Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, januari 06, 2015

De twee centimeter sneeuw werden er acht, oeps!

Als Rick opstaat zie ik door de opening onder de lamellen dat het een witte wereld is buiten en het nog flink sneeuwt.  Rick zegt dat er wel een stuk meer ligt dan de voorspelde twee centimeter.   Kai en ik meten inderdaad acht centimeter en het sneeuwt nog steeds.


Op Facebook, Twitter en het nieuws is men zeer boos op de noord Virginia schooldistricten, waaronder ook Fairfax County, het onze.  Die scholen zijn gewoon op tijd begonnen met als gevolg allerlei ongelukken met schoolbussen, die de heuvels niet opkwamen.  Ik ben blij dat wij er niet meer mee te maken hebben.

Er was nergens gestrooid of geruimd.  Duidelijk overviel de hoeveelheid sneeuw de gemeentes, ook hier in Vienna, want de straten waar we op uitkijken zijn een grote ijsbaan.  Ik moet vandaag bloed laten prikken, maar ben als de dood om op gladde heuvelachtige wegen te rijden.

Gelukkig werpt Rick zich op als mijn chauffeur en na ontbijt en koffie glibberen we naar het centrum.  Rick is zeer bekwaam in het rijden in de sneeuw, maar zelfs hij komt, dankzij een grote SUV overigens, bijna vast te zitten op de parkeerplaats van het medische gebouw.

Hij zet mij dus maar af en zegt me te sms-en als ik klaarben.  Misschien is het vanwege het weer, maar er is niemand voor me in het laboratorium dus ik ben meteen aan de beurt.  Mijn bloed wordt afgenomen en nu is het afwachten op de uitslag.

Als ik weer te weinig witte bloedlichaampjes heb word ik doorgestuurd naar een hematoloog.  Ik probeer me er niet te druk om te maken, maar het houdt me toch bezig.  Waarschijnlijk zal ik pas eind deze week of begin volgende week meer weten.

Ik sms Rick dat ik klaar ben en hij is bij Starbucks aan de overkant.  Voor mij bestelt Rick een groene thee, want ik heb me thuis al volgegooid met sterke koffie.  Glibberend rijden we daarna huiswaarts, al vind ik de sneeuw ook wel weer mooi.

Rick rijdt door naar zijn werk via de grotere wegen, die ook nog besneeuwd en glad zijn schrijft hij als hij veilig op kantoor is.  Ik laat de honden in de achtertuin en fotografeer hun capriolen.  Ze genieten beiden, zo leuk!

Dan ga ik  boven een half uur op de elliptical doen.  Intussen hoop ik dat Kai en/of Saskia aan het schoonmaken van de oprit en stoepen zal beginnen.   Rick heeft de sneeuwschoppen al uit de schuur gehaald en dat hebben beiden gezien.
We hebben ons sneeuwpaartje expres buiten laten staan en nu zijn ze echt besneeuwd
 
Die hoop op hulp wordt niet beantwoord en ik baal ervan dat ik altijd om hulp moet vragen.  Ik heb gewoon geen zin in het gezucht en de rollende ogen dus besluit dan zelf maar aan de oprit te beginnen, ondanks de pijn in mijn nek en schouders.  Het uur dat ik na het bloedprikken niets mocht optillen is tenslotte voorbij. 

Als Rick mij op de webcam (ah, de moderne technologie!) bezig ziet sms-t hij kennelijk boos de kinderen.  Voor ik het weten komen beiden in volle winterkleding naar buiten en nemen het sneeuwruimen over.  Binnen de kortste keren hebben ze alles sneeuwvrij dus met vereende krachten gaat het ook nog eens heel snel.

Mijn macrolens gaat mee om wat sneeuwfoto's te maken.  Besneeuwde besjes, blaadjes en dergelijke gaan op de gevoelige plaat.  Cosmo werkt ook nog even goed mee als model.  Ik heb gemerkt dat de macrolens ook een heel goede portretlens is.

Binnen neem ik gauw een douche en ga dan naar het Mosaic District.  Onze straat is nog helemaal besneeuwd, maar intussen zijn de hoofdwegen wel gestrooid en goed begaanbaar.  In het winkelcentrum worden de stoepen nog geveegd, maar zijn goed te belopen.

Bij Pastry Xpo bestel ik hun heerlijke linzen met boerenkoolsoep.  Perfect voor dit weer en ik kan het niet laten ook een doosje van hun superlekkere macarons mee te nemen.  Dan loop ik naar de Target en ruil mijn kaarsen met afstandsbediening.  Het is de laatste doos, maar deze afstandsbediening werkt wel, dus helemaal goed.

Van Saskia heb ik een bestelling voor Mom's Organic Market gekregen.  Daar zie ik ook een aantal andere lekkere dingen, waaronder zeewier snacks.  Ook bestel ik een beker wortel, boerenkool, gember, selderij en groene thee extractsap, heel lekker!

Dan sms-t Saskia of chili kan meebrengen van Le Pain Quotidien.  Ook dat gaat nog wel even.  Ik probeer gelijk een paar van hun lekkere hapjes.  Ik moet me inhouden niet een pistache minitaartje mee te nemen, wat smaken die bijzonder!

