Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, februari 19, 2015

Een schone hond en schone tapijten

Wat was ik weer blij met mijn flanellen pijama vannacht!  Rick brengt me een lekker warme kop koffie in bed, zo lief.  Hij weet dat ik het zo moeilijk vind om op te staan met deze kou en bedacht dat de warmte van de koffie daarbij zou helpen.  Dat doet het inderdaad.

Beneden staat meer koffie en ik rooster een paar bosbessenwafels met maple syrup.  Helaas is de amaryllis helemaal uitgebloeid nu, maar de orchidee, die ik vorige week kocht, doet het prima.  Ernaar kijkend kan ik me even op een tropisch eiland wanen. 


Het is min 12 en met de wind voelt het als min 25.  Ik rijd naar de sportschool, dankbaar dat mijn van in de garage staat en ik stoelverwarming heb.  Ik parkeer in de garage bij Anytime en loop dan via de galerij naar de ingang.  Zelfs tijdens dat heel korte wandelingetje ben ik verkleumd ondanks dat enkel mijn ogen zichtbaar zijn!  Die wind gaat door merg en been!

Voor Sharon me komt halen warm ik op op de elliptical.  Dan heeft zij weer allerlei nieuwe oefeningen voor me.  Ik vind het knap dat geen enkel uur personal training dezelfde routine is.  Alle spieren komen aan bod en na afloop "rolt" Sharon mijn spieren met een grote roller.  Dat is hard nodig, want alles zit muurvast.

Na nog een half uur cardio haast ik me naar huis.  Voor Kai en mij warm ik een lekkere kop mosterdsoep op voor de lunch.  De mijne eet ik met "regenboog" worteltjes en Parmezaanse kaas erin.  Het smaakt prima!

Precies als ik klaar ben gaat de deurbel.  De tapijtreiniger is vroeger dan afgesproken, maar dat is prima.  Hij reinigt al jaren ons tapijt en dit is de eerste keer na de brand dat hij komt.  Er is dus minder te reinigen, want de woon- en eetkamer hebben nu houten vloeren. 

Intussen breng ik Cosmo naar Pet Spaw voor zijn ongeveer halfjaarlijkse kapbeurt.  Gelukkig kan ik vlak naast de winkel parkeren, want de ijskoude wind maakt mijn hoofdpijn nog erger.  Cosmo wordt met veel enthousiasme ontvangen en hij gaat graag mee naar achter om gewassen en geknipt te worden.

De bos tulpen, die ik maandag kocht, staat er prachtig bij.  Ik maak er foto's van en besluit dan voor het eerst in jaren weer eens te tekenen.  Ik haal mijn oliekrijtjes tevoorschijn en teken drie tulpen.  Als de tapijten schoon zijn heb ik ze net af.  Volgens meneer de reiniger heb ik talent.  Ik bedank hem voor het compliment, maar voor talent moet er veel meer gebeuren.

Rick stelde voor weer te proberen bevroren zeepbellen te fotograferen, want nu bevriezen ze meteen.  Ik kleed me dik aan en ga vlak aan het huis staan, maar houd het ternauwernood vijf minuten uit.  De bellen worden meteen ver weg geblazen door de wind en mijn handen bevriezen ondanks de handschoenen onmiddellijk.
Zo zie je uiteen gespatte zeepbellen toch niet vaak

Er wordt gebeld dat Cosmo bijna klaar is.  Hij is een voorbeeldige klant geweest en ziet er weer keurig uit.  Ze hebben een lading haar uit hem gekamd, vertelt de eigenaar.  Dat geloof ik graag.  Je kunt Cosmo blijven kammen tot je een ons weegt en nog haar uit hem krijgen.
Om Cosmo binnen bezig te houden heb ik pindakaas in zijn bal gesmeerd

Rillend kom ik weer thuis, zet de open haard aan en ga ervoor liggen om mijn boek eindelijk uit te lezen.  Het is een leuk boek, maar eigenlijk ben ik pas op het laatst echt benieuwd hoe het afloopt.  Ik vraag me af of het dit boek was of dat ik op het moment gewoon wat minder zin in lezen heb. 

