Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, december 03, 2014

Kerst bij de US Botanic Garden

Met moeite sta ik tegen negenen op.  Het is koud en grijs buiten en ik zet maar gauw lekker warme koffie, die klaar is als ik de hondjes hun ochtendwandeling heb gegeven.  Ik eet er een muffin met omelet bij en geef mijn twee trouwe vriendjes ieder de helft van de onderkant van de muffin. 

Dan ga ik gauw naar boven om mijn uur op de elliptical te doen, want ik heb vandaag met Anja afgesproken.  Ik zet de machine dit keer op "Gluteal" en na afloop voel ik mijn benen best.

Als ik mijn haar nog sta te drogen begint Django hard te blaffen.  En ja, hoor, ik heb de bel niet gehoord en Anja staat al voor de deur.  Maar goed dat Django zo'n waakhond is.  Gauw maak ik mijn toilet af en vraag Kai of hij ons naar de metro wil brengen.

Dat doet hij heel lief en de trein staat al klaar.  We nemen de metro naar het Federal Center SW station en lopen van daaruit naar het American Indian Museum.  De kerstboom bij het Capitool, die we gisteren verlicht zagen worden, is geleverd door de Ojibwa indianenstam uit Minnesota.  Veel van die mensen zijn daarvoor naar Washington gekomen.

We zien mooie dansen in prachtige kostuums en blijven even kijken voor we gaan eten.  Bij Mitsitam kiezen we daarna een lekkere lunch uit.  Anja heeft kalkoen met twee bijgerechten, ik kies een kop heldere vissoep en de ceviche van witte vis met mandarijnen en iets pittigs, erg lekker.


Na het eten kijken we nog een tijdje naar een kleurrijke dans van de oorspronkelijke bewoners van dit land.  Kinderen en ouderen genieten er duidelijk van en de kostuums zijn prachtig.  Ik probeer wat goede foto's te maken wat niet makkelijk is met die bewegende mensen.  Een aantal ervan lukt gelukkig wel.

We lopen naar de Botanische tuin waar een speciale Holiday tentoonstelling van modeltreinen en vuurtorens en gebouwen langs de National Mall, die gemaakt zijn uit hout.  Het is alweer jaren geleden dat ik hier in de kersttijd was en het is zeer de moeite waard.  Overal zijn ook kerststerren en kerstcactussen te zien.

We fotograferen erop los en genieten van de muziek en kleuren.  De treinen zijn vooral van Thomas the Tank Engine waar Kai vroeger dol op was.  Er zijn dan ook heel wat kleintjes, die net zoveel van alles genieten als de volwassenen.
De Cape Hatteras vuurtoren waar wij bovenin zijn geweest
Lincoln Memorial met in de achtergrond het Washington Monument

Na een uurtje zijn we uitgekeken en lopen terug naar de metro.  Kai komt ons weer heel lief van het station halen en thuis neem ik afscheid van Anja.  Ik ben benieuwd naar haar foto's, want het is altijd grappig te zien hoe verschillend de foto's zijn van mensen, die precies hetzelfde zien.

De klok van mijn grootouders slaat na het opwinden weer niet.  Aangezien ik die echt wel wil zien werken belde ik vanochtend Michael van de klokkenmaker weer.  Hij zei de klok toch weer te willen bekijken, dus ik breng hem naar de winkel.  Natuurlijk krijgt Michael hem meteen weer aan de praat, grr.  Hij blijft nu minstens een week bij de "dokter", zodat ik hopelijk niet iedere week hoef te bellen.

Rick sms-t dat het winter bier bij Gordon Biersch vanavond wordt geintroduceerd.  Hij wil daar dus graag gaan eten.  Dat vinden Katja, Kai en ik ook prima.  Rick en Kai krijgen gratis een pul van het nieuwe bier, omdat Rick lid is van de Stein Club.

Katja neemt een ander bier en ik een wijntje.  We bestellen ook allemaal een voorafje en een hoofdgerecht.  We kletsen gezellig terwijl we op ons eten wachten.  Katja vertelt over hoe haar baas reageerde toen ze vandaag ontslag nam.

Gelukkig was dat zeer sympathiek.  Katja was helemaal eerlijk en geeft ze ook ruim de tijd om iemand anders te vinden.  26 December zal haar laatste dag daar zijn.  Ze vindt dit een leuke baan en zal haar sprekende patienten missen, maar ze vindt het organen oogsten super interessant en kijkt uit naar haar nieuwe baan.

Tot onze verbazing komen de voorafjes en hoofdgerechten allemaal tegelijk aan.  Mijn gerechtjes zijn ook wel heel erg klein.  Helaas staat mijn favoriete gerecht niet meer op hun menu, dus ik probeerde twee voorgerechtjes.  Nou, die zijn beiden twee happen.  Gelukkig mag ik wat zoete aardappelfrietjes van Katja.

De manager komt zich verontschuldigen dat alles tegelijk kwam, heel netjes.  Ik heb nog steeds een beetje trek en Katja stelt voor yoghurtijs met vers fruit te gaan halen.  Dat smaakt lekker en is precies een goed einde van een gezonde maaltijd.

Thuis gaan de kerstshows weer aan.  Altijd zo gezellig, alleen duren ze zo lang en zijn altijd nog bezig als we naar bed willen.  Gelukkig kunnen we ze opnemen.

Foto's van vandaag staan hier

6 reacties:

Anja zei

Onze foto’s zijn dit keer niet heel verschillend. Ik heb een foto van je 'geleend’ voor op mijn blog.
Hopelijk gaat het goed komen met de klok van je grootouders.

Anoniem zei

Gezellig uitje met Anja.
De honden uitlaten is in de winter altijd een "minder" klusje.
Gisteren was het bij ons ook zo koud met een scherpe wind.
Groet, Bea

Marion2 zei

Gezellig, al die kerstactiviteiten- en versieringen. Het ziet er allemaal echt Amerikaans uit. Ik kan niet wachten tot Sinterklaas weg is, dan kan het hier ook eindelijk beginnen!

Utrecht zei

Hoe bevalt je flanellen dekbedovertrek en flanellen hoeslaken?
Ik was gisteren in Amsterdam en de stad is zo sfeervol versierd ; ondanks de kou heel gezellig
Heb net de laatste gedichten afgemaakt en de cadeautjes ingepakt; morgenmiddag gaan we het gezellig bij de open haard vieren.

Tineke zei

ha, ha Utrecht ??

Petra zei

@Anja - Prima hoor dat je die foto leende :)

@Bea - Inderdaad, ik heb me vandaag gedwongen te gaan wandelen met de honden en die zijn dan ook wel weer zo dankbaar dat ik langer ging dan ik eerst van plan was.

@Marion - Ja, het is wel inderdaad allemaal weer erg gezellig

@Tineke (neem ik aan?) - Het flanel zit nog ingepakt, om de een of andere reden kregen we het opeens 's nachts warm en wilde Rick het niet op het bed. Veel plezier morgen!