Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 29, 2014

De winter is terug

Ricks tweede week vakantie is vandaag ingegaan, wat gaat het toch snel!  Hij staat net iets eerder op dan ik en heeft de koffie al klaarstaan als ik beneden kom.  We maken een warme ontbijtsandwich en zoals iedere ochtend mogen de hondjes de top van mijn broodje delen.  Dat weten ze dan ook al goed en wachten geduldig.

Cosmo houdt het brood goed in de gaten!
 
Daarna gaan Rick en ik samen naar de sportschool.  Ik heb een uur personal training met Sharon en Rick gaat zijn eigen cardio en gewichten doen.  Ik zou willen dat we veel vaker zo samen zouden gaan.  Ik ga Rick voorstellen dat een goed voornemen voor het komende jaar te maken.
 
Thuis heb ik opeens ontzettende zin in een cracker met boter en hagelslag.  Eindelijk hebben we eens de ingredienten ervoor in huis.  Ieder hapje smaakt zo ontzettend lekker dat ik me ervan moet weerhouden er nog een (en nog een!) te maken!
 
Dan gaan Rick en ik op pad om vast wat inkopen voor Oud en Nieuw te doen.  Ik bel FedEx, want mijn laptop is daar aangekomen. Ik wil niet tot morgen wachten en hem zelf ophalen in hun warenhuis.  Dat is geen probleem wordt me door de FedEx medewerkster weet ik veel waar verteld.
Onze jassenkast kat, Zorro opent de deur en slaapt er iedere dag
 
Onderweg komen we langs het Greenbriar winkelcentrum en bedenken dat we wel alvast wat inkopen voor Oud en Nieuw kunnen doen.  Eerst even lunchen en we kiezen Bonefish Grill.  Het lege restaurant had ons al moeten waarschuwen, maar we nemen toch plaats in de ijskoude zaal.
 
We krijgen een menu wat maar zeer beperkt is en voor een visrestaurant ook nog eens erg saai.  Maar goed, ik zie een lekkere Aziatische salade met verschillende groentes. Die bestel ik, maar helaas, dit zijn oude menu's en de salade is er niet meer.  Dan maar een salade met blauwe kaas en ahi tonijn.  Rick neemt een burger en die had ik ook gewoon moeten nemen.
 
De salade komt en de tonijn smaakt raar, heel papperig.  Ik vraag hoe oud de tonijn is en volgens de serveerder is die vers van vandaag.  Ik dacht het niet!  Ik eet eromheen en de salade wordt van onze rekening gehaald.  Ik geef dit restaurant niet veel kans in dit gebied met allemaal goede keuzes.
 
De volgende stop is Total Beer and Wine.  We kiezen een aantal mousserende wijnen om het nieuwe jaar mee in te luiden.  Ook nemen we bier en wijn mee, want ons feest begint om negen uur Oudejaarsavond.
 
Intussen sneeuwt het zelfs een beetje! Onvoorstelbaar, zaterdag liepen we met korte mouwen en vandaag is het koud genoeg voor sneeuw.  Gelukkig is het bij lange niet genoeg om te blijven liggen.
 
We bedenken dat we eigenlijk heel wat boodschappen voor het middernacht buffet bij Giant kunnen halen.  Dat maakt de lijst voor morgen een stuk korter en zo hoeven we de heel erg drukke Wegmans niet te trotseren.  We hebben enkel nog wat dingen te halen bij Whole Foods.
 
Dan is het tijd om naar FedEx te rijden om mijn laptop, die ik al weken kwijt ben na soep op het keyboard te hebben gemorst, op te halen.  Vol verwachting loop ik naar binnen en geef mijn tracking nummer. 
 
Meewarig kijkt de medewerkster me aan.  Mijn laptop zou pas morgen bezorgd worden (wist ik) en zit nog in een afgesloten container zo groot als hun kantoor volgens haar.  Daar gaan ze niet in zoeken naar mijn laptop.  "Maar de FedEx dame aan de telefoon in weet ik veel zei dat ik hem op kon halen", probeer ik nog.  "Ha", zegt ze triomfantelijk, "die 800 mensen in weet ik veel hebben geen idee hoe het ware FedEx leven is!"  Ik druip teleurgesteld weer af zonder laptop.
 
Op de terugweg gaan we bij Party City kijken voor versieringen voor ons feest.  Behalve bordjes en servetten zien we ook grappige hoeden en brillen.  Ik neem zo'n 2015 bril mee voor mij en Saskia.  Helaas past het hoedje dat Rick leuk vindt niet op zijn hoofd.
 
Eindelijk zijn we klaar en laden thuis de auto uit.  Dan begin ik eindelijk aan de puzzel van Jan van Haasteren, die ik voor Kerst kreeg.  Rick helpt me ermee en we krijgen bijna alle randen gedaan.  Alleen is hij groter dan het blad wat ik ervoor heb, dus morgen moet ik een grotere kopen.  Het is zeker een uitdaging deze puzzel!
 
We bestellen zalmkabobs van Friends en ik kijk nog eens een kerstfilm op Hallmark Channel.  Ik vind het wel leuk dat ze die tot na Oud en Nieuw laten zien.  Het is tenslotte nog kersttijd.  Intussen sms ik ook met Katja, die vandaag naar appartementen ging kijken.  Ze heeft nog niets gevonden, maar het is pas de eerste dag.
 
 

4 reacties:

Anja zei

Groot gelijk dat je de tonijn niet hebt opgegeten, je zou er ziek van worden. Leuk die legpuzzel, ik ben er ook een aan het maken.
Leuk om weer samen iets te ondernemen. Eind januari kunnen we weer orchideeën gaan fotograferen maar we zien elkaar vast eerder!

Marieke zei

Grappig dat je een puzzel van Jan van Haasteren aan het maken bent. Mijn schoonmoeder is dol op die puzzels.

Fijne jaarwisseling en een gezond en voorspoedig 2015!

Tineke zei

Ik heb mijn boodschappenlijstje voor oudejaar en nieuwjaarsdag ook al klaar en ga ze vanmorgen halen. Gisteren heb ik oliebollen en appelbeignets besteld; in ons dorp is een actie voor het 'goede doel'.
zo ga ik eerst de kerstboom opruimen; hij kwam uit onze eigen tuin en is zo groot; we hebben ervan genoten. Maar nu wil ik mijn huiskamer weer terug en lekker de openhaard aan doen. De overige kerstversiering / kerstgroep laat ik tot het 3 koningenfeest op 6 januari staan en ook de buitenlichtjes blijven nog.

Petra zei

@Anja - Gelukkig niets van de tonijn gekregen. Ja, die orchideeen zijn wat later, maar we kunnen naar de vlindertuin.

@Marieke - Ik had er hiervoor nooit van gehoord, maar las dat hij 30 jaar geleden begon en toen was ik al uit Nederland vertrokken

@Tineke - Ik vind de boom nog leuk, maar zal ook weer blij zijn als hij volgend weekend weer weg is.