Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, december 19, 2014

Winter Walk of Lights

Rick en Katja zijn al naar hun werk vertrokken als ik mijn teen buiten het lekker warme dekbed steek.  Sinds eergisteren heb ik een badkamerverwarminkje en die zet ik meteen aan.  Zo is het straks als ik ga douchen daar tenminste lekker warm.  Ik had het helemaal gehad met die ijskoude ruimte!

Na een lekker ontbijtje en wat koffie ga ik naar boven voor een uur interval op de elliptical.  Zoals iedere keer tegenwoordig lopen de honden mee en gaan om me heen liggen.  Cosmo voor de machine en Django op het bed.  Helaas is het niet zoning, zoals beloofd, en ook een stuk kouder.


In mijn inmiddels lekker warme badkamer douche ik en kleed me warm aan.  Dan rijd ik naar het Mosaic District. Ik ga met Katja bij Le Pain Quotidien lunchen nu het nog kan.  Volgende week is haar laatste werkweek hier voor ze naar New Jersey vertrekt.
De opblaasbare figuren tuin is er weer

Katja krijgt maar een half uur voor de lunch, dus ik neem vast een tafeltje en bestel ook voor haar.  Tegen de tijd dat ons eten komt is Katja er ook.  Zij heeft de zalm tartine en ik de quinoa cake, zo lekker!  We kletsen gezellig, maar al gauw moet Katja terug.

Na afgerekend te hebben ga ik mijn lijstje voor vanmiddag afwerken.  Eerst haal ik nog wat boomversieringen voor de buren bij Michaels.  Dan rijd ik naar Bed, Bath and Beyond en World Market, die in hetzelfde gebouw zijn gevestigd. 

Hier kies ik de chocolaatjes voor in de sokken van Rick en de kinderen uit de vele internationale keuzes.  Ze hebben ook allerlei soorten drop en Wilhelmina pepermunt.  Voor de buren heb ik besloten dit jaar geen peppermint bark te gaan maken, in plaats daarvan kies ik zakjes met mini stroopwafeltjes.  Lekker en makkelijk.

In het Bed, Bath and Beyond gedeelte vind ik de laatste paar cadeautjes voor Katja.  Nu ze gaat samenwonen kunnen ze wel wat huishoudelijke apparaten gebruiken.  Ik vind een electrische tosti maker en een set van leuke wijnglazen.  Na meer dan een uur ben ik klaar en reken af.

Intussen is het spitsuur begonnen en ik rijd stapvoets in de file naar mijn volgende bestemming.  Dat is Big Planet Comics.  Daar koop ik het jaarlijkse stapeltje stripboekjes voor Rick en een Mad boek voor Kai. Bij de ABC winkel (slijterij) ernaast haal ik ook een fles vanilla kaneel Baileys.  Rick is dol op Baileys en kaneel, dus ik hoop dat de combinatie hem ook aan zal spreken.

Voor ik meer kersttasjes en andere pakdingen ga kopen bij Just $1 bestel ik een diet Pepsi bij Panera.  Dit gewinkel is vermoeiend en ik heb de caffeine even heel hard nodig.  Na Just $1 ben ik eindelijk klaar en ga huiswaarts.

Daar versier ik een wijnglas voor Chris, die morgen haar jaarlijkse brunch houdt.  Ik probeer het eens met permanente stiften en dat gaat heel erg goed.  Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat.

Als Rick en Katja thuiskomen rijden we naar Meadowlark Gardens.  Daar gaan we naar de jaarlijkse "Winter Walk of Lights".  De botanische tuin is omgetoverd in een felgekleurd bos van verlichte bomen, vlinders, slakken, vissen en andere dieren.  Er zijn lichtjes, die dansen op muziek, en je kunt marshmallows roosteren wat wij overslaan.  Het is werkelijk prachtig gedaan.

Het is ook wel flink koud met temperaturen om het vriespunt en een ijzige wind.  Ik ben blij mijn handverwarmers mee te hebben.  Rick stelt voor om na afloop Indiaas te gaan eten, altijd lekker bij koud weer.

Het wordt een gezellige maaltijd met zijn vijven.  Ik bestel mijn gewoonlijke saag paneer, de Indiase kaas met spinazie.  Vooraf heb ik een heerlijke kip met gember soep.  Ook de anderen hebben zeer goed uitziende maaltijden. 

Thuis ploffen we allemaal voor de tv neer.  Het was voor iedereen een drukke en vermoeiende week.  Rick ziet uit naar twee weken vakantie.  Alleen Katja moet volgende week dus nog werken.

Een paar filmpjes van vanavond hier en hier

Foto's van vandaag staan hier.

0 reacties: