Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, februari 25, 2015

"Hump" dag

Woensdag wordt in de volksmond hier ook wel "hump day" genoemd.  Als ik beneden kom heeft Rick zoals iedere ochtend HLN aanstaan.  Toevallig speelt onderstaande reclame en ik weet niet waarom, maar hij werkt op mijn lachspieren (terwijl ik de reclames van dit bedrijf meestal heel irritant vind).

 
Altijd goed om de dag met een lach te beginnen, natuurlijk.  Het is buiten weer -7, maar binnen bloeit mijn orchidee uitbundig.  Iedere dag zijn er meer knoppen open.  Ik vind het een genot om naar te kijken en hoop hem aan het bloeien te houden.
 
Terwijl Kai en ik ontbijt eten zijn onze gevederde vriendjes ook weer aan hun ochtendmaal bezig op ons deck.  Flapjack vindt het prachtig en trekkebekt erop los.  Minder vind ik het als er een havik in onze dogwood gaat zitten.  Ik heb gelezen dat die in de winter vogelvoerhuisjes een goed jachtgebied vinden.  Gelukkig vliegt deze weer door.
Boven doe ik een uur al lezend op de elliptical en krijg zo bijna mijn tienduizend stappen bijeen.  Net als de schoonmaaksters komen ben ik klaar en ga dan ook gelijk maar boodschappen doen om niet voor hun voeten te lopen.
 
Als eerste ga ik bij Noodles & Company lunchen.  Ik bestel een kleine portie penne rosa, die een paar minuten later aan mijn tafeltje wordt bezorgd.  Echter, het lijkt wel heel veel voor hun kleine portie en inderdaad is het de grote portie. 
 
Geen probleem denk ik, want ik krijg zo gewoon meer eten dan waar ik voor betaald heb en neem de helft wel mee naar huis in een "doggy bag".  Kai zal dat graag voor zijn lunch morgen eten.  Maar de medewerker maakt uitgebreid zijn excuses en overhandigt me een coupon voor een gratis maaltijd!  Dat is nog eens service!
 
Cosmo heeft zijn "onverwoestbare" Kong speeltjes weer eens kapot gebeten.  Bij Petco ga ik eens kijken wat ik voor hem als puzzel kan vinden.  Ik neem een Kong bal mee om pindakaas in te doen. 
 
Verder zie ik wat er als een moeilijke puzzel in sterrevorm uitziet om snoepjes in te doen en voor Cosmo om te vinden.  In de beschrijving staat dat je met een snoepje moet beginnen, zodat de hond langzaam leert.  Dat klinkt goed (Cosmo heeft het hele ding in een halve minuut door!).
Nederlandse hondensnoepjes, ik neem de krokodil mee voor Cosmo
 
Toen wij terugverhuisden naar dit huis en ons nieuwe king bed in gebruik namen hadden we daar natuurlijk geen lakens e.d. voor.  Ik was op reis en Rick is gauw naar Target gegaan om dekbed en lakens te kopen. 
 
Dat is dus zo'n vijf maanden geleden en dit weekend liet Rick het onderlaken aan zijn kant zien.  Daar zitten enorme scheuren van slijtage in!  Aan mijn kant is er maar een heel kleintje, maar wat een ongewoon slechte kwaliteit voor Amerikaanse lakens, die ik gewoonlijk wel goed vind. 
 
Tijd voor een nieuw onderlaken dus en ik ga dat dit keer maar bij Bed, Bath & Beyond kopen, want de kwaliteit is daar zeker beter.   Hopelijk houdt dit laken het een stuk langer uit!
 
Als laatste ga ik boodschappen halen bij Whole Foods.  Daar horen ook nieuwe tulpen bij.  Er is duidelijk een nieuwe lichting bezorgd met veel verschillende kleuren om van te kiezen.  Ik ga eens voor geel met een rood randje en donker oranje. 
 
De tulpen hebben me enorm geholpen toch kleur in deze winter te zien. Helaas gaat deze tulpenboerderij naar de staat New York verhuizen, hopelijk komen hun tulpen hier dan nog wel.  De kwaliteit van de bloemen is vele malen beter dan die bij andere supermarkten worden verkocht.
 
