Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, februari 18, 2015

IJzige watervallen

Prachtige blauwe lucht lacht me tegemoet als ik de lamellen open.  Het is ook "maar" -5 en een plan vormt zich in mijn gedachten voor vanmiddag.  Maar eerst ontbijten en sporten.
 
Na weer een paar lekkere gepocheerde eieren met spinazie en kaas en ettelijke koppen koffie rijd ik naar Lifetime Fitness.  Daar doe ik eerst een uur cardio op hun speciale schaatsachtige machine.  Intussen kijk ik een aflevering van Downton Abbey, dan gaat de tijd altijd extra snel.
 
In de kleedkamer trek ik mijn bikini aan en ga de warmte van de hot tub en sauna in mijn spieren laten trekken.  Als ik uit de hot tub kom belt mijn zus.  Ze heeft het helemaal gehad met de sneeuw en kou.  Ze hebben meer dan twee meter liggen en het is ronduit gevaarlijk.  Ik moet er niet aan denken!
 
Als ik weer helemaal warm ben en bijgepraat met mijn zus douche ik en verlaat de sportschool.  Ik rijd eerst naar Total Wine aan de overkant waar ze eindelijk een doos van mijn favoriete sauvignon blanc hebben.  Die neem ik natuurlijk mee, zo kan ik weer een tijdje toe.
 
Bij Pho Thang Long bestel ik een lekkere kip pho met hun limoen soda voor de lunch.  Dit restaurant ligt precies op weg naar huis.  Na de mindere ervaring met pho vorige week vind ik hun soep nog lekkerder.
 
Dan rijd ik naar huis waar ik Cosmo aanlijn en in de van laat springen.  Hij hoort het woord "Great Falls" en gaat maar al te graag mee.  Kai kreeg ik niet zover, hoewel wat frisse lucht voor hem goed zou zijn.  Hij heeft een groot werkprojekt wat hij voor hij naar Nederland vertrekt af wil hebben.
 
Cosmo en ik rijden door het winterse landschap naar het park.  Ik laat mijn parkenpas zien en parkeer de van op de vrij lege parkeerplaats.  Toch zijn we duidelijk niet de enigen, want het pad is duidelijk al door een heel aantal mensen belopen.
 
Eerst lopen we richting het adelaarsnest, want ik wil kijken of dat er nog wel is na de orkaankracht wind, die we een paar dagen geleden hadden.  Gelukkig is dat het geval.  Ik meen er zelfs een witte kop van een vogel in te zien, maar dat zou ook sneeuw kunnen zijn van zo ver weg.
 
Het is rond het vriespunt, dus "warm" voor ons doen.  Ik ben blij lekker in de natuur te lopen, want de wolken pakken zich al samen.  Die zullen sneeuwbuien en weer veel en veel koudere temperaturen brengen. 
 
De watervallen zijn prachtig!  De sneeuw brengt definitie op de rotsen en er is heel veel ijsafzetting.  Zo heb ik ze nog niet eerder gezien.  Ik ben dan ook niet de enige hier met een fototoestel.  Ik neem ruim de tijd om te genieten van het natuurgeweld in de rivier en loop dan terug naar de van.
 
 

Op weg naar huis gooi ik de van vol bij het Safeway station.  Benzine is nog steeds belachelijk goedkoop.  Op de radio hoorde ik dat een vat olie nu $52 kost, nog niet zo lang geleden was dat meer dan $100!
 
Thuis ga ik verder aan de puzzel van Jan van Haasteren.  Die wil ik vandaag afkrijgen.  Rick komt thuis en helpt met de laatste stukjes.  Helaas missen er twee, waarschijnlijk dankzij een zekere schattige, maar soms ergerlijke, rode kater.  Meteen kiezen Rick en ik een nieuwe puzzel van Jan van Haasteren van Amazon, die vrijdag zal komen.  We hebben de smaak te pakken!
 
Voor het avondeten bestellen we Thais.  Mijn favoriete gerecht heeft verse groene peperkorrels, heerlijk.  Intussen zijn de temperaturen weer ver onder nul gedaald.  Morgen en overmorgen zullen zelfs de koudste dagen van dit jaar worden.  Er is nog geen grote opwarming in zicht als ik naar de vooruitzichten kijk.

We hebben deze week wel een grappig fotografiethema, "googly eyes", dus van die grappige rollende oogjes.  Mijn foto's tot nu toe:

Foto's van vandaag staan hier
 

5 reacties:

Tineke zei

Toeristische tips; Utrecht is een prachtige stad; lekker wandelen over de grachten, winkels kijken en uit eten.
Ken je museum 'de Hermitage'in Amsterdam; prachtig oud gebouw , met een tentoonstelling 'oude meesters' is echt wat voor je. Amsterdam is natuurlijk ook een mooie wandelstad, met verniewde rijksmuseum en v. Gogh, Artis dierentuin.
Lekker wandelen bij natuurmonumenten in 's Gravenland; ook leuk bezoekerscentrum.
Een dagje aan zee, de duinen of nog beter; dagje Texel; het eilandgevoel.
Bezoek een zekere molen
Is je bezoek naar NL al aardig ingevuld?

Anoniem zei

Ik kijk tijdens het sporten naar 'the good wife'. De tijd gaat echt lekker snel op die manier.
Mooi die plukjes sneeuw op de rotsen. Wat lekker dat je er op uit bent gegaan vandaag zeker gezien de kou die er aan komt.
Groetjes Anja L.

Unknown zei

Oh wat zien die foto's er koud uit!! Maar wel prachtig! Je kunt je niet voorstellen dat we alweer bijna in de lentemaand zitten....Die puzzel hebben wij ook, lastig maar leuk en veel werk. Van Haasteren blijft leuk.
Gr. Greet

Anoniem zei

Als je in Nederland bent, over enkele weken, dan kun je de puzzels van van Haasteren ook bij de Blokker kopen.
Je moet dan wel een Blokker hebben met een speelgoedafdeling.

Groetjes,

Anika

Petra zei

@Tineke - Dank je wel! Ik zou graag naar de musea gaan, maar ben bang dat ik de anderen alleen naar het Rijksmuseum krijg. We zijn maar zes volle dagen in Nederland dus het schema zal snel volzitten

@Anja - Ik moet iets nieuws vinden om te kijken, want dat gaat toch sneller dan lezen

@Greet - Het blijft hier maar koud! Wat zal iedereen hier in het noordoosten van de VS blij zijn als het inderdaad lente is!

@Anika - Ja, daar dacht ik eerst aan, maar dat neemt dan weer plaats in, die ik liever voor iets anders gebruik.