Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, januari 02, 2015

Kerstspullen opruimen

Oei, het voelt weer niet goed als ik wakker word.  Alsof er messen tussen mijn schouderbladen steken, nekpijn en een bonkend hoofd van de spanningshoofdpijn.  Het zou zo makkelijk zijn gewoon te blijven liggen, maar ik weet dat dat a. alleen maar meer pijn geeft en b. de personal training straks wat verlichting gaat geven.

Rick ziet meteen dat het niet goed zit en brengt me een kop koffie en ontbijt.  Het weerbericht voor het weekend ziet er vreselijk uit en vandaag is het koud, maar zonnig.  Rick belooft de kerstverlichting buiten op te ruimen terwijl ik naar de sportschool ben, zodat we dat niet in koude ijzel en regen hoeven te doen.

Zoals ik al dacht helpt de personal training inderdaad wat.  De heel scherpe pijnen zijn na het uur minder, al heb ik nog flinke hoofdpijn.  Tot mijn verbazing is Rick inderdaad al bijna klaar met de buitenlampjes opruimen!

Nu hij voor bezig is neem ik het deck onder handen.  Dat neemt nauwelijks tijd.  Gek genoeg heb ik na Oud en Nieuw meteen meer dan genoeg van alle kerstversieringen!  Het voelt lekker opgeruimd als ze weer weg zijn.

Tijdens de lunch, de laatste met de slaatjes en hapjes van ons feestbuffet, opper ik dan ook om vanmiddag door te gaan en, met uitzondering van de grote boom, alles binnen ook op te ruimen.

Dat wordt met gemengd enthousiasme ontvangen (lees gekreun en gesteun).  Ik moet tot mijn schande toegeven dat ik nog even de hoofdpijnkaart speel en zeg dat als ik het kan met pijn, zij het zeker kunnen!

Terwijl Rick en Kai de spullen van buiten naar zolder sjouwen ruimen Saskia en ik de sokken en andere niet-kerstboomversieringen op.  Daarna volgt de trap en Kai en ik halen de nepboom voor leeg en ruimen die op.  Al met al neemt het met zijn vieren minder dan een uur in beslag.  Ik ben zo blij dat ik heb doorgedramd!

Weer lekker schoon en netjes

Net als we klaar zijn gaat de deurbel.  Het is de technicien voor onze verwarming boven.  Daar hebben we na de brand een zeer moderne gekregen, maar die laat de hele tijd foutmeldingen zien.  Het blijkt dat we er nog een onderdeel voor nodig hebben, aangezien het ding nu telkens afslaat als het buiten te koud wordt.  Maar goed dat we daar voor de echte kou invalt achterkomen!

Om een uur of drie blaft Django en jawel, daar komt zijn vrouwtje binnengelopen.  Katja blijft tot zondag en gaat haar dingen uitzoeken en inpakken.  Een deel daarvan gaat zondag mee, de rest zal het weekend van de 17e, als ze hun appartement kunnen betrekken, verhuisd worden.

Het is ook weer hoog tijd dat de honden een wandeling krijgen en Katja en ik gaan er samen op uit.  Met mijn nek en schouders loop ik liever niet met beide honden tegelijk, want ze trekken enorm.  Zo met zijn tweeen gaat het goed en het is nog lekker wandelweer. 

Ook is het fijn weer even bij te kletsen en Katja's verhalen over hun nieuwe onderkomen te horen.  Ze gaan tien minuten van het strand wonen en Katja is heel blij zo snel iets leuks gevonden te hebben.  Al vindt ze Kevins ouders erg aardig, het voelt toch niet prettig om relatief onbekenden in huis te wonen.
Zorro komt ook meteen bij Katja liggen

Thuis gaat de kerstboom voor de laatste (of eennalaatste, als we er morgen niet aan toekomen) avond aan.  We zijn allemaal moe en Rick haalt eten.  Burgers voor de mannen en sushi van Sushi Yoshi voor de dames.  Het smaakt allemaal prima en is gezellig weer even met zijn vijven te zijn. 

Mijn nummersfoto van vandaag, onze Delfts blauwe huisnummers

6 reacties:

Becs zei

Ik had de zaterdag na kerst ineens genoeg van onze boom. Fijn als alles dan toch snel opgruimd is heh?

jolanda zei

Hier gaat de kerst er morgen uit. Ik wacht echt niet op 3-koningen. En dan komen de vazen met tulpen het huis in, anders is het ineens zo kaal. En tulpen zijn mijn lievelingsbloemen dus ergens verheug ik mij er op.

Jort & Suus - On the road zei

Heel herkenbaar. Mijn boom was ik al heel snel beu. Die heb ik twee kerstdag al weggehaald. Misschien werkte mee dat de jongste kat er steeds onder door rende hahaha.
Geniet van de dagen met Katja

Anoniem zei

Goed bezig geweest, ik heb net de kachel in de serre aangezet om zo de boom leeg te halen.
10 minuten van het strand klinkt als dat Django strandwandelingen gaat krijgen.
Hoop dat het vandaag wat beter met de pijnen is.
Groet, Bea

Ineke zei

en ook bij mij de kerstboom en andere kerstspullen opgeruimd. Lekker weer een wat ruimere kamer.
Vervelend dat je je weer niet goed voelt, heb je geen lekker, warm reisje in het vooruitzicht? Dat zal je dan best goed doen!

Petra zei

@Becs - Ja, maar nu hikken we nog tegen de echte boom aan en ik vertik het die ook op te ruimen.

@Jolanda - Hopelijk gaat hier morgen de live boom weg...

@Suus - Ik zou het niet moeten wagen die spullen meteen na Kerst al weg te doen, LOL

@Bea - Ja, voor het hoogseizoen begint mogen honden inderdaad op het strand

@Ineke - Nee, geen warm reisje in het vooruitzicht, eerst even kijken wat er met mijn bloedwaardes gebeurt.