Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, februari 03, 2015

Reis naar New Orleans

De wekker gaat weer erg vroeg.  Dit keer niet voor Ricks werk, maar om mij naar het vliegveld te brengen.  Ik pak de laatste dingen in, drink gauw een halve kop koffie en dan lopen we naar de huurauto.

We kunnen de HOV baan nemen en komen daardoor zonder oponthoud op SeaTac airport aan.  Rick parkeert de auto en loopt met mij mee om te helpen met de bagage.  Die is snel ingecheckt en bij de TSA Pre ingang neem ik tot en met vrijdag afscheid van Rick.


Ook de veiligheidscontrole verloopt heel snel.  Ik besluit een americano en banaan te kopen en dan kunnen we alweer aan boord.  Dit keer helaas geen eerste klas, maar wel economy plus dus lekker veel beenruimte.
Prachtig uitzicht over de besneeuwde Rockies 
 
De vlucht naar Houston duurt drie uur en drie kwartier en ik bestel nog wat kaas en druiven als "ontbijt".  Daarbij een paar lekker sterke koppen koffie, want ik ben best moe van het vroege opstaan.  Ik heb een leuk boek en de tijd vliegt.  Keurig op tijd landen we in regenachtig Houston.

Hier heb ik ongeveer een uur overstaptijd.  Dat is maar goed ook, want de gates zouden bijna niet verder uit elkaar kunnen liggen.  Zo krijg ik vandaag tenminste ook nog wat stappen.  Onderweg zie ik een standje met sushi en ik trakteer mezelf op een lekker bakje.

De vlucht naar New Orleans vertrekt zelf voor op schema en slechts drie kwartier later landen we al in New Orleans.  Helaas is het hier ook maar kil met zo'n acht graden, maar er zijn tenminste palmbomen!

Mijn tas komt heel snel aan en dan sluit ik aan in de rij voor taxi's.  Ik krijg een heel vriendelijke grootmoeder, die uitgebreid vertelt over hoe zij Mardi Gras gaan vieren dinsdag.  Als we de stad inrijden vallen alle versieringen al op.  Ik zie ernaar uit die te gaan fotograferen!

Dit keer logeer ik in het Bourbon Orleans hotel.  Het is een leuk historisch hotel in het hart van het French Quarter.  Ik had online gelezen dat ze veel kamers met zicht op Bourbon Street hebben, maar gelukkig is mijn uitzicht op de binnenplaats.  Bourbon Street blijft de hele nacht lawaaierig.

Na me wat opgefrist te hebben ga ik eens op zoek naar Doris Metropolitan. Gisteren zag ik op Yelp dat dit heel goede recensies kreeg en heb er een tafeltje gereserveerd.  Ik vind het restaurant met gemak, want het ligt om de hoek van mijn hotel.  Ik zie dat ze een leuke bar hebben en daar zit ik liever dan alleen aan een tafeltje.  Ik vertel de hostess dus dat ik mijn tafeltje opgeef ten gunste van een barstoel.

Wat een ontzettend goede keuze is dit restaurant!  Ik bestel een heel lekkere Moscow Mule cocktail met gemberbier en gemberlikeur.  Dan als voorgerecht een chateaubriand tartare die met hun in het restaurant gebakken brood wordt geserveerd.  Ik zou bijna alleen voor dat brood al teruggaan!  Daarna heb ik de lekkerste gegrilde calamari salade ooit! Ik geniet van ieder hapje.

Na het eten besluit ik wat door het French Quarter te gaan lopen.  Op Bourbon Street luister ik een tijdje mee bij Maison Bourbon waar een heel goede jazzband speelt.  Ik zag de rij bij Preservation Hall en overwoog even daarheen te gaan, maar zo dol ben ik nu ook weer niet op jazz. Dit is net even leuk om mee te luisteren.   Er moet een drankje genuttigd worden, dus ik bestel mijn favoriete zuidelijke cocktail, de mint julep.

Behalve Bourbon Street is er niet veel te doen 's avonds en ik voel me niet helemaal op mijn gemak in de zijstraatjes.  Ik ga terug naar de hotelkamer.  Net als ik binnenloop gaat mijn telefoon.  Het is Bente, die mij morgen minder toeristische plekjes van "haar" stad gaat laten zien.  Ik vind het toch zo leuk om bijna overal wel iemand plaatselijk te kennen!


0 reacties: