Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, december 23, 2014

De dag voor Kerstavond

Als Rick en ik wakker worden ligt Cosmo aan mijn voeten en Flapjack bovenop mij.  Rick staat op, maar ik blijf nog even liggen. Vooral Flapjack voelt wel erg lekker warm aan, bovendien heb ik nog steeds hoofdpijn.

In bed blijven liggen helpt daar echter niet mee, dus met moeite verlaat ik het warme nest.  Het weer helpt ook niet, want het is mistig en miezerig.  Gelukkig heeft Rick de koffie al klaar staan en we eten samen ontbijt.  Ook luisteren we naar onze favoriete kerstliedjes.  Die van mij is Christmas Canon van Trans-Siberian Orchestra.



Rick en Kai vertrekken daarna naar de Duitse winkel voor onder anderen authentieke kerststol.  Katja is naar haar werk en Saskia slaapt nog (die was ook tot na middernacht nog bij een vriendin).  Ik stel de elliptical op een uur interval in.  Dat helpt iedere keer weer met de pijnen.

Dan maak ik me gauw klaar, want ik heb met Karin afgesproken voor onze jaarlijkse kerstlunch.  Helaas het laatste jaar, want komende zomer gaan zij, na tien jaar hier gewoond te hebben, terug naar Nederland.  Dat was altijd al het plan en het is onvoorstelbaar hoe die tien jaar zijn omgevlogen!

Omdat ik wat vroeg ben bring ik mijn kerstkaarten met wat extra's erin naar Mona en Carmen bij Lofty Salon.  Het wordt met dank in ontvangst genomen.  Bij Just $1 haal ik nog een heel grote kersttas om mijn laatste cadeau voor Rick in te verpakken en rijd dan naar Karin.

Onderweg bedenk ik me dat ik Karins cadeautje helemaal vergeten ben!  Dat staat nog onder de kerstboom voor, dus op weg naar het restaurant haal ik het even op.  We gaan in het Mosaic District bij True Food Kitchen lunchen. 

Dit is pas de tweede keer dat ik bij dit restaurant eet en voor Karin de eerste.  Het menu is heel gezond en ook erg lekker.  Uiteindelijk bestellen we beiden hetzelfde, de zalm met quinoa en rucola.  Het smaakt werkelijk heerlijk!

We wisselen onze cadeautjes uit en ik krijg feestelijke bakjes om kaarsjes in te doen van Karin.  Voor haar heb ik het boek "Weird Virginia".  Ik dacht dat ze daaruit nog wat dingen kunnen gaan bezoeken in hun overgebleven maanden hier.

Na het eten lopen we nog even door het mistige Mosaic District.  Het is onvoorstelbaar dat Kai en ik hier heel wat uren in de warmte op de bankjes hebben doorgebracht deze zomer.  En de WK wedstrijden op het grote scherm keken.  Nu het achter ons ligt hebben we toch wel goede herinneringen aan ons verblijf hier.
De grappige versieringen in Mosaic District

Als ik Karin weer thuis heb afgezet rijd ik even langs Sharons huis om te zien of zij thuis is om haar cadeautje te geven.  Zij is er echter niet dus dat moet nog even wachten.  Misschien zelfs tot vrijdag, dat zal toch niet te laat zijn om een Kerstcadeautje te geven, neem ik aan.

Thuis staat de wagen van de electricien op de oprit.  Onze kerstlichtjes voor doen het niet als het regent en dat begon pas na hun bezoek een paar weken geleden.  Gelukkig hebben we een uurtje later weer een vrolijk verlichte voortuin, want juist nu met de kerstdagen bijna hier willen we ze aanhebben.
Cosmo "Jingle Bells"

Boven pak ik de allerlaatste cadeautjes in en dan gaan Saskia en ik naar de nagelsalon.  Daar treffen we Katja al.  We nemen alle drie een gel manicure.  Ik kies dit keer goudkleurige nagellak, die heel feestelijk staat.  Katja neemt rood en goud en Saskia donkerblauw. 

Intussen hebben Rick en Kai al Thais eten bested.  We eten gezellig met zijn vijven en dan komen Saskia's vriendinnen om hun cadeautjes met elkaar uit te wisselen.  Rick en Kai gaan verder met inpakken en Katja en ik kijken een romantische kerstfilm.  Onvoorstelbaar dat het morgen alweer Kerstavond is!


7 reacties:

Anja zei

Hahaha die Cosmo, hij vindt ook alles goed.
Fijn dat je ondanks alles ook goede herinneringen aan het verblijf in het Mosaic District hebt.

Jort & Suus - On the road zei

De tijd vliegt. Ik wil jullie hele fijne feestdagen toewensen. Geniet er van met elkaar
Groetjes Suus

Anoniem zei

Fijne kerstdagen en alle goeds voor 2015!
Lian

Anoniem zei

Wat een lieverd is Cosmo toch.
Grappig die kersversiering, dat zie je hier toch echt minder.
Ik vind de kleur van je nagels mooi.
Hele fijne kerstdagen met je hele gezin.
Groetjes Anja L.

Tineke zei

Grappig, mijn kleinkids gaan hun juffie missen , na de zomervakantie.
Fijne kerstavond en kerstdagen toegewenst.
Hier genieten we volop van de sfeervolle dagen.

Anoniem zei

Fijne kerstavond en Kerstdag voor jou, Rick en de kinderen.

Groetjes Wil

Petra zei

@Anja - Ja, hoor, Mosaic District heeft veel leuke dingen

@Suus - Jij ook fijne feestdagen!

@Lian - Dank je, hetzelfde voor jou!

@Anja - Dank je, jij ook!

@Tineke - Inderdaad, kleine wereld toch! We zullen ze gaan missen. Jij ook heel fijne dagen toegewenst.

@Wil - Dank je, jij ook vrolijke kerstdagen toegewenst