Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 12, 2015

Het leuke aan regen is dat het stopt, ooit - Eeyore

Eeyore, mijn favoriete Winnie de Poeh karakter, heeft natuurlijk helemaal gelijk, maar een regenachtige maandag is een dubbele narigheid.  Gelukkig is de ijzel, die voorspeld werd, niet bewaarheid geworden.  Rick vertrekt dan ook redelijk op tijd naar zijn werk en ik kan naar de sportschool.

Na ettelijke koppen koffie en bosbessenwafels rijd ik daarheen.  Na een paar minuten cardio komt Sharon me halen.  Omdat ik zoveel pijn heb rekt en strekt zij mij eerst voor we aan de gewichtenroutine beginnen.  Mijn nek en schouders ontzien we daarbij ook zoveel mogelijk.

Om toch wat stappen bijeen te krijgen ga ik op een van de ellipticals om vijfduizend stappen te doen.  Dat gaat wat moeizaam, maar tegen twaalven is het dan toch voor elkaar.  Thuis laat ik ook nog gauw de honden uit voor ik daar de moed voor verlies.

Er valt een ijskoude regen en ik neem wat foto's van de druppels in een plas en hangend van planten voor ons huis.  Voor de lunch maak ik een lekker warme kop kippensoep met gesmolten Goudse kaas erin.  Er is geen kaas, die lekkerder is gesmolten dan jonge Goudse!

Met de telefoon niet scherp, maar klik op de link onderaan dit blog voor veel betere foto's

Met mijn Kindle en een grote kop thee ga ik naar boven.  Ik laat het bad vollopen met wat vanille geur badschuim en neem voor het eerst in heel lange tijd weer eens een bad.  Het draagbare verwarminkje gaat ook aan en ik ontspan lekker tot het water afkoelt.  Dit moet ik vaker doen!

Beneden doe ik de kaarsen en open haard aan, beiden makkelijk met afstandsbediening.  De honden en katten, ook Zorro en Flapjack, komen allemaal om me heen liggen.  Zo is zo'n regenachtige dag toch wel erg gezellig.

De laatste aflevering van Boer Zoekt Vrouw wacht weer op me, lang leve het internet.  Ik vind de boeren dit keer allemaal leuk, vooral Geert.  Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal verder gaat.

Als Rick thuiskomt werpt hij zich meteen op als omeletchef.  Hij maakt heerlijk dunne omeletten gevuld met gerookte zalm, tomaat, champignons, ui en paprika.  Ooit maakte Rick omeletten in een restaurant en die kunst is hij nooit verleerd.

Intussen zoek ik ook naar een plek met sauna's e.d.  Openbare sauna's en baden heb je hier veel minder dan in Europa en die er zijn zijn voornamelijk Aziatisch en hebben dubieuze praktijken, ik las zelfs iets over slavernij.  Daar voel ik me niet goed bij, al zal ik er misschien wel een gaan proberen.

Jaren geleden was ik lid van Lifetime Fitness.  Die sportschool ligt op een kwartier rijden van ons huis en het werd me toen te tijdrovend en duur.  Anytime is veel dichterbij en vrienden en kennissen gaan daarheen.  Grappig is dat ik Sharon bij Lifetime ontmoette, maar we nu dus beiden bij Anytime zijn.

Al een tijdje mis ik het lekker warme zwembad, de sauna en de stoomkamer van Lifetime.  Ik bel ze weer eens op en helaas hebben ze geen lidmaatschappen alleen voor die dingen.  Ik denk er nu dus serieus over om van een tweede sportschool lid te worden, hoewel Lifetime beter een spa genoemd kan worden.  Donderdagmiddag ga ik het weer even gratis uitproberen.  Ik heb er nu al zin in!

Foto's van de regendruppels staan hier.

6 reacties:

Anja zei

Gelukkig geen ijsregen maar wel heel veel regen vandaag. Mooie foto’s heb je gemaakt.
Wat een heerlijk vooruitzicht om naar de sauna te gaan!

Anoniem zei

Is Spa World (spaworldusa.com) een optie? In NYC hebben we Spa Castle, gerund door Koreanen maar heel netjes en nieuw.

- Emma

Anoniem zei

Als je er baat bij hebt waarom dan niet.Wie weet knap je er echt weer van op.
Het is toch altijd het proberen waard.
Prachtige foto's heb je weer gemaakt.
Groetjes Wil

Anoniem zei

Hahaha, ik had op Facebook ook al geschreven dat het wel een Welness lijkt.
Warmte doet je lichaam zo goed.
Groet, Bea

Tineke zei

jij bent je dochters weer even kwijt; mijn amerikaanse dochter is weer even voor haar werk in nl. Vanmorgen hebben we met haar ontbeten op schiphol; zodat we even konden bijpraten en knuffelen.
een warm bad is heerlijk voor je spieren; daarna lekker met een verwarmende olie insmeren; Weleda kan ik je aanbevelen

Petra zei

@Anja - Ja, ik zie er ook naar uit, heb het echt gemist

@Emma - Spa World heb ik inderdaad bekeken en ga ik misschien ook wel naar toe, maar met twee bezoekjes daar heb ik het lidmaatschap van Lifetime er al uit. Ik denk wel dat ik daar meer dan 2 keer per maand heen zal gaan

@Wil - Ik ga donderdag, maar ik ken de club al dus ben er vrijwel zeker van dat ik lid ga worden.

@Bea - Ik ga inderdaad eraan denken als een wellness ipv een sportschool, zo kan ik het voor mezelf goedpraten ;)

@Tineke - Gezellig weer even je dochter zien. Ik zal eens naar die olie op zoek.