Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, februari 22, 2015

Onverwachte sneeuwstorm en gezellig familieweekend

Zaterdag

Het werd gisteravond vrij laat met Katja en Kevin dus ik blijf wat langer liggen dan Rick, die al eerder ging slapen.  Als ik opsta is Rick al op weg naar Starbucks om ontbijt te halen.  Hij komt terug met lekkere koffies en sandwiches voor ons en Katja en Kevin.

Gelukkig zijn onze buizen niet bevroren zodat Snickers in ieder geval nog uit de kraan kan drinken

Terwijl we zitten te eten begint het te sneeuwen.  Er is voorspeld dat er een paar centimeter zal vallen en begin van de middag zal het tot ijzel overgaan.  Geen fijne weerdag, dus, maar daar hebben we ons al op voorbereid.
Mijn "HappyLight" is aangekomen!

Rick gaat nog gauw even buiten hardlopen en ik doe 5000 stappen op de elliptical boven.  Precies als we klaar zijn roept Rick dat zijn vader en Carol zijn gearriveerd.  Zij zijn vanochtend met het oog op het weer heel vroeg vertrokken.  Maar goed ook, want ze zagen al een aantal ongelukken door gladheid onderweg.
Cosmo en Django willen constant naar buiten

Katja en Kevin zijn eigenwijs en vertrekken toch naar de dierenarts om Django's nagels te laten knippen.  Eenmaal daar lukt dat niemand dus ze keren onverrichterzake, maar met een kalmerend middel voor Django voor volgende keer, terug. 

Een beetje bleek om de neus komt Katja binnen.  De wegen zijn verschrikkelijk slecht en toch is het druk, zegt ze.  Ze moesten een omweg maken om thuis te komen, want overal blokkeerden gestrande auto's hun weg. 

Het blijft namelijk maar sneeuwen en in plaats van een paar centimeter ligt er al meer dan tien!  De "winter weather advisory" is dan ook maar snel veranderd in een "winter storm warning".
Vanuit mijn warme stoel is het best mooi

We maken lunch, gelukkig hebben we meer dan genoeg proviand in huis.  Ricks vader is dol op Europees eten en we genieten van de Poolse worsten en Goudse kaas.  Ook introduceer ik beschuit met hagelslag wat ze maar heel vreemd vinden, ha ha.

Een groot deel van de middag "werken" Katja, Kevin en ik aan de nieuwe Jan van Haasteren puzzel.  Deze lijkt makkelijker, maar ik denk dat we problemen gaan krijgen als alle groene stukjes op de juiste plaats gezet moeten worden.

Intussen ligt er zo'n twintig centimeter sneeuw en het komt nog gestaag naar beneden.  Ik neem toch mijn fototoestel maar even naar buiten.  De hondjes volgen met enthousiasme dus ik fotografeer hen ook spelend in de sneeuw.

Rick gebruikt de sneeuwblazer om de oprit schoon te maken voor de ijzel komt.  Die begint om een uur of zes en verandert alles in een ijsvlakte.  De hele rondweg om Washington staat compleet vast en de berichten over mensen in greppels en vervelende ongelukken zijn constant.  Zo blij dat wij nergens heen hoeven!
Even een paar leuke groepsfoto's
 

Rick zet de quiche en shepherd's pie, die ik gisteren van Pie Gourmet heb gehaald, in de oven.  Terwijl die opwarmen maken we een lekker frisse salade erbij.  We gaan met zijn allen aan tafel in de eetkamer en het wordt een gezellige maaltijd.  Er is zelfs niets over van de twee grote "pies"!

Na het eten kletsen we geanimeerd met zijn allen.  Het is ook zo leuk te zien hoe Kevin er gewoon helemaal bijhoort. Als toetje is er kersenvlaai en gemengde vruchten vlaai.  De jongeren vertrekken naar de basement voor een spelletje en Rick en zijn vader genieten van een cognacje. Pas tegen elven gaan de gasten naar bed en waagt Rick zich naar buiten om de honden uit te laten.  Het is praktisch een ijsbaan daar, wat een weer!  Morgen dooit het hopelijk een beetje weg.

Zondag

Om een uur of half negen ontbijten we met zijn allen.  Het belooft eindelijk eens boven nul te worden vandaag en Rick en ik besluiten de honden dan maar meteen een flinke wandeling te geven.  De rest heeft geen zin zich zo in te spannen.
Ondanks de ijsregen ligt er toch een flink pak sneeuw

De sneeuw en het smeltende ijs maken wel voor vieze natte straten en binnen de kortste keren zijn mijn voeten doorweekt.  Gelukkig is het werkelijk lekker en in de zon heb ik zelfs mijn skijack open.  Dat voelt lekker!!

