Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, januari 21, 2015

Een sneeuwerige woensdag

We hebben een winter weather advisory wat zou moeten betekenen dat er sneeuw valt, maar het is droog als ik opsta.  Er wordt wel nog sneeuw voorspeld.  Eigenlijk had ik afgesproken om met Anja naar Washington te gaan, maar als ik net aan de koffie en mijn crackers met hagelslag (de clotted cream "moet" nog steeds op) zit krijg ik echter een berichtje van Anja dat ze vanwege het weer ons uitje liever uitstelt.

Een simpele paarse tulp is zo mooi van binnen!

Dat verandert mijn plannen dan ook. In plaats van thuis op de elliptical te sporten besluit ik naar Lifetime te gaan.  Dan kan ik mezelf na de cardio routine trakteren op de hot tub en sauna, ook hard nodig met dit weer.  Ik twijfel nog even, want ben ook zeker geen held in rijden op gladde wegen, maar in tegenstelling tot Anytime Fitness is de weg naar Lifetime via allemaal hoofdwegen.

Na mijn spullen in de locker gelegd te hebben loop ik naar boven.  Ik ben helemaal weg van de laterale elliptical hier.  Een half uur daarop is een flinke inspanning kan ik aan mijn hartslag zien.  Om de tienduizend stappen vol te maken ga ik naar beneden op een soort trapmachine.  Daar zie ik dat het inmiddels flink sneeuwt.

Het voelt dan ook extra lekker om na het uur cardio het warme zwemgedeelte in te lopen.  Het is ook een gezellig gezicht die witte vlokken, terwijl ik lekker zit te bubbelen.  Ik ga een paar keer de sauna in en het blijft me verbazen hoeveel beter ik me voel als ik na afloop de douches opzoek.

Buiten sneeuwt het nog hard, maar de wegen zijn enkel nat.  Het is een mooie sneeuwval, alles blijft aan de boomtakken plakken en op het gras en stoepen liggen.  Zolang de wegen zo blijven is het een genot om door de witte wereld te rijden.  Dikke witte vlokken vallen op mijn voorruit terwijl ik naar Vienna rijd.

Gisteravond zag Rick dat de nieuwe Potbelly daar eindelijk open is.  Die moet ik natuurlijk uit gaan proberen, want het is een van mijn favoriete sandwichshops.  Ik bestel een mushroom melt (met champignons en kaas) met hun heerlijke hete pepers erop.  Ook neem ik er een kopje linzensoep bij. 
Buiten zie ik de dikke vlokken nog vallen, maar tegen de tijd dat ik vertrek is het bijna droog.  Thuis lijn ik de honden dus snel aan voor een witte wandeling.  Er wordt voor zaterdag weer slecht weer voorspeld.  Ik hoop voor Katja dat het geen sneeuw wordt, want zij mist Django enorm.
Weer mooie besneeuwde besjes

UPS is net geweest en er staat een groot pakket op de stoep.  Het is mijn Bits and Pieces puzzelhouder. Flapjack "helpt" me nog even de stukjes daarin te doen en ik moet er een paar uit zijn bek redden, maar nu is de puzzel een stuk secuurder.
De heren hebben ondertussen illegaal ons bed in beslag genomen

Voor Kerst heb ik van Ricks vader een electrische glasgraveerpen gekregen.  Vroeger deed ik dat altijd handmatig, maar dat doet teveel pijn.  Ik probeer de pen eens uit en het resultaat valt me alles mee.  Nog wel wat oefenen, maar de kleine details zijn makkelijker aan te brengen dan ik had verwacht.  Ik zie ernaar uit weer glazen als cadeautjes in te graveren.

Rick komt thuis en hij en Kai hebben zin in Indiaas eten.  Daar is het ook echt het weer naar.  Ik ben dol op hun saag paneer, Indiase kaas met spinaziesaus.   De rest van de avond hangen we, zoals vrijwel elke winteravond, lui voor de tv.

3 reacties:

Anoniem zei

Zo fijn dat de bubbels en sauna je door deze koude tijd heen te komen.
Ik kan me zo goed voorstellen dat Katja haar hondenmaatje mist. Ik vind 2 weken al meer dan genoeg om van ze gescheiden te zijn.
Groet, Bea

Jort & Suus - On the road zei

Heerlijk dat zo helpt voor je. Ik heb sinds kort ook een keer per maand massage aan huis. Een enorme luxe maar heel fijn dat ik daarna meteen warm kan douchen en niet meer naar buiten hoef.

Ik las gisteren over über. Dat is hier in opspraak. Taxibedrijven boycotten ze. En uber vraagt op drukke dagen juist een hoger tarief.

Bij jullie werkt het blijkbaar wel heel goed.

Petra zei

@Bea - Ik ook en hoe lief ik Django ook vind, het is goed dat hij met Katja meegaat dit weekend.

@Suus - Zo'n massage thuis is inderdaad heerlijk,vind ik ook. Hier ook hoger tarief op hoogtijdagen, maar dat geldt ook voor taxi's.