Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 11, 2014

Saskia jarig en herontmoeting na bijna twintig jaar

Vannacht heb ik heerlijk geslapen en om kwart over acht ben ik klaarwakker.  Ik overweeg net om op te staan, als, zoals altijd als hij vrij rondloopt, Flapjack op mijn bed springt en lekker op mijn buik gaat liggen.   Nu kan ik het natuurlijk niet over mijn hart verkrijgen om hem te verjagen en blijf nog even lekker in mijn warme nestje.
Intussen prober ik Saskia te bellen, die vandaag alweer negentien wordt!  Dit is de eerste keer dat ze niet thuis is met haar verjaardag.  Ze neemt helaas niet op, maar sms-t dat ze er wel is, maar Kaylee bij haar logeert en die slaapt nog.  Ik ben blij dat ze het tenminste met een vriendin viert.
Lang kan dat echter niet, want ik heb personal training vanochtend.  Beneden zet ik gauw koffie en maak gepocheerde eieren met spinazie en geraspte kaas.  Daarbij een bakje bramen en ik heb een gezond ontbijt binnen.  Mijn doel is om meer verse groentes en fruit te eten met dit koude weer.
Bij de sportschool zie ik Sharon nog niet.  Zij had een dierenartsafspraak voor hun hondje, die weer wat kan lopen na een maand verlamd te zijn.  Ik doe dan maar vast wat cardio tot Sharon er is. Gelukkig gaat het met haar hond inderdaad beter, maar jee, wat een kosten hebben zij aan dat beestje!

We doen een uur met allerlei verschillende gewichten en de bal. Het verbaast me iedere keer weer hoeveel verschillende oefeningen Sharon bedenkt.  Geen enkele personal training sessie is hetzelfde.

Na het uur haast ik me naar huis en kleed me in alweer een kersttrui.  Dan rijd ik naar Tysons Corner waar het doordeweeks te doen is qua drukte.  In het weekend mijd ik deze mall want dan is het een waar gekkenhuis in dit seizoen.

Bij Seasons 52 heb ik afgesproken voor de lunch met mijn vroegere collega (en destijds vriendin, maar we zijn elkaar duidelijk helemaal uit het oog verloren) Dawn.  Wij hebben elkaar bijna twintig jaar niet gezien of gesproken en elkaar dankzij een andere ex-collega in de zomer op Facebook teruggevonden.  Dawn woont ook in Vienna en het is een wonder dat we elkaar nooit tegen het lijf zijn gelopen!

Als ik bij het restaurant aankom is er nog niets van Dawn te bekennen.  De host van het restaurant zegt dat zij net heeft gebeld dat ze verlaat is.  Ik word alvast naar een tafeltje geleid en sms Dawn dat ik daar zit.  Niet veel later komt zij aangelopen en ze is werkelijk geen grein veranderd! 
Meteen is het als vanouds en kletsen we elkaar de oren van het hoofd.  De serveerster moet een paar keer komen om te vragen of we al een keus hebben gemaakt en we hebben dan zelfs het menu nog niet bekeken.  Uiteindelijk bestel ik de salade met zalm en Dawn het hoofdgerecht met zalm.

Voor we het weten zijn er een paar uur voorbij en moet Dawn weg om haar zoon van school te halen.  We nemen afscheid en beloven elkaar dit zeker vaker te gaan doen.  We wonen nota bene nog geen vijf kilometer bij elkaar vandaan, super dichtbij voor onze maatstaven.

Nu ik toch in de mall ben wil ik ook wel wat van de kerstsfeer daar opsnuiven.  Als eerste loop ik naar het nieuwe plein waar een ijsbaan is geopend en een kerstmarktje staat.  De meesten van de tentjes zijn helaas gesloten, maar de grote tent met Kathe Wohlfahrt spullen is open.

