Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 05, 2015

Koude maandag

Rick staat om een uur of half acht op en ik merk dat vaag.  Als hij om kwart over acht afscheid neemt ben ik wel wakker en besluit me nog even om te draaien en dan op te staan.  Het volgende wat ik hoor is de staande klok beneden, die negen uur slaat!  Oeps!

De koffie staat dankzij Rick klaar en ik toast een paar warme wafels.  De warmte van gisteren is na zware regen verdreven en een ijskoude wind huilt om het huis.  Ik ben Kai dan ook erg dankbaar als hij de honden even uitlaat.

De uitbundige zonneschijn is misleidend

Rillend stap ik in de van en doe de stoelverwarming aan.  Gelukkig kan ik in de garage bij de sportschool parkeren, want de wind gaat door merg en been.  Ik doe gauw een kwartier cardio voor Sharon me komt halen voor de personal training.

We doen een uur met veel verschillende oefeningen dus het gaat snel.  Het is druk bij de sportschool.  Duidelijk hebben mensen goede voornemens om te gaan sporten.  Die drukte duurt meestal maar een paar weken, dan wordt het weer het gewoonlijke groepje.

Na afloop doe ik nog cardio tot ik 6000 stappen bij elkaar heb.  Intussen speel ik Trivia Crack op mijn telefoon.  Dat is een nieuw spelletje dat zeer populair is, want ik heb heel wat spelers onder mijn Facebook vrienden.  Ik weet niet of het er al in het Nederlands is.

Als ik de oprit op wil rijden de garage in blokkeert onze kerstboom die!  Zo hard waait het dus, dat grote ding weegt niet niks.  Gauw sleep ik hem terug langs de stoep en het valt me op hoeveel groter die van ons was, dan die van onze buren!
Wat een enorm ding is (was) het toch!

Binnen ren ik bijna naar boven voor een hete douche en warme kleding.  Ik besluit als lunch pho te gaan eten bij Pho Thang Long.  Lekker pittig en zeer verwarmend is het.  Daarna loop ik nog even de Michaels binnen in de hoop iets leuks voor in huis te vinden, maar ze hebben niets.

Bij de Target is het eigenlijk hetzelfde verhaal.  Ik zoek naar rode en witte accenten, want ik wil voor de winter blauw en wit met rode accenten beneden.  Ik vind wel een blauw met witte runner voor de keukentafel en "kaarsen", die er echt uitzien en een afstandsbediening hebben.

Op de terugweg haal ik een paar bosjes tulpen bij Whole Foods.  Ze hebben alleen rood of paars dus ik kies natuurlijk rood.  Die passen goed bij de kerststerren, die nog staan te bloeien in huis. 
 

Al de hele dag heb ik zin om aan de puzzel verder te gaan.  Daar heb ik nu een half uurtje tijd voor.  Ik hoop maar niet dat er nog meer stukjes kwijt zijn, want dankzij Zorro zijn er al zeker twee onvindbaar.  Hij komt dan ook meteen kijken en ik moet hem herhaalde malen wegjagen.

Om half vijf komt Chris Cosmo en mij ophalen.  Het wordt een koude, maar toch ook lekkere wandeling.  We lopen door het bos en de honden genieten ook.  Chris en ik hebben ons voorgenomen om deze wandeling iedere maandag te maken, koud of niet koud.  We zijn het jaar in ieder geval goed begonnen.

Katja's eerste dag in haar nieuwe baan is goed gegaan.  Alleen blijkt dat ze het weekend van 17 januari, als zij wilden verhuizen naar hun nieuwe appartement, oproepbaar moet zijn.  Het weekend daarop gaat Rick op zaterdag op reis en mij lukt het lichamelijk niet veel mee te helpen.  Zoals het er nu uitziet komen Katja en Kevin toch dat weekend Katja's spullen ophalen en zullen ze een U-Haul truck huren.

Kai moet zijn diploma laten copieren om in te sturen naar de universiteit in Duitsland.  Hij gaat dat doen en haalt dan ook gelijk Thais eten van Bangkok Street.  Voor mij is Aziatisch eten "comfort food".  Zo ook Thais, ik heb een lekkere tom yum soep en een kipgerecht met verse groene peperkorrels.  Dat laatste is flink pittig, maar oh zo lekker!

Vanavond kijken we naar de Celebrity Apprentice.  Donald Trump is er weer helemaal, wat een blaasbalg toch!  Bij de mannen zit echter ook Geraldo Rivera en ik heb zelden iemand gezien, die zichzelf zo fantastisch vindt.  Het blijft een vermakelijke show.
Nu de boom weg is kan de open haard weer gezellig aan

Vannacht wordt er wat sneeuw voorspeld.  Ik ben benieuwd of we gisteren op ons deck buiten zaten en morgen met een witte wereld wakker worden.  Het wordt in ieder geval nog kouder, brrr.
Zie de maan schijnt door de bomen

7 reacties:

Marion2 zei

Ook een leuk idee: rode, witte en blauwe accenten. Het staat warm en toch ook fris. Ik heb nu rode accenten om de overgang van kerst iets minder groot te maken. En het past ook wel bij Valentijnsdag volgende maand. Ooit had ik alles wit gedaan en dat vond ik toch kil.

Anoniem zei

Ik zie een laagje sneeuw. Ziet er prachtig uit maar het zal jouw lichaam geen goed doen.
Bij elke sportschool is het nu gekkenhuis. Gisteravond zelfs op het nieuws dat bij een zo'n keten er zelfs 300 % meer mensen lid waren geworden. En inderdaad die zie je na 4 tot 6 weken niet meer.
Groet, Bea

Ineke zei

en er ligt nu inderdaad al een flinke laag sneeuw bij jullie!
Brrr, dat zal je lichaam geen goed doen. Sterkte!

Marion van de Sande zei

Indedraad, er ligt sneeuw, ziet mooi uit.

Kai gaat naar een Duitse universiteit? Wat leuk, voor een master of een bachelor? Weet hij ook al waar in Duitsland?

Ik hoop dat je niet te veel pijn hebt van de sneeuw!

Liefs,
Marion

Anoniem zei

Beste Petra, ik wens jou en jouw gezin het allerbeste voor 2015! Groet, Evelyn

Sally zei

Leuk die nwe kleurtinten in huis. En die tulpen geven al wat wen kente grovel, fijn met die kou.
Wat wil Kai gaan studeren in Duitsland?

Petra zei

@Marion - Ja, alles wit hadden wij ook eens en inderdaad, te kil.

@Bea - Toch grappig die wereldwijde drukke sportscholen.

@Ineke - Inderdaad veel meer dan voorspeld

@Marion - Masters translation in Mainz, maar hij moet dus nog aangenomen worden.

@Evelyn - Dank je! Hetzelfde voor jou!

@Sally - Hij wil een masters translation gaan doen