Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, februari 08, 2015

De lente is in aantocht volgens de cardinaaltjes

Zaterdag

Voor Rick is het vandaag de eerste ochtend sinds vorige zondag dat hij niet voor dag en dauw op hoeft.  We blijven dus lekker lang liggen, al ben ik ondanks dat het voor mij een uur vroeger voelt stukken eerder wakker dan hij.  Ik vermaak me wel met email en spelletjes op mijn telefoon.

Beneden zetten we koffie voor mij en thee voor Rick.  Ik zie nu dat in mijn afwezigheid de tulpen en hyacinten (natuurlijk) helemaal uitgebloeid zijn.  Zielige groene staken staan in de vazen, want de schoonmaaksters hebben woensdag kennelijk alle gevallen blaadjes opgeruimd.  Het werkt enorm op mijn lachspieren!  Die mannen kijken daar dus echt helemaal niet naar!

De amaryllis heeft tenminste gewacht met bloeien tot ik thuiskwam

Ook ons vogelcafe is kennelijk heel druk bezocht, want dat heb ik voor mijn vertrek nog helemaal gevuld en is nu leeg.  Zodra ik het opgevuld heb komen de gasten alweer aanvliegen.  Flapjack en Meike, die gewoonlijk als water en vuur zijn, zitten naast elkaar naar de vogeltv te kijken.

Na het ontbijt gaat Rick takken in de tuin opruimen, want het heeft hier in onze afwezigheid kennelijk flink gewaaid.  Ik ga naar boven voor een half uur interval op de elliptical. Daarna gaan Rick en ik samen Cosmo uitlaten en zo krijg ik weer 10000 stappen bijeen. 

Het is lekker weer met zo'n graad of zeven en Cosmo geniet duidelijk.  We zien een enorme groep robins en andere vogeltjes zingen hun lied al, maar de bomen zijn nog helemaal kaal.  Ook dat heeft zijn charme vind ik als ik naar boven kijk, al kan ik niet snel genoeg weer bladeren aan de bomen zien.

Rick en ik gaan samen lunchen bij Potbelly.  Het smaakt weer prima en na afloop gaan we boodschappen doen bij Giant.  Ik koop nieuwe tulpen en een cyclaam om het huis weer op te vrolijken.  Giant heeft superhandige tassen, die tot een soort doos kunnen worden gemaakt.  We kopen daar een van, want daar gaat heel wat in!

Thuis ga ik de aflevering van Boer Zoekt Vrouw, die ik zondag gemist heb, kijken.  Rick vertrekt naar de basement om op de Xbox te spelen.  Hij is ook hard bezig met Engels-Nederlands Duolingo op zijn telefoon, want hij wil zijn Nederlands ophalen voor onze reis daarheen. 

Aan het einde van de middag rijden we naar Tysons Corner mall waar het een drukte van jewelste is.  We vinden toch een goede parkeerplaats en kopen kaartjes voor Paddington om vijf over vijf.  Het is nog wat vroeg dus we doen wat we vaker voor een film hier doen: plaatsnemen aan de bar van T.G.I.Friday's.  Rick bestelt een biertje en ik hun skinny cosmo met komkommer, een lekker frisse cocktail. 

De film is erg leuk.  Rick heeft mij vroeger helemaal warm gemaakt voor Paddington.  Kai's babykamer had alles Paddington, wiegje, gordijnen etc.  En Rick heeft nog steeds een Paddington beer naast zijn bed staan.  We zijn dus helemaal fans en de film bekoort ons.  Het hartelijke lachen van de kinderen om ons heen helpt daar zeker ook bij.

Na de film willen we gaan eten bij Seasons 52 aan de bar.  We hebben enorm geluk en krijgen twee stoelen aan de bar.  De rij voor een tafeltje staat tot ver buiten het restaurant.  Er is een heel goede pianospeler/zanger en het eten is zoals altijd heerlijk, vooral mijn champignonsoep.
 
Thuis kijk ik een aantal van de shows, die ik de afgelopen week heb gemist.  De katten en Cosmo houden mij gezelschap, want de mannen spelen op de Xbox in de basement.  Meike en Flapjack zijn zo fotogeniek dat ik wel portretten moet maken van ze.  Helaas blijft Snickers niet lang genoeg stilzitten.
 
Tot onze schrik horen we van een nicht van Rick dat er een flinke brand is geweest in het huis naast dat van Ricks vader.  Gelukkig is er niemand ernstig gewond geraakt en Rick durft zo laat zijn vader niet meer te bellen.  Als er iets met hem was geweest hadden we het wel gehoord redeneert Rick.  Ricks vaders huis is op foto's twee en drie in dit artikel op de achtergrond te zien.
 
Zondag
 
Het gezang van de vogeltjes buiten ons raam wekt mij.  Kennelijk wordt er enthousiast van het vogelcafe gebruik gemaakt.  Zodra we ze uit hun kamer laten hebben Snickers en Flapjack er uren kijkplezier aan.
 
