Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, januari 15, 2015

Spa middagje

Zodra ik beneden kom zie ik als eerste de vrolijke gele tulpen in de keuken.  Het zijn echte zonnetjes in huis en geven het gevoel dat de lente niet zo heel ver weg is.  Dat lentegevoel wordt versterkt als ik de honden in de achtertuin laat.  Ik hoor een vogel zingen en luister nog eens goed.  Jawel, het is het eerste cardinaaltje van dit seizoen!


Na een paar lekker sterke koppen koffie en een broodje met ei is het tijd om naar Anytime Fitness te gaan. Ik wil wat vroeger gaan, zodat ik mijn cardio klaar kan krijgen voor de personal training.  Django heeft daar echter andere ideeen over. 
Een zeldzaam moment van gezamenlijke rust

Cosmo en hij ontsnappen als ik de garagedeur opendoe, maar Cosmo komt met de belofte van een koekje meteen weer binnen.  Ik heb echter mijn vandeur open laten staan en Django heeft zin in een ritje.  Hij gaat op de passagiersstoel liggen en koekjes of wat ook doen hem helemaal niets.

Django kan weleens bijten dus ik durf hem niet bij zijn halsband te pakken.  Ik sms Sharon dat ik misschien wat later zal zijn en Katja om te vragen wat ik zal doen.  Ik sta al op het punt om die hond dan maar mee te nemen en hem in de auto te laten, terwijl ik sport, als Katja sms-t het met zijn riem te proberen.  En jawel, meneer komt dan gewillig mee om zijn koekje in ontvangst te nemen!

Toch wel nagrinnikend rijd ik gauw naar de sportschool.  Tijd voor de cardio heb ik niet meer, dus ik loop even op de loopband om warm te worden.  Dan geeft Sharon me een rigoureuze gewichtenroutine.  Na het uur ga ik nog op de elliptical om tenminste 5000 stappen te krijgen.

Dan zit het eerste gedeelte van mijn fitness erop.  Thuis loop ik een stukje met de honden.  Het is eindelijk eens boven nul!  Bij Manhattan Bagel haal ik gauw een dunne bagel met tonijnsalade als lunch.

Met mijn zwemspullen in een tas rijd ik vervolgens naar Lifetime Athletic.  Hier heb ik een afspraak om de club te laten zien, maar ik ken die eigenlijk al, want was er tot negen jaar geleden al lid.  Eigenlijk ben ik vergeten hoe dichtbij deze club is en na tien minuten draai ik hun parkeerplaats al op.

Dat maakt me een kwartier te vroeg en ik wil niet te gretig lijken door voor de afspraak binnen te lopen.  Ik speel dus wat spelletjes op mijn telefoon en loop om half twee naar de ingang.  Daar word ik bij receptie vriendelijk ontvangen en Luis, die mij de club gaat laten zien, wordt geroepen.

Terwijl ik op hem wacht voel ik me toch wel erg enthousiast worden.  Wat een prachtige club is dit toch!  Twee verdiepingen met allerlei verschillende cardio en gewichten machines, twee klasruimtes, een grote basketbalzaal, cafe, salon en spa en natuurlijk waarom ik vooral kom, het zwembad, de hot tub, sauna en stoomkamer.

Luis laat het me allemaal zien en stelt me aan deze en gene voor.  Vrijwel niemand is er meer van toen ik hier lid was, behalve de general manager, die toen een personal trainer was.  Ik herken hem vaag, meen ik.

Lid worden van zo'n sportclub vergt meestal onderhandelen, want ze zijn gewoonlijk duur en om lid te worden moet je ook nog inschrijfgeld en administratie betalen.  Tot mijn verbazing en opluchting is er een special en die laatste twee hoeven al niet. 

Bovendien heeft deze club een special dat als je alleen lid wordt van deze club en niet van de andere clubs in de omgeving gebruik wilt maken is het een heel stuk goedkoper.  Ik geef niets om de andere locaties, die een stuk verder weg zijn, dus helemaal goed.  Binnen het uur ben ik dus na negen jaar weer terug bij Lifetime.

