Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, februari 11, 2015

Orchideeen en viering eerste "date" 28 jaar geleden

Na een heerlijke nacht slapen ben ik warempel tegelijkertijd met Rick wakker!  Het is zo zelden dat ik met hem tegelijk ontbijt.  Voor mij is het vandaag een paar gepocheerde eieren met kaas en tabasco. 

Rick vertrekt naar zijn werk en ik geniet nog van een paar sterke koppen koffie.  De amaryllis bloeit nu prachtig en ik zet er een foto van op Facebook om Tatiana, van wie we hem kregen in november, te laten zien hoe mooi hij is.  Deze plant en de tulpen brengen welkome kleur in huis!

Het vogelcafe is ook weer drukbezocht.  Het blijft allemaal gezellig tot er een groep spreeuwen komt, die al ruzieend heel wat tot zich nemen.  Kai klopt eens hard op het raam en weg zijn ze! De lieve pa en ma titmouse, die een nest in een van de bomen in onze achtertuin bouwen komen al snel weer terug.

Als de koffie op is moet ik wel naar boven voor een uur interval op de elliptical.  Ik stel hem zwaar in voor de twee minuten "interval".  Intussen kijk ik episodes van Downton Abbey.  Zoals in Nederland grappige recensies over Boer Zoekt Vrouw zijn, zo zijn die hier over Downton Abbey.  Wij zijn hier in de VS aan aflevering 6 van seizoen 5.  Als je ook kijkt en recensies leuk vindt, klik dan hier voor die aflevering.

Gauw maak ik me klaar om naar de stad te gaan, want ik heb met Anja afgesproken en zij komt om half twaalf.  Kai is weer zo lief om ons naar de metro te brengen.  Het is lekker weer, heel zonnig en niet zo koud.  Fijn, want we moeten een tijdje wachten tot de trein komt.

De metro heeft op het moment nogal wat problemen en we stoppen dan ook een aantal keren tussen stations om de een of andere reden.  Het duurt dan ook wat langer dan gewoonlijk voor we bij Federal Triangle uitstappen.

Met het risico sentimenteel en overdreven te klinken vind ik het weer zo super om in Washington rond te lopen!  Het Capitool in de verte, Pennsylvania Avenue, het Witte Huis, ik houd van deze stad!  Anja is het overigens roerend met mij eens, dus ik ben niet de enige gek. 

Tegenover het mooie National Archives gebouw gaan we bij bakkerij Paul lunchen.  We zijn allebei dol op hun sesamzaad stokbroodje met gerookte zalm.  Ieder hapje daarvan is zo lekker!
De toonbank is een en al verleiding!

Vandaag willen we de orchideeen tentoonstelling in het Natural History Museum bezoeken en fotograferen.  Om het jaar wordt die hier gehouden en anders in de Botanic Garden.  Die in de Botanic Garden vind ik altijd veel mooier en dat is dit jaar ook weer zo.

Het blijven natuurlijk prachtige bloemen, maar er is maar een vrij kleine kamer in het enorme museum voor ze ingericht.  De verlichting is slecht en daardoor is het moeilijk fotograferen.  Ik probeer mijn macrolens weer uit en er komen best een aantal mooie foto's.  Maar van de bijna 200 die ik er schiet kan ik het gros weggooien.

De tentoonstelling hier is meer gericht op onderwijs, zoals het een museum betaamt.  Er lopen dan ook een paar vrijwilligsters rond, die van alles te vertellen hebben over de aanwezige planten.  Ze laten de vanille orchidee zien, die helaas niet bloeit, en de orchidee, die heel erg naar chocolade ruikt.

Nadat we alle foto's, die we maar zouden willen, hebben genomen, lopen Anja en ik de Mall op.  Ons fotografiethema deze week is "I love..." en ik wil een Washington foto daarvoor want I <3 als="" boven="" daar="" dc="" e="" er="" gaan="" hartsymbool="" het="" in="" is="" k="" kies="" laat="" maar="" monument="" naar="" nbsp="" nog="" ook="" p="" proberen="" te="" voor.="" washington="">
Park rangers verkleed omdat het maandag Presidents Day is (12/2 Lincoln en 22/2 Washington)

Ook op de terugweg heeft de metro problemen.  We denken in een Vienna trein te zijn gestapt, maar moeten in West Falls Church uitstappen na een tijdje zonder uitleg in een tunnel stil te hebben gestaan.  Dat laatste is niet meer zo fijn nadat er iemand is overleden na rook in de trein een paar weken geleden.  Ik moet toegeven dat ik niet meer zo gerust in een metrotrein zit sindsdien.

We wachten op de volgende trein en ik vraag Kai ons op te halen van het station.  Dat doet hij lief en thuis neem ik weer afscheid van Anja.  Zij gaan komende week skien en daarna hebben we het beiden druk dus het zal even duren voor we elkaar weer zien.

