Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, december 05, 2014

Sinterklaas

Alweer een saaie en grijze dag daagt, zo ongewoon voor hier!  Ik heb dan ook weer moeite om uit mijn warme bed te komen.  Tegen negenen moet ik er toch aan geloven en zet een lekkere sterke kop koffie.

Dan gaat de telefoon en bellen mijn ouders dat hun HEMA kalender en agenda zijn aangekomen.  Ze vinden het mooie foto's en mooie kwaliteit.  Het nam wat moeite, die HEMA site, maar  het resultaat is gelukkig goed.

Na bijgekletst te hebben met mijn ouders is het tijd voor mijn uur cardio.  Dat gaat vandaag vrij vlug voorbij.  Grappig hoe dat per dag verschilt, soms lijkt dat uur wel urenlang!

Gauw kleed ik me warm aan en ga Vienna in.  Onderweg bel ik op verzoek van Rick het garagedeur bedrijf, want om onverklaarbare redenen werken onze afstandsbedieningen niet meer.   Rick zegt alles geprobeerd te hebben dus er moet iets stuk zijn. Tot mijn verbazing kunnen ze over anderhalf uur al komen.

Bij Noodles & Company bestel ik een Indonesian peanut saute en eet die daar op, helaas dit keer niet op hun terrasje.  Dan rijd ik naar Whole Foods en werk daar een lijstje af.  Ze hebben mooie kerststerren dus daar gaan er twee van mee en ik neem worstjes, broodjes en tomatensoep mee voor onze traditionele Sinterklaasmaaltijd. 

Precies als ik alles thuis uit heb gepakt wordt er hard op de garagedeur gebonkt.  Even denk ik aan zwarte Piet, maar dat is het verkeerde land.  Het blijkt de garagedeurmonteur te zijn.  Hij drukt een knopje in en voila, de afstandsbediening doet het weer.  Een dure $107, al zorgt hij er ook voor dat de deur niet meer kraakt en recht naar beneden gaat.  Lesje geleerd, eerst alle knopjes nagaan voortaan!

Gisteravond al heb ik mijn Sinterklaasgedicht afgemaakt.  Het laatste deel van het cadeautje heb ik bij Whole Foods gehaald en pak ik in.  Ik ben er dus klaar voor.  We zullen pas als Kevin aankomt, na negenen vanavond hoogstwaarschijnlijk, de pakjes uitpakken.

Een pakje voor mij echter is al eerder aangekomen en ik besluit dat mijn nieuwsgierigheid nu genoeg op de proef is gesteld.  Ik lees het supergoede gedicht dat Sint Naomi erbij stuurde eerst.  Dat wordt bewaard!  Dan maak ik het pakje open en ben heel blij met het schattige kroontje voor mijn Pandora armband!

Ook leg ik alvast wat van het snoep voor vanavond klaar en kan het niet helpen alvast een klein suikerbeestje te eten.  Het smaakt me prima en de chocolade kruidnoten lonken ook, maar ik weet dat als ik daaraan begin het einde niet zoek is.
Het vergt zelfdiscipline er nog niet aan te beginnen!
 
Aan het einde van de middag gaan Katja en ik onze nagels laten doen.  Zij gaat zondag met Kevin een cruise maken en ik heb zaterdagavond het gala van Ricks werk.  Saskia zou eerst ook meegaan, maar moest wachten op Kaylee om naar huis te komen, dus zij haalde het moeder-dochter spa uitje niet.
 
Met mooie rode nagels staan we een uurtje later weer buiten.  Katja wil nog naar Walgreens en Petco, dat laatste voor Django's verjaarscadeautjes.  Ze koopt een lekker avondmaal voor beide honden en Django krijgt een eetbare verjaarskaart, die er na even argwaan met grote graagte ingaat. 
 
Intussen braadt Rick de worstjes en maakt de tomatensoep warm.  Kevin is onderweg hierheen en daar wachten we dus op met de pakjes.  Na het eten snoepen we wel lekker van de kruidnootjes, marsepein en andere lekkernijen, die we onder anderen ook dankzij Naomi hebben.  Zij is werkelijk onze snoep-Piet.
 