Bij de receptie krijg ik een sleutel voor een locker en een paar schone baddoeken.  Ook heel fijn, baddoeken, shampoo, conditioner en meer worden verstrekt.  De kleedkamers zijn heel schoon en modern.  Ik kleed me in mijn bikini en loop dan het zwembadgedeelte in.
Links de hot tub and rechts de sauna

Daar is het heerlijk warm.  Ik begin in de hot tub en laat de stralen mijn pijnlijke heupen en benen masseren.  Ik heb mijn Kindle in een plastic zakje en lees een tijdje.  Dan moet ik even afkoelen en vervolgens probeer ik de grote sauna uit.  Heerlijk!  In die warmte voel ik nauwelijks pijn.

Zo blijf ik een paar uur afwisselen en pas tegen vieren moet ik van mezelf echt vertrekken.  Ik douche gauw en koop nog een nieuwe waterfles in hun winkeltje.  Ik ben helemaal blij dat ik weer lid ben, want miste iedere winter vooral dat warme gedeelte.  Het is en blijft ook echt een heel mooie sportschool of zoals anderen het noemden wellness center.

Thuis heb ik even tijd om op te ruimen en dan komt Laura om me een massage te geven.  Vandaag staat wel heel erg in het licht van mijn spieren!  Hopelijk voel ik me morgen daardoor een stuk beter, want na de massage heb ik altijd eerst veel meer pijn.

Als avondeten bestellen we Indiaas van Curry Mantra, altijd lekker.  Mijn ligstoel voelt extra lekker vanavond en ik hoop na deze drukke dag heel goed te slapen voor de verandering!

Vanochtend maakte ik nog wat tulpenfoto's, dit keer van het rode bosje.  Klik hier.

9 reacties:

Jort & Suus - On the road zei

Wat heerlijk dat het zo snel gelukt is. Nu maar hopen dat je er zeker profijt van gaat krijgen.

Ineke zei

Prachtig, Django die zich lekker in je auto genesteld had. Je zult hem straks vast wel gaan missen!
Wat fijn dat je nu zo lekker van dat warme water/sauna e.d. kunt gaan genieten. Hopelijk gaat dat je pijnen wat verlichten.

Angelika zei

Zeker goed voor je gezondheid, zo'n tweede sportschool. Vooral in de winter. Goede beslissing genomen, Petra.

Marie zei

Groot gelijk, zo'n spa-middagje! Vooral met die kou, dat voelt zeker goed?! Ben je niet bang voor Django, omdat jij zegt dat hij soms bijt? Ik zou denk ik wel een beetje bang worden....Fijn weekend alvast!

Anoniem zei

Dat ziet er goed uit Petra. Dat gaat zeker lukken om de pijn te verminderen.
Ik moest ook wel lachen om Django, die had gewoon zin in een ritje.
Alvast een heel fijn weekend, Bea

Ann zei

Django heeft ook wel echt deugniet op zijn voorhoofd geschreven hé !
Hopelijk vandaag nog alles goed met de spieren ;-)

Marion2 zei

Ik lees je blog echt al heel lang! Ik kan me nog herinneren dat je bij Lifetime sportte. Wat ik me afvraag: geeft het geen scheve ogen bij de andere sportschool? Wel heel erg fijn dat het zo goed helpt.

Tineke zei

Goed begin van het jaar , lekkere warmte voor je spieren in je nieuwe sportschool.
Duimen dat Katja en leukere baan kan vinden; deze lijkt me ook erg zwaar voor haar.
fijn weekend

Petra zei

@Suus - Ik voel me in ieder geval als ik in die warmte zit een stuk beter

@Ineke - Django is een lieverd, maar ik zal ook weer blij zijn als Katja hem weer meeneemt.

@Angelika - Dat denk ik ook!

@Marie - Ja, ik ben inderdaad soms wel bang dat hij zal bijten. Hij heeft mij al een keer gebeten ook.

@Bea - Over een week krijgt hij dat ritje naar New Jersey, LOL

@Ann - De pijn is in ieder geval niet meer zo alles overheersend

@Marion - Nee, hoor, geen scheve ogen. Er zijn heel wat mensen, die bij meerdere clubs horen, ook yoga clubs e.d.

@Tineke - Ja, graag duim mee, ze heeft gesolliciteerd op een andere baan met levende patienten en normalere uren