Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, februari 16, 2015

Presidents Day

Alweer heb ik lekker in mijn flanellen pijama geslapen, want de temperatuur zakte weer tot kouder dan ik het me hier kan heugen.   Ik moet zeggen, we slapen er wel goed door in die koude kamer.  Ik loop met Rick naar beneden en zwaai hem uit naar zijn werk.  Althans, van achter glas, want dit weer is me veel en veel te koud!

De niet-ijsbloemen in huis zijn nu een nog groter genot dan gewoonlijk
 
Rick heeft al koffie gezet en ik geniet van een bakje aardbeien en een paar wafels als ontbijt.  Dan haast ik me naar Anytime Fitness om nog wat cardio voor de personal training te kunnen doen.  Omdat het voelt als -23 pak ik me zo dik mogelijk in.  Als ik naar buiten stap zie ik nota bene een van onze tienerbuurjongens in korte mouwen en korte broek voorbij joggen!
 
Mijn Holland das is lekker dik
 
Als ik bij de sportschool aan kom rijden zie ik een brandweerwagen en ambulance met zwaailichten voor de deur staan.  Uh oh!  Ik parkeer in de garage en loop naar boven waar ik even moet wachten tot de stretcher met patient de lift ingaat. 
 
Sharon vertelt als ik eenmaal binnen ben dat hij een gast van iemand was en buiten bewustzijn raakte.  Ze is er nogal van ondersteboven, want dit is pas de tweede keer ooit dat ze een ambulance voor iemand heeft moeten roepen.  Ik stel haar wat gerust, want de man zag er niet dodelijk ziek uit toen ik hem zag.
 
Na het uur personal training doe ik cardio om stappen bijeen te krijgen.  Daarna kleed ik me weer tot alleen mijn ogen zichtbaar zijn en ga huiswaarts.  Op de radio is men helemaal in de ban van de sneeuw die vannacht moet gaan vallen.  Ik hoop alleen maar dat het minder wordt dan verwacht.
 
Thuis geef ik Cosmo een heel, heel snelle wandeling.  Hij verveelt zich duidelijk binnen, maar ik kan gewoon niet langer naar buiten.  Ik ga eens een paar spelletjes binnen voor hem bedenken morgen.  Hoewel hij dan lekker in de sneeuw in de tuin zal kunnen ravotten.
 
De vogeltjes zijn blij met ons eten
 
Dan maak ik me klaar om naar de mall te gaan.  Kai is nog in pijama gekleed en blijft vandaag de hele dag binnen.  Hij heeft een werkopdracht van zijn werkgever in Richmond.  Ik bedenk me dat Kai werkelijk vrijwel alleen online contacten heeft en nergens heen gaat, later vandaag zal die gedachte door Kai verwoord worden.
 
Onderweg naar de mall bedenk ik me dat ik nog een coupon heb voor gratis valet parkeren.  Vandaag is de perfekte dag om die te gebruiken en binnen een minuut sta ik binnen in de mall.  Op dagen als deze ben ik toch wel heel blij met zo'n enorm overdekt winkelcentrum.
 
Om te beginnen ga ik lunchen aan de bar bij Seasons 52.  Het is druk in de mall, want het is Presidents Day.  Scholen zijn dicht en mensen (behalve Rick, helaas) hebben vrij.  Aan de bar is nog plaats en ik geniet van een kop heerlijke verse champignonsoep en een quinoa salade.
 
Voor Kerst heb ik van Rick een nieuw Swatch horloge gehad en bij de Swatch winkel laat ik het eindelijk op maat maken.  Die horloges zijn mij altijd veel te groot, er moeten maar liefst vier schakels uit voor mijn dunne polsen.
 
Dan ga ik op zoek naar de winkel waar Rick de Jan van Haasteren puzzel kocht.  Ik wil er nog wel een voor na deze of misschien een andere leuke artiest.  Volgens Rick ligt die tegenover Pandora, maar daar zijn alleen maar zwarte gordijnen te zien.  Het was een seizoensgebonden winkel, jammer genoeg.
 
Bij de Microsoft Store krijg ik gratis een nieuwe beschermsticker voor mijn Band.  De medewerker zegt me naar de Zagg stand te gaan waar ze hem volgens hem ook gratis zullen aanbrengen.  De eigenaar van die stand is daar niet blij mee, het kost $7, zegt hij streng.  Nou, prima, zolang hij er maar netjes opzit.
 