Rick en ik gaan ons zondagse ontbijt halen in Vienna.  Als ik naar Panera loop voel ik al dat het vandaag een stuk warmer is.  Na het ontbijt heb ik dan ook helemaal geen zin om boven op de elliptical te gaan sporten!
 
Als Rick voorstelt om een stuk met Cosmo te gaan wandelen ga ik dan ook graag mee.  We zijn niet de enigen, die lekker buiten zijn om van het lenteachtige weer te genieten.  We komen heel wat andere baasjes met honden tegen in het park.
 
Bij Safeway halen we wat boodschappen, die we gisteren vergeten waren.  Terwijl Rick dat doet haal ik bij Starbucks ijsthee en een tomaat met mozzarella sandwich voor de lunch. 
 
Thuis neem ik mijn Kindle mee naar buiten en ga voor in mijn korte mouwen zitten lezen.  Het is zomaar opeens 17 graden!  Ik sms met mijn zus in Massachusetts waar het -5 is en alweer sneeuwt.  Ze stuurt me een foto van hun achtertuin waar de sneeuw tot het blad van hun tuintafel komt!  Ik ben zo blij dat wij dat niet hebben!
Daar
Hier
 
Integendeel, ik hoor voor het eerst dit jaar de cardinaaltjes hun lied weer fluiten.  "Mijn" cardinaal doet weer heel erg zijn best in zijn gewoonlijke boom.  Ik krijg er helemaal lentekriebels van!
 
Mary komt langs om onze handtekeningen te vragen voor een buurtkennis, die hoopt weer mee te doen aan de stadsraadsverkiezingen.  Natuurlijk geven Rick, Kai en ik die en Mary en ik kletsen ook meteen even bij.  Haar zoons kamergenoot is een Nederlander wat zij allemaal heel leuk vinden.
 
Vanavond zijn we voor het avondeten uitgenodigd bij "oude" vrienden, die vanuit Pennsylvania terugverhuisd zijn naar dit gebied.  Hun kinderen zijn net als de onzen uitgevlogen en ze hebben nu een prachtig appartement in Arlington, zo'n twintig minuten hiervandaan.
 
Het wordt een heel gezellige avond.  Rick en ik hebben een stuk Old Amsterdam mee en een kersenvlaai van Pie Gourmet.  We hebben heel wat bij te kletsen!  Over de kinderen, hun oudste is een goede vriendin van Katja, en over van alles en nog wat. 
 
We hebben zalm en biefstuk met verschillende salades als hoofdgerecht, allemaal even lekker.  De avond vliegt voorbij.  We nemen ons voor Ann en Kevin over een aantal weken ook bij ons uit te nodigen.  Zij woonden voorheen in Vienna dus dit is nostalgisch voor ze.
 
Zo eindigt weer een leuk weekend.  De cardinaal horen zingen maakte me zo optimistisch dat de lente echt in aantocht is dat ik de voorspelde temperaturen van rond en onder het vriespunt voor de komende week voor lief neem.

3 reacties:

Marion van de Sande zei

Hè, wat een gezllig weekend heb je gehad. En daarvoor ook je vakantie, ik ben nu weer helemaal bijgelezen.

Ik las vanochtend in een ander blog iets waarvan ik dacht "dat moet ik Petra even doorgeven", het lijkt me eigenlijk ook wel heel erg leuk voor jou.
http://blog2print.sharedbook.com/blogworld/printmyblog/index.html?source_referer=hotbliggityblog&utm_expid=14228065-7

Via die site kun je van je blog een boek laten maken. Iemand die ik (ook) volg laat ieder jaar een boek maken van haar blogjaar, het lijkt me een prachtig cadeau voor jezelf om te hebben. Mocht je willen zien hoe de boeken er bij haar uit zien dan laat maar even weten dan geef ik je haar blog door.

Liefs,
Marion

Petra zei

@Marion - Dat klinkt leuk! Ik wil inderdaad wel zien hoe dat eruit ziet op haar blog

Marion van de Sande zei

Hallo Petra,

De link is http://merklapperie.blogspot.nl/

Je moet natuurlijk niet naar het onderwerp kijken, maar deze mevrouw houdt haar blog bij over borduren en in het bijzonder het borduren van merklappen. Van haar blog maakt ze ieder jeaar een boek en dat kun je zien op haar blog. Overigens kun je ook op de link die ik je eerder gaf wat voorbeelden zien.

Natuurlijk zijn er veel meer mensen die een blog bij houden, maar jij doet het al zo lang en het is eigenlijk ook zo'n mooi document van je hele gezin dat zo'n jaarlijks boek me ook echt iets voor jou leek. Je hebt dan per jaar echt een mooie documentatie van jouw en jullie leven. Stel dat er ooit iets mis zou gaan met jouw blog, over 10 jaar of zo, dan heb je altijd die boeken nog.

Liefs
Marion