Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, januari 08, 2015

Gunstige uitslag bloedtest!

Brrr, het is min 12 als ik beneden kom!  De koudste dag tot nu toe van dit seizoen ligt voor ons.  Rick heeft de warme koffie al klaarstaan voor me en ik vul mijn Blond Amsterdam mok ermee.  Ik bedenk me dat ik daar best een tweede van wil en zie dat ze ze online hier in de VS verkopen.  Alleen...ze zijn, natuurlijk, in het Engels en die vind ik lang niet zo leuk als de Nederlandse (die van mij heeft Nederlandse dingen in het Engels erop, dat wel).
Dan kleed ik me heel warm aan, doe de stoelverwarming in de van aan en rijd naar de sportschool.  Sharon wacht me al op en het uur gaat snel.  We hebben beiden kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd en heel wat raakvlakken ook daarbuiten.  Ondanks dat we dus veel kletsen zijn de oefeningen, die Sharon me geeft ook altijd een uitdaging en mijn spieren trillen na afloop.

Het zal vandaag niet warmer dan -8 worden, dus buiten ga ik mijn stappen niet halen.  Na de personal training ga ik dus nog even op de ARC trainer tot ik 5000 stappen heb.  Dan vind ik het na anderhalf uur sporten wel weer genoeg voor vandaag.

Thuis douche ik en kleed me in warme leggings en een van mijn lekker warme lange vesten.  Dan ga ik Vienna in.  Eerst bestel ik bij Noodles & Company een Tuscan Fresca om daar te eten.  Tot mijn verbazing krijg ik er enkel een vork bij.

Nu eten Amerikanen, inclusief Rick en de kinderen, voornamelijk alles met een vork en gebruiken ze een mes enkel om te snijden.  Maar ik heb na dertig jaar nog steeds niet geleerd hoe je de laatste hapjes alleen met een vork eet. 

Messen zijn niet meer voorradig vertelt het meisje achter de kassa.  Dan maar met stokjes, waarvan ze wel een hele stapel hebben.  Gelukkig kan ik daar net zo goed mee overweg als met mes en vork (maar niet met vork alleen!!). Enfin, het smaakt allemaal net zo goed.

Op Facebook hebben een aantal mensen bellen geblazen, laten bevriezen en daarna gefotografeerd.  Dat kan als het kouder is dan -5 en dat is het vandaag.  Bij Walgreens kijk ik of ze potjes bellenblaas hebben, anders zal ik het zelf gaan maken.  Ik heb geluk, er staan nog twee potjes, die ik dan gelijk maar meeneem.

Verder wil ik graag de vogeltjes en eekhoorns voeren.  Laten we nu een heuse winkel met vogelvoederhuisjes en eekhoornvoer e.d. hebben!  Bij Birdwatchers word ik heel vriendelijk geholpen. 

Een van de verkoopsters ziet het klompje aan mijn sleutelhanger en vertelt dat zij net in Nederland was.  Haar zoon doet daar een half jaar studie, zoals Kai dat deed in Duitsland.  Een andere klant gaat een Rijncruise maken, die ook Nederland aandoet.  Ik moet me gewoon aan het gesprek onttrekken, zoveel vragen hebben ze over mijn geboorteland!

Met een tas vol vogelvoer, twee voederhuisjes, eekhoornvoer en een speciale eekhoornvoerhouder.  Als ik dan begin wil ik het ook goed doen!  Nu maar hopen dat de dieren niet worden verjaagd door het geblaf van de honden.

Op de terugweg haal ik de klok van mijn grootouders op van de klokkenmaker.  Volgens Michael moet die nu helemaal goed werken. Inderdaad klinkt hij prachtig als hij slaat.  Na twintig jaar stil geweest te zijn klinkt de klok waar ik als kind als ik wakker lag naar luisterde weer helemaal als zijn oude zelf.

Dan is het tijd om de bellenblaas eens uit te proberen.  Dat valt absoluut niet mee!  Voor ik een bel heb, die heel blijft en bevriest zijn er heel wat kapot geknapt.  Het zou veel makkelijker zijn als iemand anders het stokje met bel vast zou houden, maar nu houd ik dat in een hand en fotografeer met de andere.  Het is leuk werk, dat wel, en voor ik het weet is er een uur voorbij!  Het resultaat is ook een paar interessante foto's en de hondjes hebben lekker in de tuin geravot intussen.
IJs in ons vijvertje

Mijn handen zijn intussen wel erg koud, ondanks de handschoenen.  In de keuken vul ik de vogelvoederhuisjes en hang ze aan de ramen.  Bovenstaand eekhoorneten zet ik op de tafel op het deck.  Ik ben benieuwd of en wanneer dat ontdekt wordt!

