Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, december 24, 2014

Kerstavond

Nou, het zijn wel echt de donkere dagen voor Kerst hier dit jaar.  Alweer is het mistig en flink regenachtig als we opstaan.  Op zich maakt dat het wel gezellig.  De temperatuur is echter ook idioot, 16 graden! Niet bepaald kerstachtig, maar ja.


Zoals ieder jaar luisteren Rick en ik naar het mooie liedje "Christmas Eve in Washington"
 
Na ons ontbijt gaan Rick en ik samen sporten boven.  Dat is heel gezellig en komt helaas niet vaak voor.  Rick gaat op de loopband en ik op de elliptical.  Onderwijl kijken we naar de film Arthur Christmas. 

Rick houdt het een half uur vol en gaat dan met Saskia haar auto ophalen.  Na de leeglopende accu was nu een van haar banden lek.  Hopelijk is het nu weer even gedaan met de reparaties!  Ik maak mijn uur op de elliptical af en kleed me dan na een snelle douche in een van mijn kersttruien.

Katja moest vanochtend nog werken, maar heeft de middag vrij.  Zij wil graag bij Sushi Yoshi eten en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen.  Rick gaat ook gezellig mee, maar de andere twee hebben geen interesse.  Grappig is dat het restaurant vol zit, maar met allemaal Aziatische mensen.  Wij zijn de enige niet-Aziaten, die op Kerstavond Japans lunchen.

Het eten ziet er weer uit als een kunstwerkje en smaakt heerlijk.  We kletsen intussen lekker bij met Katja en horen over haar plannen de komende weken.  Ik wist die al in grote lijnen, maar Rick had het zo druk dat hij achter liep.  De hoop is in ieder geval dat Katja en Kevin volgende week een appartementje vinden.

Intussen krijgt Rick een email van Microsoft dat de controversiele film "The Interview" vanaf een uur vanmiddag op Xbox te zien zal zijn.  Ik heb er geen interesse in, maar de andere vier wel en ze vertrekken naar de basement om te kijken.  Halverwege houden ze een korte pauze en komt Rick mij vertellen dat het zeker niet mijn soort van film is.  Ik ben dus blij ervoor gekozen te hebben lekker te lezen.


Kai en ik spelen met onze telefoons en de kerstlichtjes buiten voor leuke effecten

De schoonmaaksters zijn intussen ook bezig en verrichten weer wonderen met de kamers van de kinderen.  Vooral die van Saskia onderging een metamorphose door hun bezoek.  Hoe ze het voor elkaar krijgen weet ik niet, maar woensdag is de enige dag van de week dat het huis er niet alleen schoon, maar ook keurig opgeruimd uitziet.  De dames krijgen dan ook een flinke kerstbonus van ons.

Als de film klaar is en alle cadeautjes onder de boom liggen maakt Rick eggnog met rum en nootmuskaat en luisteren we naar kerstliedjes.  Het is zo gezellig met zijn vijven, echt genieten!  We maken ook gelijk maar onze jaarlijkse Kerstfoto.

Daarna beginnen we met het Kerstavond buffet.  Dit, zoals alle Kerstavondtradities, is iets waar Rick mee is opgegroeid.  Het bestaat uit allerlei warme hapjes, worst, pasteitjes, vleeswaren, kaas en nog veel meer.  Katja en ik genieten van de echte caviaar.

Intussen proberen we een leuke kerstshow op tv te vinden.  "It's a Wonderful Life" en de "I Love Lucy" special worden afgekeurd.  Uiteindelijk wordt het een romantische kerstfilm, maar we kijken niet lang, want na het eten is het tijd om de pijama's uit te pakken.

Daarna verplaatsen we ons naar de voorkamer waar onder de kerstboom de cadeautjes van Ricks vader en zus en mijn zus liggen.  We worden weer flink verwend.  Ik krijg o.a. een apparaatje om glas mee te graveren, Trivial Pursuit voor Xbox, een selfie stick en een kleine fan voor om mijn nek als ik in het midden van de zomer rondleidingen geef.

We kijken nog verder naar kerstfilms en straks bonjouren Rick en ik de kinderen naar boven.  Santa moet namelijk ook nog langs komen en op het moment van dit schrijven is hij al in Brazilie.  We volgen zijn reis zoals ieder jaar via Norad.

Rest mij nog iedereen, die hier meeleest, heel fijne kerstdagen te wensen!




1 reacties:

Anoniem zei

Leuk, dat nummer luisteren wij ook in deze tijd. Ik heb verschillende cd's uit Amerika meegenomen waaronder de kerst c.ds. Die zitten nu in de auto en zo komen de herinneringen ook steeds weer voorbij. Genieten!
Gezellige dagen voor jullie samen!! Greet