Bij Barnes and Noble kijk ik tussen de puzzels of daar iets tussen zit.  Ik vind een paar leuke, maar niet echt wat ik zoek, dus besluit eerst degene, die we nu hebben liggen, af te maken.  Dan kan ik op het internet vast een leuke nieuwe vinden.
 
De van wordt heel snel voorgereden door de valet, gelukkig.  Inmiddels is de sneeuw gearriveerd en het is zo koud dat alles meteen blijft liggen.  Het werd vandaag nooit warmer dan -9.  Ik rijd naar Whole Foods om wat nieuwe tulpen te halen en ook daar is het enorm druk.
 
Dit koude weer maakt dat ik snackneigingen krijg en ik geef toe dat ik een zak chips en wat lekkere crackers in mijn mandje gooi.  Verder dan een paar boeketten rode tulpen, kleur wil ik in huis!
 
Door lichte sneeuw rijd ik naar huis.  Daar ga ik verder aan de puzzel.  Ik moet en zal hem van mezelf deze week afkrijgen!  Het gaat nu ook wat sneller, maar poeh, het is een uitdaging!
Kai's auto is al lichtelijk besneeuwd
 
Rick komt thuis en wil graag bij Glory Days Grill gaan eten.  Kai komt ook mee en al glijdend over een laag sneeuw rijden we naar het restaurant.  Onvoorstelbaar hoe slecht de wegen zijn!  Dit weer is dan ook zeer ongewoon voor ons, vooral de kou.
 
Bij het restaurant bestellen we eerst heel hete buffalo kipstukjes.  Dan heb ik een bisonburger met gegrilde champignons en paprika.  De mannen hebben ook iets gegrilds.  Ik ben vergeten wat, want Kai doet Rick en mij schrikken met zijn plan om al eind april naar Duitsland te vertrekken. 
 
Wauw, dat is veel sneller dan ik had verwacht.  Hij kan zich pas in mei voor het masters programma in Mainz aanmelden, maar Kai wil al eerder naar Duitsland.  Hij kan voor zijn huidige werkgever blijven vertalen en hoopt in Duitsland zelf gewoon zijn weg te gaan vinden.  Slik!
 
Door de sneeuw rijden we terug naar huis waar de open haard aangaat.  Ik moet Kai's aankondiging echt even laten bezinken.  Ik snap dat hij hier verder behalve ons niets heeft.  Hij wil een leven op gaan bouwen en dat begrijpen we.  Het is alleen zo ontzettend ver weg!
 
Nog even over Presidents Day, de titel van dit blog.  Er zijn maar liefst zes presidenten met een Nederlandse achtergrond: Martin van Buren, Warren Harding, Theodore en Franklin Roosevelt en, geloof het of niet, George H. en George W. Bush.  Martin van Buren sprak als enige Nederlands in het Witte Huis.



20 reacties:

marijke zei

Begrijpelijk dat jullie het nieuws van Kai even moeten verwerken. Maar wat knap van hem dat hij dit durft! Wens hem heel veel succes!

Anoniem zei

Hebben jullie geen winterbanden? Dat rijdt met sneeuw (en harde regen) veel fijner (vind ik)
Ik zie dat jullie 7mrt tot 15 mrt in NL zullen zijn, ik ga zelf 10mrt weekje naar Spanje dus dat wordt lastig in amersfoort denk ik......groetjes, evelyn

Anoniem zei

Ik zie dat er al een aardig pak sneeuw gevallen is bij jullie. Sterkte ermee.
Ik kan me voorstellen dat het nieuws van Kai hard aankomt.
Fijne dag vandaag.
Anja L.

Marion2 zei

Ik snap heel goed dat je tijd nodig hebt om de plannen van Kai te verwerken. Heftig. Maar het is positief dat hij zijn leven zo oppakt.

