Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, januari 11, 2015

Saskia terugbrengen naar VCU

Zaterdag

Alweer een heel koude dag met temperaturen ver onder nul daagt.  Het duurt dan ook even voor ik mezelf uit mijn warme bed weet te hijsen.  Ik lees eerst nog mijn emails en speel wat spelletjes, maar dan moet ik er toch aan geloven.

Rick en Kai zijn al beneden en Rick en ik gaan Vienna in voor ons ontbijt.  Een lekker warm broodje met ei, kaas, spinazie en tomaat van Panera voor mij en Rick haalt koffies voor ons en sandwiches voor Kai en hemzelf bij Starbucks.


Na het ontbijt kleden Rick en ik ons warm aan.  We gaan in de achtertuin weer proberen zeepbellen te bevriezen.  De hondjes gaan ook mee.  Met Rick, die het stokje met de bevroren bel erop vasthoudt, krijg ik veel betere foto's dan een paar dagen geleden.  Nu kun je heel goed de mooie ijskristallen zien.

Rick is voor het zo hard ging vriezen vergeten de tuinslangen los te maken van de buitenkranen.  Ik help hem er heet water op te gooien en zo komen ze makkelijk vrij.  We laten de kranen druppen, hoewel die buizen waarschijnlijk niet zullen springen als ze dat nog niet gedaan hebben.  Door de smeltende sneeuw van het dak zitten er indrukwekkende (en fotogenieke) ijspegels aan de struiken voor ons huis.

Zin om te sporten heb ik weer eens niet, maar ik besluit toch een half uur interval op de elliptical te doen.  Kai is al bezig als ik begin en als hij klaar is komt Rick naast me hardlopen.  Mijn heupen en benen doen pijn en het sporten helpt niet echt, dus als ik 5000 stappen heb vind ik het genoeg.

Na de lunch gaan Saskia en ik onze nagels laten doen.  Zij gaat morgen terug naar school en wilde dit nog graag even samen doen.  Vind ik natuurlijk ook een leuk moeder-dochter uitje.  Saskia kiest zwart als nagellak en ik een mooie nieuwe kleur, donkergrijs met rozige glittertjes erin.  Ik vind het mooi en weer eens iets anders.

Thuis haal ik het kleed van de puzzel en ga daar weer eens aan verder.  Flapjack vindt dat echter maar niets.  Hij heeft dat kleed tot zijn favoriete slaapplaats gemaakt en gaat demonstratief op mijn puzzel zitten.  Het is te schattig om hem weg te jagen en na een tijdje gaat hij schattig op het kleed liggen spinnen en wordt het nog gezellig ook.

Vanavond is het Saskia's laatste avond thuis voor ze terug naar VCU gaat.  Zij wil graag bij True Food Kitchen eten.  Dat is tegenover de Target in het Mosaic District.  Saskia wil nog schoolspullen e.d. kopen bij Target, dus Kai en ik gaan alvast een tafel vragen in het zeer populaire restaurant.  We krijgen de laatste tafel voor vier.

Als Rick en Saskia ook komen bestellen we een boerenkool en avocado dip en de crudites.  We krijgen een kleurige bak met allerlei verse groentes op ijs.  Er zijn verschillend gekleurde wortels, radijs, komkommers, mini tomaatjes, boontjes, verschillende kleuren bloemkool en meer.  Heerlijk met de dip en hummus.

Als hoofdgerecht neem ik de tonijnwrap, ook erg lekker.  Rick heeft de lasagna, Kai een bisonburger en Saskia een rijstbowl met tempeh.  We smullen allemaal en het is ook goed voor ons.  Dit restaurant is gebaseerd op de filosofie van Dr. Andrew Weil.

Thuis helpt Rick Saskia inpakken, vooral de tv, die ze voor Kerst kreeg.  Om die naar Richmond te brengen zullen wij morgen met haar meegaan. 

Helaas wordt mijn fibromyalgie steeds erger.  Alles doet pijn en niets helpt echt.  Ik moet er even van huilen en dan zijn de honden zo schattig!  Ze komen allebei echt kijken wat er aan de hand is.

Zondag

Gisteravond heeft Rick me helemaal platgespoten met IcyHot spray waardoor ik toch redelijk heb kunnen slapen.  We zijn wel een stuk eerder dan gewoonlijk wakker, maar dat is goed, want we willen op tijd op weg om Saskia terug naar school te brengen.

We halen ons zondagse ontbijt van Panera en Starbucks.  Dan pakken Saskia en Rick de van en Saskia's auto in, terwijl ik wat knopen uit mijn spieren probeer te "rennen" op de elliptical.  Ik houd het bij een half uur en maak me dan gauw klaar om te gaan.

Net na elven vertrekken we.  Rick en ik in de van en Saskia en Kaylee in Saskia's auto.  Gelukkig is het verkeer heel goed en na bijna twee uur rijden we Richmond binnen en komen vrijwel meteen bij de VCU campus aan.  Daar zet Saskia eerst Kaylee bij haar dorm af en dan gaan wij met zijn drieen lunchen.

Saskia stelt voor dat bij Whole Foods te doen, want zij heeft daar toch van alles nodig.  Als we er aankomen is het al bij tweeen en we hebben enorme trek.  Ik neem een bak van de exotische salades van de salad bar.  Saskia sushi en Rick een sandwich, de magen zijn weer gevuld.