Vanavond gaan Rick en ik vieren dat we elkaar 28 jaar geleden in persoon ontmoetten.  Dat was bij Bennigan's, maar het filiaal is er niet meer.  We besluiten dus naar een van onze favorieten te gaan.  Pazzo Pomodoro wordt het.

We besluiten aan de bar te eten en een van de eigenaren, Jimmy, komt ons feliciteren.  Ik heb namelijk een foto van mij en Rick op Facebook gezet met ondertiteling en de Facebook persoon van Pazzo Pomodoro zag dat.  Dat is nu eens klantenservice!
Het eten is weer heerlijk en we krijgen "Baci di Sofia" als dessert.  Zes mini chocolade cupjes gevuld met zabaglione en bovenop een framboos, het smaakt heerlijk!   Niet voor niets zit dit restaurant altijd vol.  Het was een heerlijke avond zo midden in de week, op naar de volgende achtentwintig jaar samen.
Welterusten dan maar, zegt Flapjack!
Als laatste ben ik benieuwd hoe jullie over de "Fifty Shades of Grey" film denken.  Ik heb de boeken met ietwat afgrijzen gelezen en na Saskia's nare ervaringen is mijn opinie nog meer versterkt.  Het stuit mij tegen de borst hoe deze film wordt gepresenteerd als een "romance".  De boeken kennend is het dat zeker niet!  Maar misschien zie ik het te scherp, meningen worden gewaardeerd.  Gaan jullie de film zien?

Foto's van de orchideeen staan hier.
 


15 reacties:

Anoniem zei

Denk niet dat ik naar 50 shades of grey ga. Vond het boek (heb alleen nr. 1 gelezen) al 2x niks.
Echt heel slecht een soort romannetje die je in de trein leest.
Hou het liever bij me eigen fantasieen en speeltjes.

Hester

Anja zei

Prachtige foto’s heb je gemaakt. Jammer dat de verlichting zo slecht was ook ik heb veel foto’s weg kunnen gooien.
Nee, ik ga de “Fifty Shades of Grey” niet kijken. Het boek was alles behalve een romance.

Margreet zei

Ik las de boeken ergens in een vakantie, op een strand. Ach, las lekker weg. Zelf heb ik geen enkele ervaring met een a busive relationship gelukkig. Ik heb geen zin om de film te kijken.

Tineke zei

Mooie foto's van orchideen, de tip voor verzorging die je gisteren kreeg is top; zo krijg ik ze ook altijd weer in bloei. Ik geef alleen geen bijvoeding.
Ik heb 50 shades of grey niet gelezen; spreekt mij helemaal niet aan en ga ook zeker niet naar de film.

Anoniem zei

Ik ga ook niet naar de film kijken. Ik heb de boeken ook niet gelezen. Geen belangstelling voor. Er wordt hier ook belachelijk veel aandacht aan de film geschonken, zelfs in het 8-uur-journaal.

Anika

Anoniem zei

De filmrecensies in Ned. over de film (die gisteravond in première ging en door 35.000!! vrouwen is bijgewoond) worden beschreven als een ietwat brave film! De 'heftige'scènes die in het boek zijn beschreven, worden in de film niet weergegeven! Ik heb deel 1 van het boek gelezen ware het niet dat ik veel passages heb overgeslagen, dus deel 2 heeft niet mijn interesse en de film ook niet.
Groetje van Henny Breedijk.

Anoniem zei

Ben niet benieuwd naar die film,schijnt weer zo'n hype te zijn.De boeken heb ik ook niet gelezen.
De serie Downton Abbey had wel mijn interesse, heb ze ook allemaal gezien. Er volgt nog een serie en dat betekent dan tevens het einde . Bij de BBC zullen wel weer een ander verhaal op de kop tikken.
Mooie foto's weer.
Groetjes Wil

Anoniem zei

Mooie foto's van de orgideeën, jammer dat het licht niet zo goed was.
Ik ga zeker niet naar de film, ik heb de boeken ook niet gelezen.
Wat een heerlijk dessert die mini muffins!
Groetjes Anja L.

jolanda zei

Ik heb de boeken gelezen en vond het niet beter als een stuiverromannetje. De film zie ik wel een keer op tv. Maar ik denk, mede door wat Saskia is overkomen, dat je het te scherp ziet. In het verhaal is de seks gewelddadig maar zij bepaalde de grenzen, niet hij. En buiten de seks is het een redelijk normale relatie van een door zijn jeugd getraumatiseerde miljonair en een net afgestudeerd meisje.

Anoniem zei

Hi Petra,

Ik ga ook zeker niet naar 50 Shades of Grey en heb het boek ook niet gelezen (o.a. het AD gaf de film gisteravond een matige recensie).

Wel ben ik onlangs naar The Theory of Everything geweest (briljante film & dito acteerwerk) en wil ik nog graag naar Selma.