Laura belt dat ze wat verlaat is voor de massage en dan gaat de telefoon nog eens.  Ik zie "Vienna Family Medicine" en antwoord met kloppend hart.  Ik had pas morgen of volgende week het resultaat van mijn bloedtest verwacht en bereid me voor op het ergste.  Ik had in informatie al gelezen dat ik een masker zou moeten gaan dragen als de witte bloedlichaampjes nog minder zouden zijn dan vorige maand.  Natuurlijk heb ik daar helemaal geen zin in!

Zodra ik de stem aan de telefoon hoor ben ik gerustgesteld.  Het is een van de verpleegsters en niet de NP zelf.  Dat betekent positief nieuws weet ik uit ervaring.  En jawel, de waardes zijn omhoog en zelfs bijna weer in het "normale" patroon!

Wat een opluchting, geen bloedkanker (wat de NP als mogelijkheid noemde vorige maand) en geen rare afwijking van mijn beenmerg. Ik moet toegeven dat het me de afgelopen maand nooit helemaal losliet.  In maart moet mijn bloed voor de zekerheid weer gecheckt worden, maar hoogstwaarschijnlijk was het medicijn wat ik voor hoge bloeddruk innam de oorzaak.  Daar moet ik dus nog met de NP over gaan praten.

Laura komt om Saskia en mij een massage te geven.  Saskia heeft weer veel last van haar nek en schouders.  Ik vraag me af of dat komt omdat ze toch weer in de omgeving van L. en zijn vrienden is.  Vanavond kreeg ik ook het artikel over Saskia's relatie wat in Madison high school's krant zal komen toegestuurd.  Ik vind het erg goed, als er interesse is zal ik het hier ook plaatsen.
Cosmo vindt de massagetafel altijd erg fijn

Na de massage stelt Rick voor mijn goede gezondheidsnieuws te gaan vieren bij Pazzo Pomodoro.  Daar zeg ik nooit nee tegen!  Kai gaat ook mee en we toasten met een Aperol spritz voor mij en bier voor de mannen.   Het eten is ook weer prima, linzensoep met spinazie en schol met kerstomaatjes, zwarte olijven en groene peperkorrels.

Helaas is mijn lichte hoofdpijn van eerder vandaag uitgegroeid tot zware pijn.  Rick spuit IcyHot op mijn nek en dat werkt gelukkig wel.  Ik zou me zo goed moeten voelen van opluchting dat ik niet het hele weekend in spanning hoef te zitten, maar misschien komen de spanningen er juist zo wel uit. 

In onze kennissenkring zijn een aantal mensen, die hard vechten tegen zware ziektes.  Hun positiviteit en leven in het moment zijn altijd al een inspiratie, maar de afgelopen weken helemaal en ik weet weer dat gezondheid echt wel alles is.

Foto's van de bevroren zeepbellen staan hier

17 reacties:

Monique zei

Super voor je, een goede bloeduitslag! Kan me heel goed voorstellen dat zoiets je veel bezighoudt totdat de uitslag binnen is.

Leuk, zulke spontane gesprekken in een winkel met onbekende mensen. Die zullen wel blij geweest zijn met jouw informatie.

Groetjes en een fijne dag!

Jort & Suus - On the road zei

Wat een ontzettend fijn nieuws Petra. Een enorme opluchting. Ik kan me voorstellen dat je dat toch enorm bezig houdt.
Ik ben ontzettend benieuwd naar het artikel. Vind het zo enorm knap van Saskia dat ze er zo open over is. Ik hoop dat dat meer vrouwen over de streep trekt.
Groetjes

Anoniem zei

Fijn dat de uitslag goed was. Het blijft je toch bezig houden zolang je niets weet. Ik weet helemaal wat het is, bij mij ging het helemaal mis, maar dat is nu 3 jaar geleden en ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik er nog ben en weer helemaal de oude! Een goed begin van het nieuwe jaar!!
Gr. Greet

Gerda Heek zei

Wat een goed nieuws Petra! Heerlijk. Fijn weekend straks.

Jeanny zei

Heerlijk voor je. Wat een opluchting!!
En nu nog de kou zien te overleven. Op naar de zomer!!
Ik zou graag het artikel over Saskia willen lezen. Heb je misschien een link? Groetjes!!

Angelika zei

In mijn ziekenhuis bellen ze normaal gesproken niet over een uitslag. Uitzonderingen zijn er alleen, als het resultaat gewenst is. En dat had ik toevallig twee keer de laatste tijd.
Ben zo blij voor je, dat jij ook goede uitslagen had. Gefeliciteerd.

