Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, januari 28, 2015

De warmte opzoeken op een winterse dag

De hele nacht heeft het hard gewaaid en mijn kamer voelt als een ijsbox als ik wakker word.  Het neemt dan ook even tijd voor ik de moed opvat mijn warme nest te verlaten.  De witte wereld ziet er net zo koud uit als de -6 op de thermometer laat zien.  Ik prijs ons wel weer gelukkig dat we niet de lading sneeuw, die mijn zus en gezin over zich heen kregen, hebben.


Beneden zie ik dat ons vogelcafe weer druk wordt bezocht.  Ik zie dezelfde vogeltjes als gisteren en niet veel later tot mijn vreugde een cardinalenpaartje.  Zij komen komen ook een paar keer terug.  Zulke mooie beestjes zijn het!

Na een paar lekker warme wafels en sloten koffie rijd ik naar Anytime Fitness.  Daar wacht Sharon me al op voor drie kwartier personal training.  Na afloop doe ik nog eens drie kwartier cardio tot ik dicht bij mijn doel van 10000 stappen ben.

Aan de overkant ga ik bij Panera lunch halen.  Ik bestel een van hun soba noedel bowls, die ik vind ik nog smakelijker dan de linzen en quinoa bowl en dat zegt wat!  Op deze koude dagen vind ik een hete soep het lekkerst.

Vanochtend heb ik mijn zwemspullen al meegenomen en na de lunch rijd ik naar Lifetime Fitness.  Ik heb inmiddels mijn permanente lidmaatschapskaart en meteen wordt de verkoper erbij geroepen.  Ik heb mijn uur personal training en voedingsconsultatie nog niet gereserveerd zegt hij in paniek.  Volgens mij is er iets te verkopen daarbij, want ik heb er al ettelijke emails en telefoontjes over genegeerd.  Ik beloof na mijn reis wel iets te bespreken en mag dan door naar de kleedkamers.

Dat is wel een beetje ergerlijk aan deze club.  Ze zijn heel agressieve verkopers van van alles en nog wat en je moet sterk staan om je niet een of ander vitaminepreparaat of iets dergelijks te laten aansmeren.  Daarentegen wil ik wel gebruik maken van het gratis uur personal training, want dat kost hier gewoonlijk ook zeker twee keer zoveel als Sharon vraagt.

Gauw trek ik mijn bikini aan en loop het zwembadgedeelte in.  Ik wissel de hot tub af met de sauna en neem er vandaag lekker de tijd voor.  Ik voel de kou gewoon uit mijn spieren trekken in de sauna.  Al kan ik het er maar op zijn hoogst tien minuten achter elkaar in uithouden, het helpt enorm.  Gisteravond en vanochtend deed alles weer scherp pijn en als ik na bijna twee uur naar de douches loopt voel ik me bijna normaal.  Onvoorstelbaar!
Op weg naar huis stop ik nog even bij Trader Joe's.  Annette zei dat ze daar Old Amsterdam hebben en jawel, hoor, daar ligt een heel opgesneden wiel.  Het zijn vrij grote stukken en ik vrees dus voor de prijs, maar die valt alles mee.  Ik neem een stuk mee, als Kaylee's vader het niet wil komt het hier wel op.

Thuis vliegen de vogeltjes weer af en aan en vooral Flapjack geniet van de vogel "tv".  Hij heeft ook dat typische geluidje als hij ze ziet.  Meike heeft af en toe interesse en Snickers wil enkel maar naar buiten.  Dat mag hij niet van mij, want ik wil het risico niet lopen dat hij een van de vogeltjes vangt.  Ik heb het voer wel zo hoog gehangen dat geen kat of eekhoorn erbij kan.
Moe van het vogel "tv" kijken

Boven doe ik nog wat laatste was en pak dan mijn tassen in.  Ook bestel ik de taxi voor morgenochtend.  Kai gaat bijna een week alleen hier thuis zijn en voor de dieren e.d. zorgen.  Ik maak dus ook een lijstje voor hem met dagelijkse klusjes.  De meesten weet hij wel, maar zo vergeet hij niets.
Deze tulpen zijn weer zo mooi!

Voor ons avondeten bestellen we Thais.  Mijn kapow is zo pittig dat ik er liters water bij drink om de brand te blussen, maar dat is juist wat ik graag heb.  Dan gaan de benen omhoog en de tv aan.  Vanavond probeer ik vroeg naar bed te gaan, want morgenochtend zal de wekker vroeg gaan.
 
Bijna klaar met het fotothema "Nummers".  Vandaag 28-1 is het $28

Foto's van de cardinaaltjes staan hier

2 reacties:

Anoniem zei

Wat heerlijk dat de warmte je zo helpt. Die verkopers houden denk ik vanzelf wel op als ze merken dat er niets te verkopen valt bij je.
Hele fijn reis, Bea

Petra zei

@Bea - Dat hoop ik dan maar, ik vind ze ergerlijk vasthoudend.