Groetjes,
Evelyn

Emma zei

Ik denk dat dit artikel jou (en Saskia) wel zal aanspreken: http://www.mamamia.com.au/rogue/fifty-shades-of-grey-review-rosie-waterland/

Ik heb de boeken niet gelezen (ze leken me oervervelend, met al dat lipbijten en de oh my's) en de film sla ik ook over.

Ann zei

Boeken zijn alsof je harlequin boeken leest, je weet wel waar je aan begint... film interesseert me helemaal niet !

Petra zei

@Hester - Helemaal gelijk heb je

@Anja - Volgend jaar weer in de Botanic Garden gelukkig

@Margreet - Het is voor mij ook net zoiets als dat ik een thriller wel zou lezen maar niet naar de film zou gaan. Te realistisch dan

@Tineke - Goed dat je geen bijvoeding geeft en de orchideeen toch bloeien, hopelijk doen die van mij dat ook.

@Anika - Dat verbaast me ook zo, dat het zoveel aandacht krijgt

@Henny - De seksscenes vind ik het erge niet, zijn emotionele grip op haar is wat me tegenstaat.

@Wil - Dat Downton Abbey na volgend seizoen ophoudt schijnt een rumoer te zijn. De executive producer zegt dat ze het per jaar bekijken.

@Anja - Dat dessert waren mini chocolade cupjes met zabaglione en framboos

@Jolanda - Hm, ben ik niet met je eens en met mij vele anderen ook niet. Deze recensie zegt het voor mij helemaal: http://www.mamamia.com.au/rogue/fifty-shades-of-grey-review-rosie-waterland/

@Evelyn - Theory of Everything wil ik ook nog zien

@Emma - Grappig, ik zette die link net in het berichtje aan Jolanda hierboven. Inderdaad schrijft zij precies hoe ik erover denk

@Ann - Tja, Harlequin boeken lees ik ook niet inderdaad en als daar films van zouden worden gemaakt zou ik ook niet gaan.

Tink zei

Ook ik zal niet de film zien nog heb ik de boeken gelezen. Saskia is een sterke jonge vrouw, ik heb veel respect voor haar dapperheid om haar verhaal te vertellen.
Ik heb dat nooit gekund. Je denkt op die leeftijd dat het normaal is, dat het misschien wel zo is dat je niets waard bent. Ik heb Post Traumatic Stress Disorder er asn over gehouden.geweldadige relationship or sex scenes zijn triggers..
Ik ben mishandeld lichamelijk en emotioneel door de man die mijn vader was en mijn eerste man.

Ook ik ben er doorheen gekomen en voedde mijn dochter alleen op. Helaas moest ik ook nog 2 keer verkrachting met geweld meemaken. Zoals ze hier zeggen at gunpoint.

Voor mij zijn dat soort 'spannende' dingen zoals in zo'n film, niet weggelegd.
Het heeft veel nare nasleep. Zo durf ik nu nog nooit met een vreemde of bekende man alleen in een auto te gaan. Wat je bewegingsvrijheid enorm belemmerd omdat je geen taxi of uber kunt nemen.
Mijn man moet mij dus naar elke dokter of medische behandeling brengen. Ik raak volkomen in paniek als ik een taxi zou moeten nemen. Ik las dat in India, Uber auto's uitgerust gaan worden met een paniek button voor vrouwen als ze in nood zijn.Het is triest dat dit nodig is.
Saskia heeft gelukkig zoveel wijsheid gehad weg te gaan voordat ze ook nog met dit soort dingen later had moeten omgaan

Ik kan, en dat klinkt misschien zoetsappig, alleen genieten van een romantische avond met mijn man als er geen geweld of dominantie aan te pas komt. Meer het romantische waar je als tiener over zwijmeld. Met rozen en chocola en zo'n geweldig Valentijns diner als jullie twee hadden.

Het gevaar dat deze films zo populair zijn is dat men geweld met sex normaal gaat vinden. Zeker nu er zoveel gevallen van college en universiteit verkrachtingen naar voren komen blijkt wel dat deze jonge jongens het heel normaal og gewoon vinden, er zelfs video's van maken en die plaatsen op Social Media. Ik vind het een nare gevaarlijke ontwikkeling en zal zeker nooit nalaten om over mijn ervaringen te praten en jonge meisjes en vrouwen bewust te maken dat het niet okay is als je gedomineerd wordt of tegen je zin gedwongen wordt dingen te doen die niet overeenkomen met wie je bent.
Petje af voor Saskia!

Petra zei

@Tink - Verschrikkelijk, jouw verleden! Ik heb ook het e.e.a. meegemaakt qua emotionele "abuse" (ik kan er geen goed NL woord voor bedenken) en denk dat mijn lichamelijke problemen daar deels door komen. Ik vind die nieuwe naam helemaal niets, behalve zoals je zegt dat het een disease is.