Anoniem zei

Wat een opluchting,de uitslag van het bloed,onbewust brengt dat spanning mee in je lichaam.
Datzelfde groene smalle vogelvoederhuisje,heb ik ook hangen.
Aan de onderkant zit nog een stangetje,waar je nog een vetbol aan kunt hangen,daar zijn ze ook dol op.
Als de vogels en de eekhoorn het eenmaal ontdekt hebben dat voer,dan kun je daar weer leuke foto,s van maken!
Zelf heb ik hier ook die voederhuisjes hangen.

groetjes Joke

Anoniem zei

Gefeliciteerd met de goede uitslag.
Daar kun je verder mee.
Ik hoop dat de ogen van mensen in de omgeving van L open gaan en dat hij nu gecorrigeerd gaat worden.
Alvast een gezellig weekend, Bea

Tink zei

Ik krijg gelukkig mijn resultaten altijd eerst zelf voordat de dokter ze krijgt, in mijn app op m'n phone.
Er is het laatste jaar veel onderzoek gedaan om Fibromyalgie in de autoimmuun ziektes te plaatsen.
Er waren veel aanwijzigingen in die richting gevonden. Autoimmuun ziekte heeft tot gevolg dat je witte wbc lager is dan normaal.
Daarnaast zijn er veel medicijnen die de wbc naar beneden brengen zoals de zo populaire Statins
Gebruikte jij ook geen Statins? Ze hebben namelijk ook als bijwerking spierpijnen, spier spasms en vermoeidheid en exhaustion.

Sandrah zei

Wat fijn dat de uitslag goed is. Kan me voorstellen dat je toch wel bezorgd was.

Ik ben ook benieuwd naar het artikel. Respect voor Saskia voor hoe ze hier mee omgaat.

Sandra

Anja zei

Gefeliciteerd met de goede uitslag, wat een opluchting!! En fijn dat je het voor het weekend weet!

Marjolijne zei

Gefeliciteerd met de goede uitslag. Fijn dat ze nog voor het weekend belden. Wat een oplichting voor jou (en de rest van de familie).

Tineke zei

Fijn dat je een goede bloeduitslag kreeg; gezondheid is inderdaad het eerst belangrijkste.
Ik ben ook benieuwd naar het artikel over Saskia; zo vervelend en dat zal je ook nog steeds bezig houden en zorgen geven.
De kou van julllie stond hier in de krant; wij hebben weer erg veel wind en hoge temperature

Petra zei

@Monique - Ik ben inderdaad zo iemand die zich dan toch druk blijft maken hoe ik ook probeer het "af" te zetten

@Suus - Ik zal het artikel hier plaatsen

@Greet - Gelukkig dat je weer helemaal de oude bent! Gezondheid is echt alles!

@Gerda - Dank je wel!

@Jeanny - Het artikel gaat niet online, maar ik zal het hier plaatsen

@Angelika - Dank je, hier belt dus de dokter als het geen goed nieuws is of ik denk dat als het echt erg is ze je wel vragen te komen.

@Joke - Ja, ik hoop ook dat ze het ontdekken en dat ik dan mooie foto's kan maken

@Bea - Dat hopen wij ook, maar ik heb er een hard hoofd in

@Tink - Ik zou het ook fijner vinden eerst de resultaten zelf te krijgen. Ja, ik neem ook statins. Ik denk er serieus over naar een cardioloog te gaan, in plaats van deze NP's, die maar medicijnen tegen de symptomen aangooien.

@Sandra - Ik zal het hier plaatsen

@Anja - Dank je!

@Marjolijne - Inderdaad een grote opluchting!

@Tineke - Ja, die hele saga met die jongen blijft een stress. Saskia heeft daar ook lichamelijke problemen door.

Monique zei

Wat fijn dat de uitslag goed is!

Als de Blond mok niet te krijgen is kan ik er wel 1 meenemen in juli. Ons koffers zijn (op de heenweg) toch niet zo vol! Laat het maar weten.

Gr
Monique

marianne zei

Ha Peet, Wat een goed nieuws, superfijn! Kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakte. Ook bij ons maken we de laatste tijd van dichtbij allerlei mensen met ernstige ziektes mee. Gelukkig dat het met jou goed gaat!

side effects of repaglinide zei

A regular (CBC) test checks the levels of 10 different components of each stem cell in your blood.White blood cells, red blood cells and platelets. Important components measured by the test include red blood cell count, hemoglobin and hematocrit.