Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 25, 2014

Kerstdag

Rick en ik zijn om kwart over acht al wakker en Rick gaat zoals ieder jaar naar beneden om koffie en thee te zetten.  Hij zet de kerstmuziek hard aan en dat wekt in ieder geval Kai en Saskia ook.  Zij wachten bovenaan de trap en Saskia wekt Katja ook.

Alle drie de kinderen vinden, zoals ieder jaar, een kerstversiering voor hun kamerdeur.  Voor Katja een engel, voor Kai een kerstman en voor Saskia een sneeuwpop.  Dit jaar zijn ze alle drie van Hallmark. 

Eindelijk mogen we dan van Rick naar beneden komen.  Zorro heeft de sokken van de katten al ontdekt en er een speeltje uit "gestolen".  De andere drie katten zijn ook dol op hun snoepjes en speeltjes.  Santa heeft een spray met catnip gebracht en dat maakt het allemaal extra spannend.  Een filmpje met Flapjack hier.


Ook de honden nemen hun botjes meteen mee.  Django knauwt die van hem op snel op.  Cosmo wil hem echter in de tuin begraven en loopt er in zijn bek mee rond.  Op een gegeven moment steelt Django Cosmo's bot en moeten we heel wat moeite doen het voor Cosmo terug te winnen.

De stol staat nog in de oven en onder het genot van koffie, thee en jus d'orange beginnen we met de "Santa" cadeaus en de sokken.  Santa heeft voor drie van ons, Rick, Katja en Saskia, een Xbox One gebracht.  Kai krijgt een Sonos geluidsysteem en ik mijn hartewens, een 100 mm macrolens!
Ik probeer de lens meteen op Snickers uit

Ook mijn sok zit vol leuke verrassingen.  Lekkere lotions en douchegel van Bath & Body Works, een leuke puzzel van een Nederlandse tekenaar waar ik nooit van gehoord heb, een kolibri voerbuisje voor aan het raam en allerlei lekkere chocolaatjes. 

Dan is de stol lekker warm en eten Kai, Rick en ik een plakje met clotted cream erop.  Katja houdt niet van stol en geniet van een bagel met cream cheese en zalm.  Saskia heeft een smoothie.  Mijn ouders bellen ook nog even om ons een fijne Kerst te wensen en we kletsen even gezellig bij.

Als het ontbijt op is beginnen we aan het uitpakken van de cadeautjes onder de boom.  Saskia speelt voor Santa en deelt de cadeautjes uit, van oudste naar jongste.  Een voor een pakken we uit, zodat de gever ziet hoe zijn of haar cadeautje in de smaak valt.  Daardoor duurt het uitpakken ook lekker lang en we lachen wat af.

Natuurlijk worden we allemaal weer enorm verwend.  Ik krijg oorbellen van Katja en van Kai en een olifant Pandora bedeltje van Saskia (olifanten zijn haar favoriete dieren).  Van Rick krijg ik moderne rolschaatsen met drie wielen waar je gewoon je schoen in kunt zetten.  Verder een boek over 17e eeuwse Nederlandse schilders, een nieuw Swatch horloge en meer.

Pas tegen twaalven zijn we klaar met uitpakken en belt Ricks zus om te bedanken voor hun cadeautjes.  Daarna belt mijn broer en Rick belt zijn vader.  Kai en ik doen boven nog gauw een half uur cardio en we snacken van de overgebleven lekkernijen van het buffet gisteren.

Saskia heeft van Katja Cards Against Humanity gekregen en we gaan dat met zijn vijven spelen.  Het is al heel lang geleden dat we met zijn vijven een niet-computerspel speelden.  Het wordt ontzettend leuk en een paar uur later ben ik tot ieders verbazing degene met de meeste punten.
Een van mijn winnende combinaties

Voor het avondeten hebben we ham en gaan die klaarmaken.  Alleen had ik verkeerd gekeken op het label en gezien hoeveel hij per pond kostte.  Ik dacht daarom dat hij maar 3 pond woog en maar drie kwartier in de oven zou hoeven.  De ham weegt echter acht pond en moet twee uur in de oven!  Daardoor zal hij pas om half negen klaar zijn.

Niet getreurd, ik maak een lekkere crabcocktail als voorafje en zo kunnen we het wel uitzingen tot de ham, asperges en geroosterde zoete aardappelen klaar zijn.  Het wordt een lekker maaltje, Saskia eet wat veganistisch is.

Als dessert hebben wij een wit en een donker chocolade cake kerstboompje en Saskia een veganistisch hapje.  Het is allemaal heerlijk en een leuke afsluiting van deze fantastische kerstdag!
 