Voor een pepernoot draag ik van alles
 
Om kwart voor tien komt Kevin aan en eet eerst even wat tomatensoep en worstjes.  Helaas waren de broodjes, die ik vandaag bij Whole Foods kocht, beschimmeld, die gaan morgen terug!
 
Dan is het tijd voor de cadeautjes (met oubollige Sinterklaasmuziek op de achtergrond, is er intussen wat moderners?).  We vertalen al het Nederlands voor Kevin en de gedichtjes en cadeautjes zijn weer erg leuk.  Hieronder de gedichtjes met bijbehorende cadeautjes.
De zak van Sinterklaas ook leeg meteen leuk voor de katten
 
 
 

Mijn gedichtje voor Kevin:

First of all Sint wants to welcome Kevin to his birthday feast,
Dat is de bonus als je een half-Nederlandse vriendin kiest.
He knows writing poems with gifts is strange to you,
Maar geloof het, je raakt gewend aan dat gekke gedoe.
I am sure Katja will be here to help you translate
De zinnetjes in het Nederlands waarvan jij de betekenis niet weet.
Because Sint just can’t help himself,
Tenslotte heeft hij Piet als helper en geen elf.
Sint has heard Kevin likes to have some cheer,
En dat hij soms zelfs maakt zijn eigen bier.
Sint knows tepid beer has no charm,
Dus gebruik dit cadeautje en drink het nooit meer warm.
Of course this can’t come without a six pack
Van Nederlands bier, helemaal te gek.
Kevin, Sint is out of poetic juice,
En hij wenst jou veel plezier op jullie cruise! 
Sint & Piet

Cadeau: Chillsner (maakt bierflesjes snel koud) en Heineken

Kai's gedichtje voor mij:

Sint en Petra zijn dikke vrienden
Ze kennen elkaar heel goed
Op een nacht zei Sint tegen Petra
"Wat mooi, die oorbellen. Ze passen bij jouw hoed."

Maar Petra zei tegen Sint
Toen ze haar arm om hem heen sloeg:
"Een paar oorbellen
is echt nooit genoeg"

Sint heeft dus overal gezocht
Naar iets moois voor haar oren
Het lukte hem uiteindelijk
Een cadeau op te sporen

Nu zal Petra blij zijn
Want zij kan haar oren mooi versieren
Sint wenst haar prettige feestdagen
Met haar familie en de dieren.

Cadeau: oorbellen

Katja's gedicht voor Rick:

Hip hip hoorah!
Rick altijd gaat graag naar de film, ja?
After a hard day's work Sint knows Rick likes to chill
However, he doesn't always have enough time to kill
Een DVD is duidelijk veel plezier
Omdat het is niet om uit te gaan in het koude weer
So Rick doesn't have to leave the house Sint made a choice
To provide a gift he thinks will make Rick rejoice
En film die gaat over een perfecte wereld waarin mensen leven
Like how escaping the real world to watch movies is Rick's ultimate haven

Cadeau: dvd The Giver

Rick's gedicht voor Saskia

De tijd is gekomen voor veel plezier
Met prachtige cadeautjes gewikkeld in Sinterklaaspapier
Uw vriend Sint is op een vliegtuig uit Spanje,
Met Piet die heeft het drinken van veel kinderchampagne.
Zoals Sint over ons huis vliegt,
Hij gooit Piet uit de ramen met een lach,
En hij heeft iets leuks voor een superdag.
Maak je klaar, zijn tijd om te beginnen,
And now here at last the fun begins,
And our story of fun and games begins,
It's a story as old as time,
With words full of spice and rhyme,
Our gal Saskia loves to eat,
And especially loves every vegan treat,
Her appetite for all things healthy,
Stretches our goal to be nice and wealthy.
But Sint wants to help and with help from Piet,
Has perfect ideas for fun things for Sas to eat.
But why stop there, Saskia has lots of interests,
From food, Facebook, Tumbler and Pinterests,
And another one is comic book lore
With superheros aplenty and capes galore.
So steady yourself and get ready to roar,
Sint has arrived at last with a bang on the door.