Laura komt vroeger dan gewoonlijk om me een massage te geven.  Ook zij vindt dat mijn spieren wel erg vast zitten en gebruikt biofreeze.  Daarmee mag ik van haar niet meer naar buiten.  Nou, dat hoeft me geen twee keer gezegd te worden!  Helaas kan Laura volgende week niet, dus moet de volgende massage tot over twee weken wachten.

Als Laura net vertrokken is gaat de garagedeur opeens open en hoor ik "Hoi!".  Tot mijn verrassing komt Saskia binnenlopen.  Ze blijft het weekend, hoera!  De katten zijn ook blij haar weer te zien en gaan om Saskia heenliggen.
De bril is overigens enkel voor cosmetische redenen

Ook voor Rick is Saskia's thuiskomst leuk en onverwacht.  Hij stelt voor avondeten te halen van Sunflower.  Het is vandaag het Chinese Nieuwjaar, Jaar van de Ram, dus eigenlijk zouden we Chinees moeten eten.  Daar heeft niemand zin in, maar Sunflower is Taiwanees, dus dichtbij (laat de Taiwanezen niet horen dat ik ze met Chinezen over een kam scheer, maar ze vieren daar ook het Chinese Nieuwjaar). 

Mijn soep met wakame zeewier en enoki champignons is heerlijk licht.  Daarna heb ik de veganistische General Tso's "kip" waarvan Saskia ook eet.  Zij heeft tempeh met groentes, die ook zeer smakelijk is.  De mannen konden dit eten toch niet aan en gingen naar de McDonald's ernaast voor burgers.

Vannacht zal het de koudste nacht in meer dan twintig jaar worden.  Men verwacht dat er zelfs een aantal records verbroken zullen worden.   Ik heb er meer dan genoeg van en met mij iedereen ten noorden van ons in ieder geval. 
De "googly eyes" foto van vandaag


6 reacties:

Corry zei

Hahaha! De bril is om cosmetische redenen! GEESTIG!

Anoniem zei

Heerlijk zo'n fanellen pyjama, ik slaap onder een flanellen dekbedhoes en op een flanellen onderlaken terwijl het hier 's nachts slechts rond het vriespunt is, hahaha! Prettig weekend gewenst met Saskia thuis en groetje van Henny Breedijk.

marianne zei

Goh, die Kai (ben net weer bijgelezen). Goed van 'm maar ik snap wel dat je het niet makkelijk vindt. Is ook best veel in korte tijd, eerst Katja, en nu Kai weer. Hoe lang gaat zijn mastersprogramma duren?

Leuk dat jullie naar Nederland komen (altijd welkom natuurlijk maar waarschijnlijk heb je het al druk genoeg)! Heb je inmiddels al ideeën genoeg of wil je nog tips?

Sterkte met de kou! Wat kan het toch extreem zijn bij jullie!

Jurgen de Bruin zei

Die waterkoker!!! GEWELDIG!!

Marion2 zei

Ongelooflijk, zeg, die kou. Wat gezellig dat Saskia zomaar even langs komt. Ik denk dat je nu wel even een opsteker kunt gebruiken.

Petra zei

@Corry - Ik vind een bril altijd vreselijk om te dragen en Saskia loopt ermee zonder er een nodig te hebben!

@Henny - Ja, dat flanel is zo lekker warm, het liefst zou ik het de hele dag aanhouden!

@Marianne - Dat mastersprogramma zou twee jaar duren. Hopelijk wordt hij aangenomen. Ik denk wel dat we ideeen genoeg hebben voor Nederland. Het zijn meer restaurant tips e.d. waar we naar op zoek zijn

@Jurgen - Hi hi

@Marion - Ja, dit weekend wordt sowieso gezellig, hoop ik, met veel familie