Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, januari 13, 2015

Eerste Nederlands clubje etentje dit jaar

Het geklap van de lamellen tegen het raam dat openstaat wekt me vanochtend.  Rick is al vertrokken naar zijn werk, hij moest al heel vroeg naar een klant dus wilde mij niet wakker maken.  Rillend, want er staat een harde wind op onze kamer, die de vrieskou binnenblaast, sluit ik het raam.


Beneden zet ik gauw koffie en laat de honden in de bevroren tuin.  Voor mijn ontbijt heb ik geen puf om die ijskou in te gaan om ze uit te laten.  Het eekhoorneten en het vogelvoederhuisje lijken nog steeds onaangeroerd.  Ik ben benieuwd wanneer we daar de eerste gast(en) krijgen!


Kai werpt zich op om de kou te trotseren en de honden een wandeling te geven.  Ik ga naar boven een uur interval op de elliptical.  Halverwege komen de twee viervoetige heren me weer gezelschap houden op het bed naast de elliptical.  Dat blijft schattig.

Als ik mijn 10000 stappen bijeen heb wat iets meer dan dat uur nam is de badkamer lekker voorverwarmd door het draagbare kacheltje, een van de beste aankopen deze winter.  Na een hete douche kleed ik me warm genoeg aan om Vienna in te gaan.  Het is weer een koude dag, net onder het vriespunt, maar de wind maakt dat het een stuk kouder aanvoelt.

Online bestel ik lekker warme penne rosa van Noodles & Company en dat staat al klaar als ik bij het restaurant aankom.  Ik eet het meteen daar ook maar op.   Dan haal ik bij Petco ernaast een zak hondenvoer.  Dit keer voor senioren wat Cosmo's arthrose zou moeten helpen.  Hij loopt iedere avond mank met zijn rechtervoorpoot dus hopelijk helpt het wat (ik geef hem ook druppels door zijn eten).

Bij de Giant koop ik twee bosjes nieuwe tulpen, dit keer een gele en een rode.  Verder heb ik beloofd vanavond voor het Nederlandse clubjes etentje een voorafje mee te nemen.  Ik besluit verschillende soorten sushi daarvoor te halen.  Giant heeft een goede en niet dure selectie daarvan.
Het ziet er weer vrolijk uit

Dan bedenk ik me dat ik voor vandaag nog een "Nummers" themafoto nodig heb.  Het is vandaag de dertiende en ik weet toevallig dat een brandweerstation dichtbij dat nummer heeft.  Een van hun brandweerwagens kwam ook helpen bij onze brand dus ik vind het mooi dat nummer 13 voor vandaag te gebruiken.  Helaas zijn de garages dicht, maar het nummer 13 staat er ook boven en op hun embleem op de deur.

Na alles thuisgebracht te hebben haast ik me naar Lofty Salon.  Daar kleurt Carmen mijn haar weer.  Ik krijg een lekker glaasje witte wijn terwijl het allemaal intrekt.  Daarna knipt Mona het nog even bij en ik zie er weer presentabel uit.

Als Rick thuiskomt brengt hij mij en de sushi naar Karin.  Met haar rijd ik verder naar Marie Jose.  Daar genieten we weer van een heerlijke maaltijd en gezellig Nederlands kletsen.  Marie Jose maakte een hachee en een kipgerecht, beiden zeer lekker.  We hebben er o.a. spruitjes en boerenkoolchips bij.  Ook de desserts gaan er goed in en ik eet veel meer dan gewoonlijk, omdat het allemaal zo prima smaakt!
De desserts
Ook nog even een groep"selfie"

Rick komt me om negen uur ophalen.  De pijn maakt zo moe dat ik blij ben thuis op mijn ligstoel te kunnen gaan met mijn fleece deken over me heen.  Er wordt voor vannacht weer wat sneeuw voorspeld, ik ben benieuwd of we een vlok zullen zien!

5 reacties:

Anja zei

Het was inderdaad weer erg koud vandaag. Hier duurde het ruim 2 weken voor we “gasten” op ons dek kregen. Hopelijk geen sneeuw morgen want dan ga ik de weg niet op :-(

Marion2 zei

Wat een narigheid met die pijnen. De 'foto' die je van de week plaatste, maakt het wel inzichtelijk. Heeft het ook met de kou te maken?

Ik vind BZV ook weer zo leuk. Boer Tom is zo populair, las ik, dat hij zijn boerderij heeft moeten ontvluchten. Boer Geert vind ik juist weer irritant: hij lijkt zichzelf zo goed te vinden. Nou ja, afwachten maar. Wat ik minstens zo leuk vind als de uitzendingen, zijn de columns erover. Lees jij die ook?

Marion van de Sande zei

Ik heb de eerste jaren van BZV gemist, ik ben niet zo'n tv-kijker. Vorig jaar vond ik het niet erg leuk maar dit jaar vind ik het bijzonder leuk. Ik vond boer Geert bij de kennismaking erg leuk en aandoenlijk, dus de aflevering waarop mensen kunnen gaan schrijven, het voorstellen.
Inmiddels vind ik boer Geert een behoorlijk irritante man, sowieso mensen die over zichzelf spreken in de derde persoon enkelvoud...........brrr. Ik geloof dat boer Geert zichzelf wel heeeeel erg leuk vindt.

Ik vind die ene boer zo aandoenlijk, die wat oudere, beetje blozende man die een beetje doet denken aan Ronald Koeman. Weet je dan wie ik bedoel?

Wat ik me afvroeg (vreeeemd maar de vraag kwam ineens omhoog), als je bij die groep Nederlandse vrouwen bent, heb jij dan een iets ander accent volgens hen? Ik zou me kunnen voorstellen dat wanneer je zólang weg bent, dat je dan toch wat anders gaat spreken. Zelf zul je dat niet horen maar ik vroeg me af of jouw Nederlandse vriendinnen dat wel horen.

Hahaha. dat soort rare dingen vraag ik me dan ineens af als ik zo'n foto van jullie als groep zie. En uiteraard kan ik die dan ook niet gewoon binnenhouden, ik wil het dan ook wel graag weten ;-)

Liefs,
Marion

Petra zei

@Anja - Gelukkig maar een paar vlokken!

@Marion - Het heeft zeker met kou te maken, maar ook wel veel met spanningen. Ik moet die columns weer opzoeken. Wie waren het ook weer? Nynke of zo?

@Marion - Terwijl ik jouw commentaar las zat ik met Anja in de metro. We zijn het ermee eens dat Geert wel erg vol van zichzelf is en volgens mij bedoel je Theo, Anja vindt die ook op Ronald Koeman lijken, maar ik heb geen idee hoe Ronald Koeman eruit ziet ;).
Tot slot vindt Anja in ieder geval dat ik helemaal niet anders klink en dat hoor ik vrijwel iedere keer als ik een rondleiding geef ook. Ik spreek natuurlijk ook best vaak Nederlands.

Marion van de Sande zei

Ah leuk dat je geantwoord hebt, thx!