Deze Whole Foods is werkelijk enorm!  Veel groter dan de onze in Vienna en weer heel anders, dan die in Fairfax waar meer eetbars zijn.  Deze winkel is vrij ver van Saskia's dorm dus ze slaat goed in.  Volgend jaar komt er een Whole Foods op loopafstand van de campus en Saskia wil proberen daar een baantje te krijgen.

Met de boodschappen rijden we naar Saskia's dorm.  Daar halen we een grote gele bak op wieltjes om haar spullen in te doen.  Daar past alles behalve de twee tassen op wieltjes in.  Saskia's appartementje ligt op de vierde verdieping en de lift gaat niet helemaal naar boven.  We dragen (ik alleen de heel lichte dingen) alles het laatste trapje op en Saskia is de eerste van de vier huisgenootjes, die terug is.
Saskia wil niet op de foto

Leuk op de "voordeur"

Saskia en Michelle's kamer (Michelle is er nog niet)

Terwijl ik de keukenspullen inruim en opruim ontfermt Rick zich over de nieuwe televisie en XBox One.  Dat neemt natuurlijk weer wat langer in beslag dan verwacht en pas rond half vijf vertrekken we weer. 

We rijden eerst even met Saskia mee naar haar parkeergarage en geven haar dan een lift terug.  Nu is het moment van afscheid nemen dan weer gekomen.  Dat is iets waar ik nooit goed in zal worden, maar ik probeer me voor te houden dat het niet lang zal duren voor we haar weer zien.  Dat is het voordeel van een college maar twee uur weg.

De terugweg verloopt ook vlot en we luisteren onderweg naar de football playoffs.  Rick stelt voor bij Blackfinn aan de bar wat te gaan eten.  Daar staat de wedstrijd ook aan natuurlijk en we zijn omringd door Denver Broncos fans.  Helaas voor hen gaat het niet goed voor hun team, de Indianapolis Colts winnen.

Onze maaltijden zijn heel lekker.  Bij wijze van uitzondering bestel ik eens een filet mignon, die zo mals is dat ik hem bijna met mijn vork kan snijden!  De spruitjes met parmezaanse kaas en bacon en zoete aardappelpuree zijn ook zeer smakelijke winterbijgerechten.  Ricks biefstuk ziet er ook goed uit.

Thuis gaan de Golden Globes aan.  Dit is net zoiets als de Oscars, maar ook voor tv shows en door buitenlandse journalisten.  Theo Kingma spreekt ook even over vrijheid van meningsuiting.  Hij produceerde deze show vorig jaar.   

Op de terugweg van Richmond bespraken Rick en ik dat ik echt een sauna moet vinden.  Er zijn hier maar weinig openbare spa's.  Ik heb wel een draagbare "sauna",  maar daarin moet ik op een ongemakkelijk krukje zitten en dat helpt ook niet echt.  Ik zou heel graag een buiten sauna willen en ga daar eens naar op zoek. 

Onderstaande foto vond ik op een fibromyalgie site en laat goed zien hoe mijn rug eruit zou zien als de pijnen zichtbaar zouden zijn (bovenlichaam, onderlichaam is net zo erg, helaas).

7 reacties:

Anja zei

Lastig altijd dat afscheid nemen.
Oeps, de buitenkraan, morgen gelijk naar kijken. Vervelend die heftige pijnen. Ik heb vandaag de Thera Cane bij Amazon besteld, misschien ook iets voor jou om de pijn te verlichten.

Jeanny zei

Wat erg, al die pijn. Ik leef met je mee. Sinds een half jaar slik ik Q10. Helpt echt!! Groetjes!!

Anoniem zei

Wat een narigheid met je pijnen. BAH. Ik kan me voorstellen dat het je af en toe te veel is. Niet alleen de pijn maar ook de onmacht.
Hopelijk wordt het weer snel beter zodat de pijn minder wordt.
Groet, Bea

marianne zei

Wat een heftig verhaal van Saskia. Dapper dat ze er nu zo mee naar buiten komt, hopelijk hebben anderen er ook iets aan. Maar wat een vreselijke jongen, als ouder zou ik 'm wel aan willen vliegen.

Heel veel sterkte met alle pijn!

Rita Meyer zei

Zijn er geen sportscholen in de buurt met een sauna. Ik was in de VS lid van een sportschool met sauna, hot tub en steam showers. Is wellicht goedkoper dan zelf een sauna aanschaffen.
Sterkte ermee!

Petra zei

@Anja - Die Thera Crane ga ik weer eens tevoorschijn halen, goed idee

@Jeanny - Dat zit ook in een van de supplementen, die ik slik. Of het helpt, geen idee

@Bea - Inderdaad, die onmacht, ik wil er iets aan kunnen doen, maar niets werkt echt

@Marianne - Ja, die jongen moet zich maar beter niet weer laten zien. Het was al erg moeilijk om niets te zeggen of doen toen ze telkens weer bij elkaar waren.

@Rita - Toevallig zit ik erover te denken om toch weer lid te worden van Life Time. Die hebben een sauna en stoomkamer en is een stuk goedkoper dan iedere keer voor een spa te betalen.

Sandrah zei

Wat late reactie, maar WOW! Met enige schrik zit ik de foto te bekijken die je geplaatst hebt. Ik wist wel dat fibro pijnlijk was, maar dit laat wel heel goed zien hoe erg het is.

Sandra