Na ongeveer een uur zijn we terug thuis en maken de auto's op de oprit schoon.  Saskia neemt als eerste afscheid en rijdt terug naar Richmond.  Zij heeft een paar proefwerken en een essay de komende week waar ze op haar kamer beter voor kan studeren dan hier in ons drukke huis.

Voor de lunch halen we van alles lekker van Panera.  Ik neem een soba noodle bowl en Katja probeert die ook.  Tot mijn verbazing vindt zij die helemaal niet lekker!  Meestal hebben we wel dezelfde smaak in voedsel.

Na de lunch pakken Katja en Kevin weer in en nemen Zorro en Django mee.  Ze nemen afscheid en rijden terug naar New Jersey.  Het was leuk voor Ricks vader en Carol om Kevin ook te leren kennen.  Hij past heel goed in onze familie.

Zoals ik al eerder schreef is Ricks vader dol op buitenlandse etenswaren.  We gaan daarom een rondje Europese winkels doen, beginnend bij de German Gourmet.  Daar koop ik ook meteen een paar zakken Erdnuss Flippies, die vind ik zo lekker!

Daarna is de beurt aan de Russian Gourmet waar we wat zalmcaviaar mogen proeven.  Het is zo verleidelijk een potje mee te nemen, maar ik weet me in te houden.  Na nog een paar Poolse worsten bij de nieuwe Polish Market te hebben gekocht gaan we weer huiswaarts.

De sneeuw smelt intussen goed, want het is maar liefst 9 graden.  We genieten er maar zoveel mogelijk buiten van, want morgen gaat het kwik weer ver naar beneden.   Maar de cardinaaltjes zingen nu allemaal enthousiast en dat luidt voor mij altijd echt de lente in.
Het lied van de cardinaal stemt mij zo vrolijk!

Voor het avondeten gaan we naar Tysons Corner.  Eerst laat Rick de Microsoft winkel aan zijn vader en Carol zien en dan hebben we bij Seasons 52 gereserveerd.   Wat is het toch fijn om zo dicht bij deze enorme mall te wonen.  Ik zie de ogen van de Michiganders gewoon groot worden, zoiets hebben ze in hun omgeving niet.  Er is een reden dat het verkeer in dit gebied zo druk is, er is zoveel te doen!

Bij Seasons 52 delen we een flatbread met kreeft en ik heb hun ontzettend lekkere champignonsoep.  Als "hoofdgerecht" heb ik de tuna tartaar en als bijgerecht de heerlijke spruitjes.  Ook de anderen smullen van hun gerechten en Kai krijgt goed de aandacht als enige "kind" mee.

Thuis gaan we naar de Oscar uitreikingen kijken.  De enige film van de genomineerde films, die ik heb gezien, is The Grand Budapest Hotel.  Kai maakt intussen nog kaiserschmarrn als toetje.  Erg lekker, ik had er nooit van gehoord.  Het was een heel gezellig familieweekend.

Sneeuwfoto's van gisteren staan hier

6 reacties:

Anoniem zei

Wat een gezellig weekend,hadden jullie met z,n allen,fijn gevoel om er op terug te kijken.
Jonge vader en moeder,heeft Rick nog zeg..
Als ik Cosmo zijn blik zie,dan kan je hem niet weerstaan,om hem zijn zin te geven..wat een lieve hond.
Wat een sneeuw is er gevallen bij jullie,ja weet het,in Boston was het nog erger..maar zo voor en na,komt toch de lente eraan,gelukkig maar!

groetjes Joke

naomi zei

https://www.youtube.com/watch?v=JGjeaHe7GkY

Ik moest over jouw hagelslag verhaal denken aan dit youtube filmpje over Amerikaanse kinderen die ontbijt over the worlde testen en groot fan zijn van de hagelslag. Erg komisch.

Liefs naomi

Ron zei

wat een gezelligheid! De vader van Rick ziet er idd nog jong uit zeg! De winter blijft bij jullie hangen. Hier blijft het maar sukkelen....

Anoniem zei

Dacht toen ik vanochtend de foto's zag, dat Rick zijn broer er was. Zijn vader ziet er heel jong uit zeg!

Anja zei

Wat een gezellig weekend met zijn allen samen!

Petra zei

@Joke - Ricks vader is bijna 80! En dat is helaas niet Ricks moeder, die overleed in 2001. Maar ik teken ervoor zo oud te worden als mijn schoonvader en zijn vriendin! Ze zijn enorm actief

@Naomi - LOL, ja, dat filmpje heb ik ook gezien

@Ron - Van mij mag het straks in Nederland heerlijk lenteweer zijn :)

@Ruud - Ik zal het hem doorgeven, hij is dus bijna 80!

@Anja - Dat was het zeker!