Cadeau: Veganistisch kookboek en stripboekje

Kevin's gedicht voor Katja:

For the girl that has it all
But has been known to have taken some great falls
Here's something to let you be careless
And if you so choose then even a bit reckless
It'll stand by you through thick and thin
And even guard against toxic gin
So let's hope it never has to help you out
But if it does, it'll make sure you won't have to pout

Cadeau: waterdichte hoes voor de iPhone

Saskia's gedicht voor Kai (haiku's):

Sint is quite worn out
He has been very busy
Searching for your gift

He heard you like songs
Not only do you play them
But you listen too

Since Sint is busy
He almost missed his big day
But made it in time!!

He brought you something
Hoping that you will like it
And it brings you joy

Writing haikus is
Harder than Sinterklaas thought
This was a mistake

Oh well this was a fun experiment
Love ya 4ever and always
Sinterklaas

Cadeau: langspeelplaat
 




12 reacties:

Pascale zei

Wat een prachtige gedichten hebben jullie weer gemaakt! Petje af voor iedereen!

En ik moest wel lachen over die oubollige Sinterklaasmuziek - m'n dochter vroeg vanavond ook of er niet een vlottere versie te krijgen was!

naomi zei

Het klinkt als een geslaagde avond met mooie kado's en gedichten. Kai heeft het heel goed gedaan in NL, maar ook zeker de rest. Gen benieuwd hoe Kevin het vond? Wens Katja en Kevin een fijne cruise. Volgend jaar stuur ik je hippe Sint liedjes toe en niet de oude muziek met kinderkoordjes. Fijn weekend
Liefs je Snoeppiet

Anoniem zei

Knap gedaan weer die gedichten!
Hoe vond Kevin het Sinterklaas feest?
Groetjes Anja L.

Sandrah zei

Volgens mij zeg ik het ieder jaar, maar ik blijf het geweldig vinden dat de gedichten (half) in het Nederlands worden geschreven!

Sandra

Anoniem zei

Het blijft fascinerend (en verslavend) jou te volgen Petra. Een Amerikaans gezin en nog wel in het Nederlands. Ontroerend mooi, met name het in perfect Nederlands opgeschreven gedicht van Kai.
Prachtig!

Lindy

jolanda zei

Hmmmm suikerbeestjes! Grappig he, al dat traditionele eten en rituelen bij de pakjes. Hier is het menu standaard erwtensoep met roggebrood en spek, worstenbroodjes, gevulde speculaas, kruidnoten, kikkers en muizen (die niemand echt geweldig vindt) en natuurlijk warme chocolademelk met slagroom. Wat vond Kevin er van?

Marion2 zei

Ah, zo knap de gedichten! Superleuk?

Een leuk Sinterklaasliedje:
https://www.youtube.com/watch?v=DN2DF1DAFH0
(Sinterklaas wie kent hem niet - Het Goede Doel)

Marion2 zei

Ik bedoelde: Superleuk!

Anoniem zei

Wat een leuke gedichten.
Fijn dat Kevin zo goed in de familie past.
Ik hoop dat jullie Washinton party gezellig is geweest.
Groet, Bea

Anja zei

Wat een mooie gedichten , heel knap gedaan. Een extra pluim voor het gedicht van Kai!
Ik ben benieuwd wat Kevin er van vond. Veel plezier vanavond!

Anoniem zei

Wat een leuke traditie van jullie, en de rijmen met Nederlandse zinnen zijn heel leuk! Knap gedaan zeker van Kai!
Greet

Petra zei

@Pascale - Rick is grappig genoeg juist dol op die muziek, hij zingt het nu nog!

@Naomi - Kevin vond het erg grappig. Ik had hem alleen wel Nederlands willen horen praten, maar Katja deed dat voor hem

@Anja - Vreemd, maar leuk.

@Sandra - Ja, ik vind het ook knap dat ze er altijd wat Nederlands bij hebben

@Lindy - Ik zal Kai het compliment doorgeven

@Jolanda - Oh, kikkers en muizen, die hadden wij vroeger ook, maar die vind ik verschrikkelijk!

@Marion - Oh ja, dat liedje ken ik inderdaad ook

@Bea - Ja, echt genieten

@Anja - Kevin vermaakte zich prima

@Greet - Ja, het blijft een leuke traditie