Binnen waan ik me werkelijk in Duitsland.  Tysons Corner heeft dit ook samen met mensen uit Rothenburg ob den Tauber geregeld.  Ik vergaap me aan de leuke houten spulletjes.  Wat zou ik graag dat dorpje willen!  Maar mijn hemel wat een prijzen!
Er hangen ook allerlei leuke boomversieringen, die iets minder prijzig zijn.  Ik vind een leuke met een kerstman, die "Milch" rondbrengt, en koop die voor Kai.  Voor onszelf koop ik een minuscuul stalletje voor op de tafel. 

Dan haast ik me weer naar binnen, want het is weer heel winderig en koud.  Er zijn zelfs sneeuwbuien in de omgeving.  Ik had gehoopt meer van de kerstmarkt open te zien, maar dat is dan waarschijnlijk alleen in de weekends het geval.

Binnen loop ik eerst naar de Disney Store.  Daar kies ik vier cadeautjes voor meisjes en vier cadeautjes voor jongens uit voor Toys for Tots.  Ik vind het nog steeds jammer dat de boom met engeltjes er niet meer is, maar Toys for Tots is ook een goede organizatie.
De Kerstman zit dit jaar hier binnen

Daarna loop ik met een grote Disney tas winkel in winkel uit.  Ik vind een grappig cadeau voor Rick en koop wat cadeaubonnen.  Pas om een uur of drie ben ik klaar en rijd Vienna in.  Bij Party Mania haal ik de ballonnen, die bovenaan dit blog staan, en bij Coldwell Banker breng ik de Disney cadeautjes weg.  Daar staat ook een enorme Toys for Tots vrachtwagen, hopelijk vullen ze die helemaal.

Thuis zie ik dat ik een telefoontje van mijn dokter over mijn bloedtest gemist heb.  Intussen is de dokter al naar huis en zal ik tot morgen moeten wachten.  Daar baal ik enorm van, maar het is niet anders en ik probeer me geen zorgen te maken.

Laura komt om me een massage te geven.  Terwijl ik op de tafel lig, ligt Cosmo eronder op een botje te knauwen.  Althans dat denken we, maar het blijkt Laura's tas voor haar massagetafel te zijn.  Cosmo heeft de rits eraf gebeten! 

Die zat "bij" het botje zo te zien.  Ik vind het erg voor Laura en bied aan een nieuwe tas voor haar te kopen.  Daar wil ze niets van weten, want hij was al stuk, maar ik sta erop, want voor Laura is zo'n tas een overbodige luxe om nieuw te kopen.

Kai en ik bestellen Chinees voor ons avondeten en kijken dan The Taste.  Ik heb even genoeg van de kerstfilms.  Ongetwijfeld gaan die vanaf morgen weer aan, want Saskia is er dol op.  Katja sms-te vandaag vanuit Belize.  Ze hebben een fantastische week samen.  Rick is onderweg terug naar huis vanuit St. Louis en zal ver na middernacht pas thuiskomen.
Zorro weet waar zijn zak met eten staat

4 reacties:

Anja zei

Felicitaties voor Saskia en jullie gefeliciteerd met de jarige dochter.
Leuk om Dawn na zo’n lange tijd weer te spreken.

Tineke zei

Van harte gefeliciteerd met de 19e verjaardag van Saskia; raar om een jarig kind te hebben , dat er niet is; ken dat gevoel.
Mijn hele huis is in kerstsfeer; de boom is prachtig , maar nog nooit zo'n grote boom gehad; leek buiten veel kleiner.
Gisteren was er op mijn werk een grote kerstmarkt ; heel gezellig.

Anoniem zei

Wat gezellig om elkaar zo weer te zien. Soms klikt het zo met mensen dat de tijd lijkt te hebben stil gestaan.
Wat een boef die Cosmo.
Nog van harte met Saskia.
Alvast een fijn en gezellig weekend, Bea

Sandrah zei

Nog van harte gefeliciteerd met Saskia! Wat een schattige foto van haar heb je op facebook gezet.

Inderdaad, wat een boef is Cosmo. Doet me direct denken aan onze labrador Sadie, die besloot om haar net nieuwe kussen op te eten! :-) Gelukkig heeft ze die tijd inmiddels achter zich gelaten.

Sandra