Thuis klets ik bij met Christine.  Er wordt in het zuiden van dit land en ook bij hun in Alabama sneeuw verwacht.  Dat is hoogst ongewoon en er is vrijwel geen apparatuur om die sneeuw te verwijderen.  Hoewel Christine het leuk vindt om weer eens sneeuw te zien legt het hun leven wel veel meer stil dan hier waar er wel ploegen zijn.
 
Maandagmiddag was het veel te koud voor onze wandeling, maar nu is de temperatuur net boven het vriespunt.   Ook is er geen wind dus best lekker weer voor ons doen tegenwoordig (gemiddelde temperatuur hier nu zou tien graden zijn!).  Chris komt me dus met PJ ophalen voor een wandeling met de honden door de buurt.
 
Cosmo blijkt opeens weer diarree te hebben.  Wat hij nu weer gegeten heeft?  Misschien wel vieze sneeuw of zo.  Kai is lief genoeg om aan te bieden pompoen en rijst voor hem te halen bij Safeway.  Ik ben hem heel dankbaar, want mijn hoofdpijn, die ik al de hele dag heb, wordt steeds erger.
 
Uitgerekend vanavond word ik uitgenodigd mee te doen aan de buurt Bunco avond.  Ik zou zo graag gaan, maar ik voel me niet goed genoeg.  Het zou een hele avond pijn wegbijten worden en vroeger zou ik dat gedaan hebben zodat ze genoeg spelers zouden hebben.  Nu ben ik gewoon eerlijk, want een heel stel anderen heeft ook op het laatste moment afgezegd waardoor ze mij "nodig" hadden.
 
Van Whole Foods heb ik een lekker maaltje van zalm, erwtjes en zoete aardappelfrietjes meegenomen.  Zo is ook deze hump day weer voorbij.  Ook hier wordt vannacht sneeuw verwacht.  We zullen zien.
Grappig artikel over hoe Washington Nederlandse trekjes krijgt (marijuana wordt vannacht legaal in de stad)


6 reacties:

Anoniem zei

Hi petra,
Hoe hou jij die orchidee zo goed? Ik heb er ook altyd 1 in huis staan maar moet hem altyd na een paar weken vervangen....begryp dat het een makkelyke plant is, maar niet voor my dus ;)
Wat een ongelofelyke service van noodles and company....ik blyf me erover verbazen en hopen dat die service ook naar nederland overwaait!
Groetjes,
Evelyn

syl zei

Dat meenemen van overgebleven maaltijden zou ik hier ook zo fijn vinden!
Had je Cosmo dat krokodil ding al gegeven? Veroorzaakt hier bij de hond ook altijd heel veel windje. Zit heel veel zetmeel in. Ben er zelf niet zo'n liefhebber van. Hoe leuk ze er ook uit zien.

Anoniem zei

Tip:

Orchideeën het hele jaar door

n Orchidee,1 a 2x per week.in een bak in lauw water zich vol laten zuigen n half uurtje,
trouwens orchideen kun je jaren houden,komen steeds weer in de bloei.

http://www.infotalia.com/nld/tuin/planten_en_bloemen/kamerplanten/kamerplant_detail.asp?id=2080

groetjes Joke

Anoniem zei

Nou ik zie weer een schoon wit tapijt op de webcam. Wat een narigheid.
Hoop dat Cosmo zijn diaree snel over is.
Groet, Bea

Anoniem zei

Dag Petra

Heb over cosmo zijn diaree nagedacht ,zijn jullie van voer veranderd,want sommige honden hebben een gevoelige maag,de hond van me zoon,een witte herder (gevoelige maag) mag alleen een bepaald soort brokken hebben..
Verders heb ik nog een site gevonden,waar je over diaree bij honden nog vanalles na kunt lezen:

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/hond/diarree.html
Beterschap voor Cosmo
groetjes Joke

Petra zei

@Evelyn - Ik volg hun advies en geef een klein kopje lauw water eens per week.

@Syl - Ja, Cosmo vond die krokodil heerlijk, maar wist niet dat er zoveel zetmeel in zat. Ik geef het hem maar heel zelden

@Joke - Dank voor de link!

@Bea - Ja, weer sneeuw vandaag, meer dan genoeg van!

@Joke - Nee, niet veranderd van eten. Alweer bedankt voor de link. De pompoen en rijst lijkt goed te werken, trouwens