Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, december 21, 2014

Kerstbrunch en een gezellig laatste weekend met Katja

Zaterdag

Vanochtend ben ik, zoals ieder jaar voor de afgelopen achttien jaar alweer, uitgenodigd voor Chris' kerstbrunch.  Ik heb daar gisteren dus een wijnglas voor versierd en een kerstversiering met hun naam erop gemaakt. 

Na mijn douche en jurk met kerstsjaal en broche aangetrokken te hebben loop ik de korte afstand naar haar huis.  Onderweg kom ik al een andere buurtvrouw tegen, die ik beiden al een jaar niet gezien op gesproken heb.  Samen lopen we verder en kletsen snel even bij.

We worden door Chris enthousiast begroet en overhandigen onze cadeautjes.  Zo te zien heeft ze heel wat chocola en wijn gekregen,  Mooie gelegenheid om straks mijn wijnglas te gebruiken, dus. 

Binnen zijn al een aantal andere bekenden aanwezig.  Chris maakt een fles champagne open en biedt mimosa's of poinsettia's (kerstster) aan.  Ik kies eens een "poinsettia" wat champagne met cranberry sap is.  Heel lekker en fris smaakt het, ik vind het lekkerder dan een mimosa (champagne met jus d'orange).

 

In de eetkamer staat een hele tafel vol met allerlei lekkers, drie soorten quiche, een lekkere salade, zalm met cream cheese en mini bagels en meer.  We laden een bordje vol en het gesprek vloeit zo makkelijk dat het al gauw twaalf uur is!

We bedanken Chris en nemen afscheid, sommigen van ons voor waarschijnlijk weer een jaar.  Met twee andere buurtvrouwen loop ik weer huiswaarts.  Het was weer zo ontzettend gezellig, echt een leuke kersttraditie.

Kai is intussen onderweg naar New York om het weekend daar met een Duolingo vriend door te brengen.   Saskia heeft de onderkant van haar haar blauw geverfd en Katja heeft een gat in de dag geslapen. 

Als ik de oprit oploop stapt Rick net in zijn auto om lunch te halen bij McDonald's.  Ik ga mee en bestel ook maar even een snack wrap als "lunch".  We eten vrijwel nooit van McDonald's en die snack wrap smaakt eigenlijk best goed.

Thuis gaat Rick aan het cadeautjes inpakken.  Katja en ik lijnen de honden aan voor een lange wandeling door de buurt.  Het is koud, maar zonnig, en de hondjes hebben wel een flinke wandeling verdiend.
Sommige tuinen staan vol opblaasfiguren


We dwalen door de buurt en ik wil Katja graag mijn favoriete "candy cane" huis laten zien.  Ik ben alleen vergeten waar dat precies staat dus het duurt even voor we het gevonden hebben.  Onderweg zien we allerlei andere mooie nieuwe huizen en hun versieringen.
Het "candy cane" huis blijft mijn favoriet overdag

Intussen trekt Django Katja's arm er bijna uit.  We lopen naar Petco waar we een gentle leader voor Django kopen en hem meteen omdoen.  Het helpt onmiddellijk.  Katja haalt ook nog wat toiletspullen bij Walgreens.

Het loopt inmiddels al tegen vieren en Katja moet haar auto nog laten inspecteren.  Ik bel Rick om te vragen of hij ons op kan halen.  Ik beloof hem een eggnog latte van Starbucks en dan komt hij graag.  Katja neemt een cinnamon dolce latte en ik een heerlijke peppermint mocha.  We hebben het koud dus de warme drankjes zijn extra welkom.

Thuis neem ik het inpakken van Rick over.  Ik schiet lekker op en krijg zelfs de cadeautjes voor de sokken ingepakt.  Even word ik afgeleid door de nieuwe Asterix, die ik Rick geef.  Ik kan het niet laten hem eerst even te lezen en hij is zoals altijd erg leuk.

Als ik net klaar ben met inpakken komen Rick en Katja vragen of ik mee ga naar de Lebanese Taverna.  Saskia is weg met vriendinnen dus we gaan met zijn drieen.  Katja en ik delen allerlei lekkers, zoals de kibbeh nayeh, shawarma en garnalen.  Ook nemen we de linzensoep, die mijn absolute favoriet is.  Rick houdt het bij lams, biefstuk en kip shawarma.

De rest van de avond kijken we naar The Holiday.  Zo'n leuke romantische film! 
Meike de kerstkat

Zondag

Om de een of andere reden kon ik gisteravond helemaal niet in slaap komen.  Mijn benen trokken en ik kon maar niet rustig blijven liggen.  Na eindelijk halverwege de nacht toch ingedommeld te zijn word ik vanochtend pas om half tien wakker!