Hoe was jullie Kerst?  En zijn er nog plannen voor tweede Kerstdag?  Die hebben we hier niet, dus Katja heeft morgen haar laatste werkdag.  Rick heeft tot na het eerste weekend in januari vrij.
 
Foto's van vandaag staan hier

6 reacties:

Anoniem zei

Als je die puzzel leuk vindt kun je je hart ophalen want er zijn heel veel puzzels van deze man. Mooi die nieuwe lens.
Wij hebben sinds kort ook een Sonos systeem en zijn er heel blij mee.
Wij zijn gisteren met z'n tweeën uit eten geweest en vanmiddag vieren we met z'n allen kerst bij mijn ouders.
Mijn zus verzorgt het voorgerecht, mijn moeder het hoofdgerecht en ik maak het dessert (Eton mess).
Fijn weekend!
Anja L.

Tineke zei

Gisteren met man, jongste dochter en kleindochter naar 'kindje wiegen'geweest ; een uitbeelding van het kerstverhaal met veel liedjes om mee te zingen; daarna even bij mijn ouders met een deel van de familie koffie gedronken en daarna met jongste dochter en gezin de dag. doorgebracht en samen gegeten.
Vanmiddag gaan we naar mijn zus en haar gezin en met oudejaarsavond komt zij bij ons.
Voor elke dag neem ik cadeautjes mee.

Marion2 zei

Klinkt als een fantastische kerst met het complete gezin!

Ik had ook een heel fijne kerst. Voor het eerst in jaren waren we met het voltallige gezin. Ook wij zijn 's ochtends na het ontbijt twee uur bezig geweest om alle cadeaus, die onder de grote kerstboom lagen, uit te pakken. Samen met mijn ouders hebben we ' s avonds gegourmet en tot slot een heerlijke kerstijstaart toe.
Nu alles opruimen en een beetje bijkomen (heb het de laatste weken erg druk gehad).

Anoniem zei

Wat een heerlijke kerst hebben jullie gehad. En wat een prachtige cadeaus.
Wij hebben een gezellige kerstdagen gehad.
Kerstavond en Eerste Kerstdag zijn we bij onze dochter, man en kids geweest. Ook haar schoonouders en mijn zus waren er voor het kerstdiner.
Vanmorgen naar de sportschool, daarna een koud rondje met de hondjes en als diner gourmetten met mijn zus. Nu lekker TOP 2000 luisteren met de hondjes op schoot.
Fijn weekend, Bea

naomi zei

Wat een heerlijke kerstdagen hebben jullie gehad eb wat zijn jullie door Santa allemaal weer verwend. En zo iedereen aan de X-box bijna. Ik heb ook heerlijke kerstdagen gehad maar wel erg ruk. Met ook nog werken erbij. Kerstavond had ik dienst van 15-23 met collega's gezellig gegeten. Eerste kerstdag dienst van 7-15.30,, op het werk ontbeten en geluncht met collega's daarna naar huis. Netjes omkleden en naar mijn ouders voor kerst met mijn zusjes, zwagers, nichtje en oom. Eerst geborreld daarna ruim 1,5 uur kado's. Behoorlijk verwend met speciale shampoo en Cream spoeling, 3 Pandora hangers waaronder een Hollandse molen en een paspoort. Boekenbon en kleurboek voor volwassenen en een sleutelhanger. Daarna uitgebreid gedineerd met een 7 gangen diner. Vlees was fazant dit jaar.

Tweede kerstdag (vandaag) dienst van 7-15.30 naar huis omkleden en naar mijn schoonouders om het daar met zijn vieren te vieren. Daar ook kado's en weer verwend met een lekker luchtje, dvd, doucheschuim leuk bakje voor de post, kerstornament en pin vanuit disney parijs en een puzzel. Daarna heerlijk gegourmet. Nu net thuis en ga weer richting me bed. Ben aardig moe nog 2 late diensten en dan klaar met werken voor dit jaar.

Fijn weekend nog en succes met de verhuizing van Katja.
Liefs naomi

Petra zei

@Anja - Dat klinkt ook als heel gezellige dagen!

@Tineke - Wat leuk zo'n uitbeelding van het Kerstverhaal. De kerk tegenover ons deed dat vroeger buiten, maar tegenwoordig is het binnen en zo druk dat we maar niet meer gaan (de anderen willen niet, ik vind het erg jammer).

@Marion - Klinkt ook als een heel fijne dag. Nu lekker een paar dagen bijkomen inderdaad voor de Oud en Nieuw drukte

@Bea - Ik neem me altijd voor die Top 2000 te gaan luisteren, maar in de praktijk komt het er niet van. Vroeger nam ik altijd alles op

@Naomi - Wow dat klinkt inderdaad druk! Leuk dat je zoveel Pandora hangertjes krijgt. Ik heb dus de olifant gekregen van Saskia