Anoniem zei

Wat een koud weer bij jullie brrr,hopelijk gaat dat weer snel voorbij.
Hier in het limburgse land is het al enkele dagen volop carnaval,met prachtige optochten en volop vrolijkheid.
Na de optochten uitzendingen is er dan op dinsdagmiddag de Boerenbruiloft,waarbij bruid en bruidegom in de onecht verbonden te worden,dat word dan dinsdagavond uitgezonden.Dat is dan de afsluiting van het carnavals seizoen.
Misschien lukt het je ,om hier mee te kijken:

http://www.omroepvenlo.nl/live/tv

groetjes Joke

jolanda zei

Kai redt het wel en het is goed voor hem als hij wat meer leeftijdsgenoten ziet. Het is ook wel slim om zich vast te settelen voor hij aan zijn studie begint. En het missen blijft toch, ook als hij later was vertrokken. Hoe lang duurt zijn studie?

Jurgen de Bruin zei

Brrrr!! Wat een kou! Ik zie de sneeuw via de webcam en ben blij dat we er hier vanaf zijn. Afgelopen zondag liep ik lekker op de golfbaan met een heerlijk zonnetje. De winter is hier (wat mij betreft) voorbij. Een grote stap van Kai, maar ik heb wel het idee dat hij daar zichzelf kan ontwikkelen. Nu ken ik hem natuurlijk alleen maar via jouw blog, maar toch. Hij zal zijn ghost shrimp's (glas garnalen of nogwat Japonica hier in Nederland) achter moeten laten. Die overleven de verhuizing niet, maar in Duitsland zijn ze ook verkrijgbaar. :P

Marga zei

Ja, die jong volwassenen komen dan in een keer met een boodschap. Zal even slikken zijn. Maar wel stoer dat hij zijn eigen weg durft te nemen. En dat is ook aan jullie een groot compliment.

Tineke zei

Toch ook leuk dat Kai weer meer naar de familieroots in europa gaat.
Fijn dat hij zijn werk mee kan nemen, dan heeft hij wat vastigheid.
Je zult hem zeker gaan missen, altijd gezellig een kind in huis. In mei komt Saskia vast al weer bijna thuis voor het zomerseizoen?
Hier houden we het gelukkig bij heel veel sneeuwklokjes in te tuin.

Anja zei

Natuurlijk moet je aan de plannen van Kai wennen maar het is wel heel stoer van hem.
Wij gaan straks weer op weg naar huis, hopelijk gaan we geen last van de sneeuw krijgen.

Anoniem zei

Dat is echt even wennen zeg, als Kai opeens weg is. Ik moet zeggen, dat nu onze oudste in Californie woont ik me pas echt realiseer wat mijn ouders gevoeld moeten hebben toen ik zelf zo ver vertrok. Ik probeer er zelf net zo goed in te zijn als zij met mij waren, en ze aanmoedigen te doen wat hun gelukkig maakt. Het blijft moeilijk! Grote kinderen, grote zorgen.

Annemiek

Petra zei

@Marijke - Ja, Kai is best een avonturier.

@Evelyn - Wij hebben all weather tires. Hier kennen ze het fenomeen winterband niet per se.

@Anja - Zeker een lekker pak sneeuw. Even mooi en dan mag het weer weg van mij

@Marion - Dat is het zeker en we zullen hem ook absoluut steunen

@Joke - Wat grappig! Hier is de Mardi Gras parade vanwege de kou afgelast

@Jolanda - Jouw reactie lezend vraag ik me af of je er ook zo makkelijk over zou denken als een van jouw kinderen vanavond zou aankondigen naar Amerika te gaan emigreren :). Ik weet dat je het goed bedoelt, maar het kwam op mij een beetje hard over. Natuurlijk weet ik dat het goed is voor Kai en alles, maar dat betekent niet dat mijn moederhart het wel erg ver weg en voor altijd vind. Als hij bij die school wordt aangenomen zal de studie twee jaar duren, maar hij gaat dus voor altijd naar Duitsland

@Jurgen - LOL ik vroeg Kai al over zijn garnalen ;)

@Marga - Ja, goed dat hij voort wil met zijn leven. Ik wou alleen dat het niet zo ver weg was.

@Tineke - Echt veel wortels heeft Kai niet in Duitsland, slechts een verre voorouder ;). Ja, Saskia zal inderdaad thuiskomen voor de zomer

@Anja - Zeker stoer

@Annemiek - Inderdaad, je wilt dat ze happy zijn, maar waarom dat nu zo ver weg moet??? Ach, het zal ook weer wennen.