Rick is al beneden en samen gaan we bij Starbucks ontbijt halen.  Daar hebben ze even moeite met mijn Americano met pepermunt en mocha smaak, maar uiteindelijk smaakt die helemaal goed. Katja is ook op als we terugkomen en samen eten we de meegebrachte lekkernijen op.

Dan moet ik weer aan mijn cardio routine geloven.  Het wordt een uur op de elliptical en intussen lees ik het nieuwe boek van Monique Martin.  Ik blijf dit een leuke en spannende serie vinden.

Na even overleg over hoe laat we naar de bioscoop zullen gaan en of we de Hobbit of Night at the Museum gaan zien, gaan de meisjes en Rick naar de mall om nog verder kerstinkopen te doen.  Gelukkig wacht ik enkel nog op een paar dingetjes en ligt de rest al ingepakt onder de boom.

De middag heb ik dus even lekker voor me alleen.  Ik maak na een snelle lunch van een proteine reep en een blikje V8 eerst de cadeautjes voor de buren klaar.  Die breng ik vast rond, want de komende dagen schijnt het te gaan regenen. 

De kerstboomversiering met hun naam erop en het kerst "Chinese afhaaldoosje" met zakje ministroopwafels wordt met dank in ontvangst genomen.  Iedereen maakt even een praatje en bij Chuck en Lorraine hiernaast word ik binnen genodigd en kletsen we met een stukje zelfgemaakte fudge bij.

De anderen komen terug van hun winkelen en Katja, Rick en ik vertrekken naar Tysons Corner.  We gaan naar de nieuwe Night at the Museum film daar.  Saskia zou ook meegaan, maar voelt zich niet zo lekker.  We krijgen de kosten voor haar kaartje gelukkig wel terug.

Iedereen is duidelijk aan het winkelen vandaag, want het is beredruk bij de mall.  We geven onze auto aan de valet, liever $10 dan een uur zoeken naar een parkeerplaats.  De bioscoop is verrassend stil, de zaal nog niet eens halfvol.

De film is erg leuk en een beetje verdrietig om Robin Williams in zijn laatste film te zien.  Het is duidelijk het einde van de trilogie wat maar goed is ook.  We vinden het alle drie een goede afsluiting.

Na afloop wil Katja graag bij Seasons 52 eten.  Tot onze verbazing is het helemaal niet druk in de restaurants.  We krijgen dan ook meteen een tafeltje.  Katja en ik nemen beiden de tonijn tartaar als voorafje en ik de varkenshaas met spruitjes en zoete aardappelpuree als hoofdgerecht.  Werkelijk heerlijk is het, zoals altijd.

Zo eindigt het laatste weekend voor Kerst alweer en het laatste weekend dat Katja thuis woont.  Ze zal na Oud en Nieuw nog wel even terugkomen, maar op vijf januari begint ze haar nieuwe baan in New Jersey.  Nog even genieten van Kerst met zijn allen!

7 reacties:

Anja zei

Leuke cadeautjes heb je voor de buren gemaakt.

Marion2 zei

Wat zien de cadeautjes voor de buren er mooi kerstig uit! Lijkt me erg leuk om te krijgen.

Meike de Kerstkat: wat schattig!!

En jullie kerstwens ziet er ook al zo mooi uit!

Annemieke zei

Beste Petra,
Ik wens jou en je gezin hele fijne Feestdagen en een gelukkig en gezond Nieuwjaar toe. En 2015 wordt nu gelukkig weer een Home Sweet Home jaar! Geen maanden in een hotel.
Lieve groet, Annemieke

jolanda zei

Spannend voor Katja! Trekt ze nu tijdelijk in bij de schoonfamilie of hebben ze al een eigen stulpje?

En natuurlijk wens ik jullie een fijne kerst en een goed, gezond en gezellig 2015!

Anoniem zei

Gezellig weekend.
Spannend dat Katja nu echt het nest gaat verlaten.
Geniet maar flink deze dagen.
Groet, Bea

hester zei

Alvast hele fijne kerstdagen gewenst. Hester

Petra zei

@Anja - Ja, was leuk om te doen

@Marion - Ieder jaar is het weer even denken wat we de buren zullen geven. Ik vond dit lekker makkelijk ;)

@Annemieke - Dank je wel en inderdaad, het voelt extra fijn na die hotelweken!

@Jolanda - Ze gaan volgende week kijken naar een appartement. Als ze er geen vinden gaan ze eerst bij Kevins ouders wonen

@Bea - Ja, zeker spannend, zij heeft er al nachtmerries over ;)

@Hester - Dank je, jij ook!