Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, december 09, 2014

Mini kerstboompje in elkaar zetten

Het flanellen laken op ons bed is werkelijk heerlijk!  Ik heb dan ook weer eens moeite met uit bed komen, want ik weet dat er buiten een koude regen valt.  Als ik Kai echter op zie staan moet ik er van mezelf ook uit.

Als ik mijn koffie drink en mijn ei sandwich eet valt me op dat er ijspegeltjes van het klimrek buiten hangen.  Het is niet enkel regen, maar ijzel dat er valt.  Gelukkig niet op de wegen, want Rick was alweer vroeg op weg.

 
Rillend loop ik met mijn telefoon naar buiten, want van ijspegeltjes moet ik natuurlijk foto's maken.  Kai kijkt me meewarig aan, want hij komt net doorweekt en koud terug van een wandeling.  Hij verklaart mij voor gek dat ik niet gewoon binnen blijf.  Maar ja, de fotografe in mijn overwint.
 

Na een paar goede koud uitziende foto's haast ik me naar binnen.  Kai gaat vandaag een excursie naar Richmond maken.  Hij gaat daar lunchen met Saskia en dan zijn vriend, vroegere huisgenoot, Liam opzoeken.  De Xbox gaat mee dus die twee gaan lekker gamen.  Wij zijn allang blij dat Kai tijd gaat doorbrengen met een leeftijdgenoot.

Natuurlijk is het dan voor mij tijd voor mijn cardioroutine.  Ik stel de elliptical in op twee minuten intervals voor een uur.  Ik blijf doorgaan tot ik 10000 stappen heb, want ik zie me vandaag weer niet lang met de honden wandelen.

Na het sporten doe ik weer een warme kersttrui aan en zoek dan op waar de dichtstbijzijnde FedEx Office winkel is.  Daar moet ik mijn kapotte laptop heenbrengen om hem op te sturen naar Lenovo.  Tot mijn vreugde is er een dichtbij in het Mosaic District.

Toen wij daar woonden deze zomer is hij mij nooit opgevallen.  Ik rijd erheen en parkeer en in de ijskoude regen loop ik naar waar ik denk dat de winkel moet zijn.  Alleen zie ik niets wat erop lijkt en mijn handen voelen als ijsklompen.  Ik bel ze op en het blijkt dat ze op de tweede verdieping zijn.  Dat had ik nooit gevonden.

Zonder enige moeite wordt de laptop verpakt en verzonden.  Ik krijg een bonnetje mee en als het goed is heb ik hem over ongeveer een week gerepareerd terug.  Intussen gebruik ik een van Ricks Surfaces, heel fijn machientje moet ik zeggen!

Het is inmiddels ver lunchtijd geweest en in een heel leeg Sweet Green bestel ik mijn favoriete Spicy Sabzi salade.  Met dit weer lijkt me een grote bak vol vitamins goed om te eten.  Het smaakt me weer zeer goed.

Volgende stop is Whole Foods waar ik ook wat vers fruit en groente koop.  Ook neem ik een zak met denneappels, die naar kaneel ruiken mee.  Die doe ik in de bak voor de open haard en de hele kamer gaat ernaar ruiken.  Dan moet ik toch even aan een redelijke wandeling met de honden geloven.  Zij vinden het natuurlijk wel heerlijk buiten.
Grappige versiering in de straat naast de onze

We hadden vele jaren een mini boompje van kralen, maar helaas is dat een van de weinige dingen die in de verhuizing gesneuveld zijn.  Helaas worden ze niet meer verkocht, maar zoals wel vaker vond ik er een en accessoires ervoor op Ebay.

Het komt alleen als een bouwpakket en vanmiddag besluit ik het te gaan maken.  Dat valt nog niet mee, want alles, vooral de versieringen, is superklein.  Flapjack "helpt" ook nog heel schattig mee, maar dat schiet ook niet op. 

Als Rick thuiskomt ben ik net klaar en trots op mijn werk.  Mijn vingers zijn blij ervan af te zijn, want die doen pijn van het priegelwerk!  De lampjes werken en het ziet er allemaal erg leuk uit, al zeg ik het zelf.

Rick gaat morgen weer even op reis en stelt voor vanavond gezellig samen bij Pazzo Pomodoro te gaan eten.  Dat vind ik natuurlijk prima.  We delen eerst een bord met prosciutto en verschillende kazen. 

Als hoofdgerecht kies ik de tonijn met spinazie.  Alleen wordt die met courgette en aubergine geserveerd, in plaats van met de spinazie, die op het menu stond.  Op die andere twee groentes ben ik niet dol dus vraag waar de spinazie is.  De eigenaar komt persoonlijk zijn excuses maken en ik krijg alsnog een bordje met spinazie, helemaal goed.

Vandaag hebben ook twee andere buren hun kerstlichtjes aangebracht.  Nu is er nog maar een huis niet verlicht.  Ik heb er even gauw een filmpje van gemaakt, hier te zien. 

4 reacties:

Anja zei

Ziet er gezellig uit in jullie Cul-de-sac. Ik zie op de webcam dat de lampjes aan de linkerkant het ook weer doen. Tot morgen!

Anoniem zei

Gezellig die lichtjes. En wat een leuk boompje heb je gemaakt.
Ik heb de site bekeken en daar staan leuke gadgets in. Daar ga ik zeker wat bestellen.
Groet, Bea

Sandrah zei

Zo schattig, dat pootje van Flapjack! Alsof ie echt een handje helpt.

Het ziet er gezellig uit bij jullie in de cul-de-sac. Grappig dat anderen speciaal komen kijken.

Sandra

Petra zei

@Anja - Ja, Rick heeft er een tijdelijke oplossing voor gevonden

@Bea - Ja, er staat veel leuks op, ik wil er ook nog wat bestellen

@Sandra - Flapjack "helpt" graag, LOL