@

Corry zei

Altijd moeilijk als ze het nest verlaten.
Barre weersomstandigheden bij jullie. Hier valt het gelukkig alles mee. Hoop dat het bij jullie ook snel voorbij is.

naomi zei

Lieve Petra

Jemig wat is Kai een stoere gozer om zo ver weg te gaan wonen en naar wat ik begrijp emigreert hij dus definitief naar Duitsland, En niet alleen voor school. En ja april is zeker HEEL snel. Wel super dat hij zijn vertaalwerk kan blijven doen heeft hij in ieder geval iets inkomen, maar daar nog helemaal geen vrienden of iets moet alles opbouwen. Dit is echt heel ver weg een ander land, continent en alles bleef hij in ieder geval maar in de VS. Je gaat hem echt missen in huis. Ik zou zo'n stap niet durven te nemen.

Over het weer bah bah bah kou en sneeuw. Ach nog 5 weken dan moet de bloesem er toch weer zijn gok ik zomaar.

Tips over Rotterdam is veel moderne en vrij nieuwe architectuur met nieuwe station, de Markthal prachtig en verder veel moderne hoogbouw en natuurlijk de Euromast. Mocht je verder nog vragen hebben ik hoor hetw el.

Liefs naomi

Petra zei

@Corry - Ik denk dat ik me er geruster onder zou voelen als hij een woonplek en een gegarandeerd inkomen zou hebben. Maar het zal allemaal wel goedkomen.

@Naomi - Ja, het is zeker een stap voor Kai, zeg maar gerust een sprong (in het diepe). Maar het is wat hij wil en als dat hem gelukkig maakt is het goed.

Unknown zei

Ik kan me heel goed voorstellen dat je Kai erg gaat missen. Hij was de laatste tijd veel thuis en daar had je ook veel gezelligheid aan. Het is een grote sprong in het diepe en de onzekerheid knaagt... Geniet nog van de tijd dat hij thuis is en heel veel sterkte!! Groetjes Greet

Unknown zei

Ik kan me heel goed voorstellen dat je Kai erg gaat missen. Hij was de laatste tijd veel thuis en daar had je ook veel gezelligheid aan. Het is een grote sprong in het diepe en de onzekerheid knaagt... Geniet nog van de tijd dat hij thuis is en heel veel sterkte!! Groetjes Greet

Anoniem zei

Ik begrijp je heel goed wat Kai betreft.Je weet ik spreek uit ervaring.
Afstand is enorm en daar ga je niet even naar toe.
Toch knap van Kai dat hij er zo alleen op uit trekt. Veel succes voor hem .
Groetjes Wil

Marion van de Sande zei

Kai komt er wel, in al die jaren is hij op me overgekomen als een stabiel, vriendelijk, intelligent en aardig iemand. Ongetwijfeld heeft hij het allemaal goed doordacht en Duitsland is ook niet onbekend voor hem. Ik ben ervan overtuigd dat het goed komt met hem.

Maar o, wat zal je hem missen, hoe trots je ook op hem bent.
Je weet misschien nog dat onze dochter op haar 17e ook een jaar op meerdere plaatsen in Europa heeft gewerkt. En nu is een jaar niet voor altijd maar we wisten destijds niet dat het voor een jaar zou zijn en 17 is heel jong. Ook nu ze afgestudeerd is en werkt wil ze naar het buitenland, op dit moment zit ze in Florida en legt veel contacten daar, slik. Ik weet dus wel ongeveer hoe je je moet voelen.

Laat je gevoelens maar gewoon toe en ben er open in, ook al is het ook duidelijk dat je Kai alleen maar goeds toewenst en hem nooit wil beperken. Hopelijk begrijpt Rick je, maar dat zal wel. Na een tijdje zal de ergste schrik weg zijn en gelukkig is de wereld tegenwoordig veel kleiner dan vroeger.

Zijn master begint in september of al in mei? Veel succes, voor jullie allemaal!

Petra zei

@Greet - Ja, bijkomend "probleem" is dat Kai niet zo goed in contact blijft. Dus dan voelt het helemaal ver weg.

@Wil - Inderdaad, jij hebt ervaring. En het zal ook wel wennen.

@Marion - Die masters, als hij wordt aangenomen, begint in mei. En ja, gelukkig staan Rick en ik er beiden hetzelfde in.