Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, december 10, 2014

ICE!

Rick werkt vandaag even van huis uit en hoeft daardoor niet zo heel vroeg op.  Toch moet hij om acht uur aan een conference call en ik vind het nog veel te koud om op te staan, al schijnt de zon weer buiten.  Een half uurtje later moet ik er toch aan geloven.

Gelukkig staat de koffie al klaar en na een kopje (nou ja, flinke mok) ben ik weer helemaal klaar voor de dag.  Nog een lekker broodje met ei en dan is het weer tijd om te sporten.  Ik heb weer een  uur cardio op het programma staan wat snel gaat met mijn grappige mysterie van Gemma Halliday.

Net als ik klaar ben komt Rick afscheid nemen.  Hij gaat tot heel laat morgenavond naar St. Louis.  Kai en ik zijn de komende twee avonden dus samen.  Ik ben stiekem heel blij dat Kai nog thuis woont.

Als ik Rick heb uitgezwaaid maak ik me gauw klaar om op pad te gaan.  Anja komt om half twaalf en we gaan meteen op weg naar National Harbor.  We hebben kaartjes voor de ICE! tentoonstelling hier, maar gaan eerst lunchen.

Zonder moeite vind ik een parkeerplaats in een van de garages.  Ernaast ligt het Public House, een van de restaurants, en we vragen daar lekker makkelijk een tafeltje.  We bestellen beiden de baby boerenkoolsalade met pompoen, pecannoten en geitenkaas.  Het smaakt prima. Zoals overal is het ook hier heel gezellig voor de Kerst versierd.

Buiten zien we het flink waaien en we worden inderdaad vrijwel naar het Gaylord Hotel geblazen!  We lopen door de enorme lobby naar de ingang van de ICE! tentoonstelling.  We zijn een uur te vroeg voor onze kaartjes van twee uur, maar we mogen toch naar binnen.

Alleen moet Anja haar kaartje nog even bij het loket gaan ophalen.  Ik heb die van mij thuis al uitgeprint.  Als Anja haar kaartje ook heeft krijgen we dikke blauwe jassen aangereikt om over onze jassen aan te doen.  Anja vindt dat overdreven, zoals wij dat ook de eerste keer vonden, maar ik verzeker haar ervan dat je die jas echt wel aanwilt binnen.

Het thema is "Frosty the Snowman" en zodra we de tent binnenlopen is Anja het inderdaad met me eens dat de extra jas wel erg fijn is.  Het is binnen bijna -13 en om het ijs goed te houden is er ook een briesje wat het nog eens zo koud maakt. 


Zoals ieder jaar is het weer heel indrukwekkend wat men met meer dan twee miljoen pond ijs heeft kunnen maken.  Helaas doen mijn handen ondanks mijn handschoenen al heel gauw pijn van de kou, maar ik probeer het te negeren, want ik wil natuurlijk veel foto's maken.

Er zijn zes kamers, een zelfs met ijsglijbanen waar de aanwezige kinderen grif gebruik van maken.  Ook zien we in een van de kamers hoe de ijsbeelden gemaakt worden.  Er is zelfs een ijsbeeldhouwer bezig aan een draak van ijs.

De laatste kamer laat het kerststalletje zien.  Dit ijs is doorzichtig en met lichtveranderingen wordt het Kerstverhaal verteld, erg mooi.  Dan stappen we weer naar buiten en zo koud als we het vonden voor we de tentoonstelling ingingen, zo relatief warm voelt het nu.

Na even zoeken vinden we waar we de blauwe jassen kunnen teruggeven.  Natuurlijk worden we van daaruit naar een winkel geloodst.  Daar hebben ze erg leuke kerstspulletjes en we kijken er een tijdje rond, maar kopen geen van beiden iets.

Via de snelwegen zijn we met een minuut of twintig terug bij ons huis.  Daar neem ik afscheid van Anja en doe wat huishoudelijke taken.  Ik blijf echter maar koud van dat ICE! en besluit lekker met mijn Kindle voor het haardvuur te gaan liggen lezen. 

De honden gaan om me heen liggen en Flapjack wil aandacht en zoals het een echte kat betaamt gaat hij eerst op mijn boek liggen.  Als ik hem daarvan afhaal gaat hij maar lekker languit voor het vuur liggen spinnen.  Zeer knus is het zo en ik vind het jammer als mijn boek uit is.


Tegen die tijd is het etenstijd en Kai en ik hebben zin in Japans.  Hij haalt voor mij sushi en voor hem kip katsu van Yama.  We eten gezellig met zijn tweeen, hoewel de katten en dan vooral Snickers ook erg geinteresseerd zijn in mijn eten. 

Saskia belt dat ze haar grote tattoo af heeft laten maken.  Ze heeft er schaduwen in aan laten brengen, want wilde toch geen kleur (het roze is haar huidskleur).  Ik denk dat dat een goed idee was, want zo kan het met alle kleding, die ze draagt.
 
Foto's van ICE! staan hier

3 reacties:

Anja zei

Het was weer erg leuk vandaag! Heerlijk die honden en katten om je heen, dan mis ik Luna weer.

Anoniem zei

Zo gezellig de huisdieren om je heen. Soms breek je je nek over ze. Maar ik zou ze voor geen goud willen missen.
Blijft Flap Jack bij jullie wonen?
Groet, Bea

Petra zei

@Anja - Kan ik me voorstellen!

@Bea - Saskia neemt Flapjack mee zodra ze een appartement heeft dat poezen toestaat