Thuis kijk ik naar de eerste aflevering van Boer Zoekt Vrouw.  Ik blijf het een leuke serie vinden en dit seizoen lijken de boeren lekker veel pit te hebben.  Het viel me wel op dat Yvon wijselijk afbleef van de roze koeken bij een van de boeren en maar een klein stukje van het gebakje bij een andere boer.  Als ze al die zware dingen zou opeten zou ze dichtgroeien.
Tegen drieen komt de sneeuwschuiver eindelijk de cul de sac doen

Als snack maak ik een paar toastjes met caviaar.  Ik had nog een extra potje van voor Kerst en hapje voor klein hapje geniet ik ervan.  Katja is de enige van het gezin, die hier ook dol op is, dus dit potje is helemaal voor mij alleen.

Kai kreeg voor kerst een molentje van Metal Earth.  Die vonden we zo leuk dat hij en ik ook vier bekende gebouwen uit Washington daarvan bestelden, het Witte Huis, Washington Monument, Capitool en Kennedy Center.  Ik besluit het "makkelijke" Washington Monument even in elkaar te zetten.  Dat is noch makkelijk, noch snel en voor de andere projekten wacht ik maar tot Kai kan helpen!

Rick komt thuis met gyro's van Plaka Grill.  Lekkere kost voor een sneeuwerige avond.  Vandaag kwam het kwik al niet boven het vriespunt uit en de komende dagen zal dat ook niet het geval zijn.  Vannacht gaat het hard vriezen en ook waaien, waardoor het nog kouder gaat voelen.  Ik krijg de neiging om onder de dekens een winterslaap te gaan houden, maar helaas ben ik geen beer!

Tot slot kregen Rick en ik vanavond wat vragen van een schrijfster voor het weekblad van Saskia's vroegere high school.  Saskia heeft haar een interview gegeven over haar moeilijke en ongezonde relatie met L. Hopelijk zal ze daarmee andere high school studenten in een soortgelijke situatie helpen.
Mooie zonsondergang vanavond
Foto's van de honden staan hier
Sneeuwfoto's staan hier


8 reacties:

Anja zei

Ook hier werd de sneeuw in de straat pas laat op de dag geruimd. Hopelijk is het morgen niet glad!
Ik zal duimen voor een goede bloeduitslag.

Gerda Heek zei

Inderdaad is sneeuw mooi maar soms heel gevaarlijk. Ik hoop dat straks je uitslag goed uitvalt. En neemt Katja straks ook een poes mee naar haar nieuwe woning?

Tineke zei

Mijn kleinkids hadden wel vrij van school; eerst 2 uur later beginnen, daarna vrij. Dochter kon gelukkig thuis werken.
Leuk je sneeuwpaartje in de sneeuw.
Schoonzoon maakt ook de matlic mini's; heb ik hier nog niet gezien.
Welke cursus/opleiding gaat Kai op welke universiteit in Duitsland doen en hoelang gaat het duren?
sterkte met je bloeduitslag en gewoon hulp blijven vragen.

Anoniem zei

Wat een prachtige foto's!!!Ondanks het ongemak heb je hele mooie plaatjes gemaakt in de sneeuw! Spannende week voor de uitslag van je bloed. Duimen dat het meevalt. Gr. Greet

Anoniem zei

Mooi die foto's met je macrolens.
Ik ga toch eens naar prijzen kijken.
Wat ben ik blij dat er hier geen sneeuw ligt. Vandaag een prachtige dag maar de komende wordt het erg regenachtig (en dan hoef natuurlijk net niet te werken!)
Fijne dag, Anja L.

Marion2 zei

Lastig, maar ook wel mooi die sneeuw. Doorbreekt de saaiheid van januari ook wat, lijkt me. Ik vind het sneeuwpoppenpaartje erg leuk!

Een Freudiaanse verschrijving "abusievelijk' betekent "bij vergissing'.

Anoniem zei

Ik had ook een molentje gekregen! Dat viel niet mee om in elkaar te zetten, en ik heb een paar foutjes gemaakt (deur achterstevoren en zo) en op het laatst brak het stukje waar de wieken mee vast moesten. Die wiken hangen er nu los is. Als je het neit weet zie je het niet. Ze zijn wel leuk; Bart had iedereen een andere gegeven, jeeee, Tim's ruimteschip, wat een gepriegel!

Succes met de kou en sneeuw!

Annemiek

Petra zei

@Anja - Dank je!

@Gerda - Ja, ze neemt haar poes en hond mee en ik kan eerlijk gezegd niet wachten

@Tineke - Ja, Maryland deed het beter qua scholen gisteren. Kai wil een masters vertalen gaan doen voor twee jaar.

@Greet - Dank je op beide fronten :)

@Anja - Sneeuw vind ik toch wel mooier dan regen

@Marion - Ja, ik kon er geen goed woord voor vinden en vond een paar "abusievelijke relaties" met de zoekfunctie. Er is geen handig Nederlands woord voor blijkt dus.

@Annemiek - Ja, het is enorm priegelwerk! Kai brak ook iets bij de wieken van de molen.