordt een gezellige paar uur en we zien een aantal mensen, die we maar eens per jaar zien, dus leuk om helemaal bij te kletsen.  Rick wil echter graag bijtijds terug naar huis om cadeautjes in te pakken en ik ben moe van de afgelopen dagen, dus we nemen om een uur of acht afscheid.
Onze vrienden, die dit feestje organiseerden, wonnen vorig weekend deze leuke auto voor drie jaar

We hebben vandaag ook vernomen dat een van Ricks ooms na een hard gevecht met kanker is overladen.  Het was de man van Ricks (en met de jaren ook van mij) favoriete tante.  Zij stuurt ons ieder jaar met Kerst allerlei lekkers en zelfs dit jaar lukte dat haar. 

Rick maakt die doos vanavond open en dan krijgen we het even te kwaad.  Zo lief om toch aan ons te denken en de kaart is nog getekend met "Aunt Sue and Uncle John".  Dan is het toch weer moeilijk om zo ver bij elkaar vandaan te wonen. 

Michigan is waar vrijwel alle familie van Rick woont en dat is veertien uur rijden weg.  Amerikanen zijn gewend ver bij elkaar vandaan te wonen, maar bij zulke gelegenheden is dat dan wel moeilijk 

Rick heeft nog een werkdag te gaan in het jaar.  Twee weken en 2014 is voorbij, onvoorstelbaar! 
Onze familie kerstversiering dit jaar
 
Foto's van New York staan hier.

10 reacties:

Anja zei

Inderdaad onvoorstelbaar dat 2014 bijna voorbij is.
Ook Marcel heeft nog 1 dag werken te gaan.

Anoniem zei

Mooie fotoreportage heb je gemaakt van New York.
Verder nog gezellige dagen voor jullie allemaal.
Groeten van Hilde uit B.

Jurgen de Bruin zei

Hahahaha, leuke baseball Smart van de Washington Nationals! Ik ben groot van de Nationals. Ik heb 2 shirts van ze gekocht dit jaar en die zitten erg lekker. Met die shirts ben ik dus automatisch groot fan. ;-)

Die nieuwe reCaptcha van Google werkt trouwens prima. Toevallig heb ik er pas een heel artikel over gelezen.

Anoniem zei

Gecondoleerd met jullie verlies. Vervelend als de afstandd zo groot is.
Wat ziet jullie huis er leuk uit.
Helaas moet ik gewoon werken de komende dagen maar de sfeer is toch anders dan normaal.
Groetjes Anja L.

Tineke zei

gecondoleerd met het overlijden van de oom , echtgenoot van de lievelingstante van Rick.
Wat een prachtige sfeervolle foto's heb je in NY gemaakt; wat een schattige kleine popjes op foto 57, weet je het merk/naam ?
Leuke kerstherinnering voor in je boom heb je laten maken; leuk idee is dat.
Ik ga ook nog 1 dag werken en zo bijna 2 weken vrij. Gisterenavond was het kerstdiner van de kleinkids op school, leuk om al die mooi uitgedoste kindjes te zien in de mooi versierde klassen; zo'n leuke herinnering voor ze .

Sandrah zei

Gecondoleerd. Het is moeilijk om dan zo ver van iedereen te zijn.

Wat een ongelooflijk mooie kerstversieringen in NY. Ooit ga ik er naar toe in deze periode van het jaar. Het lijkt me helemaal geweldig!

Sandra

Anoniem zei

Gecondoleerd met het verlies van jullie oom. Dan is het inderdaad moeilijk dat je niet dichter bij elkaar woont.
Wat ziet jullie voordeur er toch leuk verlicht uit.
Alvast gezellig weekend, Bea

Anoniem zei

Gcondoleerd met het verlies van jullie oom.Altijd vervelend als de afstand te ver is om er naar toe te kunnen.
Mijn oom woonde in Salt Lake City en niemand van de familie hier kon er naar toe.
Wat een mooie fotoreportage heb je weer gemaakt. Hoop dat ik er eens naar toe kan gaan om daar de kerstsfeer te proeven.
Groetjes Wil

Petra zei

@Anja - Lekker even helemaal rust in de tent

@Hilde - Dank je wel, hetzelfde voor jou!

@Jurgen - Inderdaad, grote fan ;)

@Anja - Dank je, het is verdrietig

@Tineke - Dat zijn American Girl poppen

@Sandra - New York is ongeevenaard met Kerst

@Bea - Jij ook een fijn weekend!

@Wil - Gelukkig heeft Ricks tante wel het gros van haar familie dichtbij

vidalista 10 review zei

To house party, create a killer playlist in advance. You can play great music all night without thinking of good songs on the spot. You should also come to play some games or activities, if you are old enough, your guests will not get bored.